• garin

Oktoberbebisar 2015

angelica123 skrev 2015-05-21 12:54:27 följande:

varit på RUL förra veckan. Allt såg bra ut och det kändes så härligt, har varit så nervös innan.
    Det är en liten pojke Skrattande syntes väldigt tydligt!
    det var det jag hade känt på mig och det känns väldigt roligt med en liten grabb!

vi fick bf 9/10 istället för 15/10 som vi haft innan. så kunde hoppa över v19 och gå direkt till v20, skönt!

Kul med en liten grabb ja! :) har en helt fantastisk son och väntar en lillebror till honom, också med bf 9/10 :)
  • garin
    Fru Hermelin skrev 2015-05-22 20:36:47 följande:

Var på RUL idag. Allt såg toppen ut och det blir en... LILLEBROR! Vilken grej! Men samtidigt... hjälp, hur gör man med en pöjk?! smile2.gif

Äsch, vi gör som med tösen så reder det sig nog. Det där med det anatomiska lär man sig väl!

Vad skoj, grattis!!! :)

Haha jaa men jag förstår känslan, var först nästan "rädd" att vi skulle få en dotter eftersom vi ju är så van vid pojk.. Det löste sig i o m att han också får en lillebror ^^
  • garin
    Elesif skrev 2015-05-22 13:01:12 följande:

I måndags var jag och min sambo på rul i vecka 19, 18+1 och det var det mest fantastiska vi någonsin upplevt! Att få se sin lilla knoddis efter att ha försökt i tre år! Vi bara stirrade på skärmen och njöt Hjärta Allt såg bra ut och det var en pojke som jag trodde efter att jag drömt att det skulle vara det.

Han rörde på sig massor och sparkade med benen så att jag kände det =)
    Nu verkar hjärnan ha fattat att det är bebisen som rör sig och nu tycker jag att han rör på sig hela tiden de senaste tre dagarna, Hoppas och tror att det måste gå vägen nu! Drömmer

Grattis till lille buskillen, och att allt såg bra ut!

Det går vägen detta absolut! <3

Är ju verkligen en magisk känsla att både se och känna rörelserna samtidigt! Även fast jag har ett barn redan så var det ändå först nu som poletten trillade ner även här. Vi hade rul i onsdags och när lillebror tittade rakt in i "kameran" så fick jag kämpa för att hålla emot tårarna för det känns så löjligt att gråta... ;) alltså självklart får man visa känslor men just den grejen är såå INTE jag liksom...
  • garin
    Mira14 skrev 2015-05-23 07:32:47 följande:

Hej på er,

Hur mycket har ni gått upp i vikt?

Vågen pekar ständigt uppåt för mig och jag börjar bli smått stressad.. Går in i vecka 22 i morgon och har redan gått upp 8 kg. Är det normalt? Jag var helt normalviktig innan jag blev gravid, tränade intensivt cirka 6 gånger i veckan, nu cirka 4 fast mindre intensiva pass. Jag äter som innan jag blev gravid så inga speciella cravings alls. Magen har precis börjat puta så jag fattar inte riktigt vart alla kilon sitter. Låren har iof blivit lite större, och brösten mycket större så visst lite sitter ju där...

Jag har lyckats läsa mig till att jag ska få upp totalt 15 kg under graviditeten men det känns ju som jag kommer passera..

Någon som vet i vilka veckor man går upp mest i vikt?

Alltså det är ju sååå olika det med viktuppgång. Vissa äter hur mkt som helst men går knappt upp nånting alls, och tvärtom. Med min första graviditet gick jag inte upp nånting förrän v17. Fram till v27 så hade jag gått upp 10kg. Ett kilo i veckan. Och hann gå upp ytterligare 10. Frossade inte direkt mer än vanligt, har väl alltid varit svag för sötsaker tyvärr.. Sen blev det mkt vätska mot slutet. Födde ett litet barn så det var tyvärr inte han som stod för särskilt många kilon heller tyvärr.. ;)

Det låter så enkelt men försök att släppa tanken på vikten. Du gör ju redan allt rätt liksom, så det är inte ditt "fel" utan din kropp vill bunkra upp helt enkelt! :)

Denna graviditeten vet jag inte hur jag ska tänka eftersom min startvikt var högre nu. Hade väl varit skönt om min maxvikt inte överskrider min dåvarande maxvikt men det är frågan om jag enbart går upp 11kg till nu på 20 veckor.. Har hittills bara gått upp 1-2kg..
  • garin
    Ulrika82 skrev 2015-06-18 08:10:42 följande:

Känner mig så fet.. Vikten bara ökar och ökar.. Det ända som cirkulerar i huvet känns det som..

Jag känner mig med fet, är i v24 och har gått upp 4kg MEN då hade jag även 8kg kvar sen förea grav. Ligger lite "back" nu än vad jag gjorde förra gången i ökning i samma vecka, men det värsta har inte kommit på mig än.
    Lär bli en hel del vätska fr o m v28-30 nånstans även denna gång, dessutom eftersom det kommer vara mitt i sommaren nu också.... Jobbigt att liksom veta att nu ska det bara gå åt "fel" håll ett bra tag till.
    Däremot gör jag inte mkt för att hålla igen, jag "måste" liksom ändå äta rätt mkt och får rejäla sötsugsattacker osv. Men tror inte det hade gjort nån jätteskillnad för då hade jag nog snarare gått upp 20kg redan nu med tanke på hur jag kan äta..

Försöker lägga det åt sidan och det funkar större delen av tiden men visst känns det jobbigt!!!! :/
  • garin
    lindstroom skrev 2015-06-18 10:03:05 följande:
    Vi har båda kommit överens om att Kevin är ett fint namn, så isåfall blir det Kevin Ralph för Ralph hette min morfar. Vi gillar även Kian, Henry och Lucas.
    Åh jag gillar med Kian, och Henry. Samt Dylan... Funderar liiiite på Alfons men sen ska det ju passa också.. Min sambo gillar inte Kian och förmodligen ej heller Dylan. Hmm! Storebror heter Noah.
  • garin
    karolina84 skrev 2015-06-22 16:59:14 följande:

Det var ett tag sedan jag skrev här och kanske inte borde göra det heller...

Tyvärr blir det ingen oktoberfest för oss. På RUL upptäcktes en allvarlig missbildning och vi tvingades avbryta graviditeten i vecka 21. Födde en fin liten flicka i början på juni. Chocken, saknaden och sorgen är enorm.

Så snälla, uppskatta era små liv inne i magen till fullo. Släpp alla måsten, alla onödiga tankar om viktuppgång eller vilken vagn ni bör köpa. Ta vara på det som betyder något <3

Jo, tack för att du delade med dig trots att ni är mitt uppi detta enorma sorgearbete! Kan bara föreställa mig känslan, bara tanken att förlora något av mina barn i eller utanför magen är så ofattbart hemsk.

Tack för påminnelsen också, du har ju naturligtvis helt rätt i att man borde släppa kraven, nojorna och de "små" grejerna runt omkring. Det viktigaste är att vi och bebisarna får vara friska!
    Sänder en varm kram och önskar er lycka till i framtiden!
  • garin
    mammaA93 skrev 2015-06-23 21:10:53 följande:

Hej allihopa, ts här :)
    Tyvärr fick jag missfall i v.7 så därför jag lämnade utan att säga till.
    Lycka till med era graviditeter, själv är vi på försök nr 2 nu och hoppas på en marsbebis :)

Beklagar ert mf, hoppas det tar sig snart igen! <3
  • garin
    Karriärskvinna skrev 2015-07-30 16:50:24 följande:

Idag hände nåt konstigt. Tror jag fick nåt slags blodsockerfall för jag glömde äta lunch, blev trött och svettades som en tok. Efter att ha ätit och sovit två timmar känns det bättre. Nån som vart med om nåt liknande? Är i vecka 31.

Definitivt! Har vissa dagar då jag behöver äta rätt ofta för att inte känna mig allmänt matt och skum. Skulle jag hoppa över en större måltid skulle jag definitivt få som du beskriver. Väntar mitt andra barn och hade likadant under amningsperioden sen med första... Nästan värre under amningen tror jag...
  • garin
    FrauCasio skrev 2015-08-03 16:36:26 följande:

Oh vilka fina minnen. Jag var med i en BF oktober tråd år 2013. Underbart med oktober bebisar, finns ingen bättre månad att föda på än just oktober. Önskar er alla lycka till!

Födda andra barnet i april och det är jobbigare pga vädret och inte kunna göra något nu när det äntligen är ljust ute.

I oktober bäddar man ändå in sig och har det mysitt i stugorna. Sedan är barnet ganska mobilt fid nästa sommar och då kan man göra saker.

Kramar alla!

Tänker precis som du där, jag fick mitt första barn i april förra året och gud vad låst man blev hela (den dessutom spektakulärt varma och långa) sommaren. Sen blir det väl visserligen ytterligare lite när man får sitt andra. Så du har nog haft en intensiv sommar nu kan jag tänka mig!
    Känns som det kommer bli en perfekt sommar för mig nästa år, storebror som blir 2 i april och lillebror som i början av sommaren är 8 månader. Och själv har man förhoppningsvis hunnit läka och återhämta sig någorlunda i kroppen under vinterhalvåret...
    Vi var nog med i samma oktobergrupp-2013 förresten, jag var med i ett par st men fick ett tidigt missfall..
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015