Oktoberbebisar 2015
Igår var sambon och jag på KUB.
Steg in i det nedsläckta rummet alldeles yr då jag kräkts på morgonen och inte lyckats få i mig så mycket mat. Det var därför skönt att få lägga sig ner på britsen och vips så fick vi se ett litet foster på skärmen som var uppsatt framför oss uppe i taket. Den låg i profil, alldeles still, så fin. Men hon sa ganska snabbt att den var för liten för ett KUB-test, att jag "bara är i vecka 11" (d.v.s. 12 för oss). "Vi gjorde ett tidigt ultraljud" säger jag, "Det är så svårt att mäta när det är så litet" säger hon.
Så från 12+5 trillade vi tillbaka 6 dagar till 11+6 och fick en ny tid på måndag igen.
Det fina huvudet (ja det fick vi se uppifrån) mätte dock till 11+0 och jag hoppas verkligen inte att det betyder något illa...
Hon sa att allt såg bra ut och jag frågade säkert tre gånger, men man tycks aldrig sluta oroa sig. 11+0 skulle innebära att vi fick höra hjärtslag på dag 19 och vad jag har läst ska det inte börja slå förrän dag 21...
Knepigt det där då ja, men de kan ju även ha mätt fel så att ni om en vecka blir flyttade "rätt" igen. Tycker många blir både fram och bakflyttade flera ggr om vid vul, kub och sen rul.. För de som nu gör allt det.