• garin

Oktoberbebisar 2015

Alltså dag 4 som jag är "ledig" nu.... Och är redan deppig av att gå hemma. Känner mig klar med det jag orkar och kan göra som är rimligt för någon såhär dagen innan bf. Men får dåligt samvete över att jag är så tråkig mot sonen även om han faktiskt kunnat sysselsätta sig själv en hel del idag och mestadels varit nöjd. Sen förstår jag ju att detta ändras ju inte över en natt bara för att lillebror sen väl tittat ut, det kommer ju en återhämtningstid och "omställningsperiod" då man ska vänja sig vid dels en ny bebis och dels livet med två barn.
    Men tror mkt av mina tankar nu kommer av att jag liksom isolerar mig nu, träffar inga andra vuxna utom sambon då som kommer hem efter 18 varje kväll och åker strax efter 7 på morgnarna. Men just dagtid blir det som sagt bara att jag är hemma och väntar nu. Tur att jag har kunnat jobba såpass lönge ändå, hade nog dött annars. Tycker synd om de av er som måste gå hem tidigt ofrivilligt pga tunga jobb och/eller krämpor... :/

• garin
    Simone skrev 2015-10-08 18:29:36 följande:

39+3 idag och nu lossnade äntligen slempeoppen!!! Hoppas verkligen att det börjar hända något snart :D ni som har barn, hur lång tid tog det efter att slemmisen gick tills att värkarna kom igång?

Min slempropp såg jag aldrig röken av förra gången, inte nu heller hittills (39+5)
    Det kan ju ta upp till två veckor till innan bebis är ute ändå tyvärr :/ men håller tummarna att det verkligen är på gång!!!
  • garin
    Iowhannah skrev 2015-10-08 19:55:26 följande:
    Spännande! Du kanske blir en av de få som föder på bf! :D
    Jag siktar också mot att föda på bf (imorgon) :D vore väldigt coolt om båda mina barn blir "bf:are" ;)
  • garin
    Simone skrev 2015-10-09 04:53:12 följande:

Vaknade upp vid 03.29 av att jag va tvungen att kissa, då lossnade ännu mer av slemmisen. Kunde inte somna om igen efter det då jag började få ondare bak i ryggen samt magen. Ca 04.10 small det till i magen och sen blev jag kissnödig, hann bara ställa mig upp så gick allt vatten! Kan knappt fatta att vi snart ska få träffa våran tjej :D

Ååh spännande!!! Lycka till nu <3
  • garin

Nu har jag rätt så kraftiga värkar, barnvakt (mamma)och sambo är ringd, lillebror är här om några timmar!

• garin
    Simone skrev 2015-10-09 13:33:03 följande:

Nu är våran älskade prinsessa äntligen här :) alla mår jättebra och jag har nu finaste tjejen som ligger och sover i famnen.

Förlossningen gick så himla bra! 04.10 gick vattnet, hade inte så kraftiga värkar då utan dom kom runt 05.20. 06.00 kom vi in och va då öppen 6cm, hann inte få någon bedövningen, men gick bra iallafall! 09.20 var hon ute, 51 cm lång och 3660 gram :) vi alla mår jättebra

Åh grattis! Så skönt att det gick så snabbt och bra! <3
  • garin

Var in på förlossningen kl 15 och 17.16 kom lillebror till världen på bfdagen precis som storebror! Allt har gått bra och nu ska vi nog snart väga och mäta, lillen gosar vid bröstet nu. <3

• garin

Grattis alla ni som hunnit få! Hinner knappt med i svängarna! Vi kom hem igår och försöker nu vänja oss vid det nya livet. Lillebror vill vara nära hela tiden och sover inte på nätterna hittills och storebror på 18 månader är extra dramatisk. Men vi ska nog lyckas få ihop det tillsammans :)

• garin
    Simone skrev 2015-10-13 08:31:07 följande:

Idag fyller vår lilla älskling hela 4 dagar. Går inte att beskriva med ord hur underbart det är att bara få ligga och titta på henne. Ni som väntar på eran lilla kommer snart förstå vad jag pratar om

Samma här, födde också i fredags :) kan inte fatta att lillebror är här!! Alla känslor alltså, för mig är det fortfarande både upp och ner då vi måste försöka pussla ihop livet med två små barn för storebror är inte så gammal han heller, har dessutom varit extremt mammig de senaste månaderna så gör rätt ont i hjärtat ibland när det inte känns som jag kommer kunna räcka till...
  • garin
    Knyttet14 skrev 2015-10-13 11:54:14 följande:
    Usch vet redan nu att jag kommer att ha ont i hjärtat när lillebror kommer och sonen som bara är 1 år är så himla mammig. Kommer bli en jobbig tid innan alla känslor lagt sig och man fått in lite rutiner. Hur går det annars med två så små? Våran son sover i våran säng så det blir spännande o se hur det kommer att gå o sova ihop alla 4. Han som är så himla lätt väckt. Löser sig säkert på något vis men man är ju lite nervös hur det ska gå men två så små.
    Ja vi har absolut en jobbig tid framför oss! Här känns det liksom som det största "bekymret" eller så. När storebror föddes var allt så nytt och jag var strrssad och mådde dåligt för jag kände att jag inte fick ihop det. Nu känner jag mig mer lugn inför lillebror osv, då är det ju som sagt bara det här att storebror måste vänjas in i sin nya roll. Han trasslar en del på nätterna och det har givetvis förvärrats senaste dagarna.
    Nu fungerar det bra sålänge pappan är hemma, bävar inför när han ska börja jobba igen.
    Storebror är inskolad på dagis iaf och fortsätter gå lektid (3h/dag) men man ska ju komma upp och iväg med allihopa, tur och retur... Men känner att det ändå kan vara nyttigt för oss alla att han kommer iväg och får lite ordentlig stimulans medan jag kan gå hemma med enbart lillebror och kanske rentav få nånting vettigt gjort i hemmet ibland...
    Det kommer lösa sig, för oss och för er! Många har gjort det förr så vi ska klara detta! :)
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015