• garin

Oktoberbebisar 2015

Men långt och fint hår har hon ju ändå iaf!

Rulltrappa skrev 2016-03-16 12:43:00 följande:

Håret alltså. Hon har tappat hår länge nu, kudde och skötbädd är helt lurviga av hennes fällningar OCH DET VÄXER JU ALDRIG UT NÅT NYTT! En assnygg combover, det där. :P

• garin
    LadyViolet skrev 2016-03-22 20:01:33 följande:

Haha!

Samsov ni då? Det låter ändå bra att de slutade av sig själva. Skulle på ett sätt kännas befriande att bara låta det få ha sin gång. Tänker att bröstet ändå är ett praktiskt somna-om-trick, och bara för att jag skulle sluta amma betyder inte det att han skulle sova hela nätter hux flux.

Kan ju skriva under på att sluta amma inte hux flux gjort att min bebis sover hela nätter iaf. Måste vara rätt exakt en månad sen jag slutade nu, fasade ut rätt snabbt och det var självmant från sonens sida. Blev mer och mer arg vid bröstet och viktkurvan styrkte min teori om att jag inte räckte till helt... Ammade bara från ena bröstet med och hade amningsnapp och har bröstimplantat... Så typ massa försvårande omständigheter. Storebrodern var dock väldigt tuttig och ville amma i 9 månader. Slutade dock äta på nätterna vid 6 mån men sov ordentligt gjorde han inte på lääääänge.
    Och lillebrorsan här, nu är han 5,5 mån och tänkte väl strax tjuvstarta så sakteliga med välling. Eller jag började faktiskt idag, han fick smaka lite majsvälling innan läggdags och det var väl sådäääär. ;)
  • garin
    Simone skrev 2016-04-09 20:09:16 följande:

Här har det bakats doptårtor hela dagen, vilket jobb! Imorgon är det daga för dop för lilltjejen och såklart har hon dragit på sig årets förkylning...

Någon mer som har haft/ska ha dop? :)

Vi har dop om en vecka och jag tänker inte stå i köket nånting inför det denna gången! ;) ska beställa exotiskt fat från ica och tårtor är jag osäker på om vi ens ska ha nu när vi kör på mat. Förra ggn hade jag både smörgåstårta och vanliga tårtor sen och folk storknade nästan, blev MASSOR över... Är totalt utmattad och känner att jag egentligen inte ens orkar men vill så gärna! Önskar jag hade mer ork...
  • garin
    Simone skrev 2016-04-10 00:36:12 följande:
    Tror man gör extra mycket när det är första barnet. Jag känner inte heller att jag har så jätte mycket ork, men nu kom min mamma hit igår och hjälpte mig med både fika och barnpassning! Ert dop kommer säkert bli jätte fint oavsett vad :)
    Ja så kan det nog vara! Och det får vara så, hoppas du inte uppfattade mig som negativ! Hade lite mer ork med bara ett barn men det upplevde jag inte då. Lätt att bli efterklok, haha ;)
    Blir iaf avundsjuk på de som får ihop både tårtor, diverse bskverk och dekorationer själva, eller med lite hjälp vilket msn ju vanligtvis får av NÅGON. Är ju nästan omöjligt att fixa allt helt själv.
    Och glömde ju säga det men hoppas lilltjejen är lite piggare idag <3
  • garin
    Rulltrappa skrev 2016-04-10 16:31:36 följande:

Pratar era knodds något? Här håller vi oss till Appa, Amma, Oa (Nora) och Unggi (hungrig).

Hahaha nääää inga ord i den bemärkelsen. Aldrig hört om nån under typ 10 mån som kan flera riktiga ord. Duktig lillan är. Min pojk, nu prick 6 mån, säger bababa och blablabla typ...
  • garin

Haha du är ju snyggare nyvaken än vad jag nånsin blir under hela dagen :D

Joo min mage har med de tendenserna. På mig känns det som att det är huden som blivit slapp och typ cellulitig.. Något mer fett men detta är liksom i det yttre lagret och tror inte det kommer ge med sig även om jag börjar träna... Ska försöka fånga en bild...

Rulltrappa skrev 2016-04-12 06:07:36 följande:

Det där "mustaschformade" vecket långt ner, menar jag. Någon mer som fått sånt som bieffekt av fortplantningen? (Jag vågar inte stirra på främlingars magar på gymmet, frågar därför här.) Ursäkta den asheta och nyvakna pyjamaslooken, jag bjuder på den.

• garin

Fåse om det funkar. Här är alltså min mage efter två barn. Är snart 31 och har aldrig tränat i mitt vuxna liv. Frossar (tyvärr) i onyttigheter och har ca 8kg kvar till min målvikt (har dock gått ner alla kilona från den senaste graviditeten och lite till, men är ca 6kg ifrån inskrivningsvikten vid första graviditeten)
  • garin

Åh vilken glad och go tjej!!! Underbar!! Så härlig ålder nu, min grabb är mer nöjd nu efter en väldigt krävande gnällfas i flera veckor. Han charmar alla!!! Vet ej då han inte vägts och mätts på en månad, dags på fredag igen!

Simone skrev 2016-04-12 21:29:21 följande:

Har så svårt att förstå att våra små bebisar inte är så små längre!

Hon började på 3660g och var 51 cm lång nu är hon uppe i 8320g och är 66 cm. Vad är ere bebisar uppe i nu?

• garin
    Mira14 skrev 2016-04-13 16:54:07 följande:

Vad äter era små nu? Min äter gröt, smoothie, fruktpuré, majs med sötpotatis, yoghurt och tillskottsting men jag lyckas inte få i honom "vanlig" mat på burk. Någon som har något tips? Börjar bli dyrt att slänga varje burk jag testar.. haha. Kräsna unge :)

Föresten jag kan aldrig se era bilder på mobilen, kan ni andra se via appen?

Jag har precis börjat testa vanlig mat på burk. Lilleman tycker mest det är konstigt. Däremot verkar han gilla frukt och bär, som han också fått prova. Men blir inga portioner. Gröt har jag gett några ggr med start för ca en månad sen men har svårt att hitta bra tillfälle och att orka.. Han visar inget större matintresse så. Välling ratas helt. Ska prova lite andra sorter, bara försökt med två hittills. Men tar det jäkligt lugnt då storebror var sååå kräsen och är än idag väldigt liten i maten. Så det var inget nöje att matintroducera honom precis...

Nej kan inte heller se bilder från appen utan måste gå in via webbläsaren. Tog mig typ 3 månader att inse att jag missat massa nyföddhetsbilder osv... Haha
  • garin

Dåså. 6-månaderskontrollen gjord. 6mån+1v gammal är han. 69,7cm lång och 7680g tung! Var 50 lång och 3750g tung när han föddes på bf. Äter sen ca 6 veckor enbart ersättning. Provat med lite smakisar av det mesta men inga portioner av nånting än. Han är inte superintresserad. Känner mig inte stressad. Smart tips där med annan flaska till vällingen, det ska jag prova! För välling har varit big no verkligen. Storebrorsan åt hel portion efter nån enstaka smakning bara så behövde inte fundera så mkt på det!

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015