• Jenkis

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd eller vad brukar jag skriva?!

Välkommen alla som lyckats "klämma ut" era mirakel!

Här kan vi skriva om de hysteriska första veckorna, amningstider, läckande blöjor, nattningsrutiner, hur man lämnar över till partnern så man får sova, ersättning, nappar, flaskor, orakade ben (p.g.a. tidsbrist), you name it!

Nalle{#emotions_dlg.flower}HjärtaBaby

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-31 07:14
    Här är länken till vår bildtråd.

www.familjeliv.se/forum/thread/74775477-bildtrad-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Irma01
    villsågärna38 skrev 2015-02-09 18:57:32 följande:
    Va härligt smile1.gif Ja visst blir man stolt när de gör sina akrobatiska konster!!

Isa har verkligen varit på lynnigt humör idag. Har börjat skrika då hon inte fått uppmärksamhet och då jag lyft upp henne har hon ist börjat gapskratta smile2.gif Har inte velat sova speciellt mkt heller trots två promenader och fått sova i famnen men bara sovit 1 tim plus småsnuttar så vid 17 blev hon övertrött och gallskrek smile4.gif Somnade sen efter tio minuters skrik och sov 1,5 timme. Så idag är det Eventfasen upphöjt till två här smile5.gif

Kram
    Oj, utan tvekan Event fasen!

Hoppas natten blir ok och att morgondagen blir lättare.

Kram
  • Danisen
    Irma01 skrev 2015-02-09 20:13:27 följande:

Samma här! Har typ rakat mig två ggr under armhålorna sedan Victor föddes för 5 månader sedan.

Växer inte lika fort på benen heller...

Skönt att läsa att det inte bara är jag!

Samma för mig med
  • Irma01

Blä, vilken natt!!!

Victor vaknade varann timme, om inte mer och mitt i natten så var han väldigt arg/frustrerad och gick knappt att trösta. Vet inte om det är den nya utvecklingsfasen som spökar men kul var det inte

Hoppas att dagen blir lugnare iaf...

Hur mår ni?

Kram

• johjen

Usch också haft en dålig natt då jag inte kunnat sova och Adam vaknat ofta.. Mensvärk och post pms på det så är starten på dagen underbar!

En rolig sak är att vi ska till bvc idag och mäta och väga Adam, ska bli kul.

Hoppas ni alla får en fin dag!

Kram

• Bell13
    Bengalen skrev 2015-02-09 18:30:47 följande:

Jag har en lite märklig fråga till er andra.

Jag har noterat att jag inte behöver raka mig under armarna längre för det har helt slutat växa där. Blir lite orolig om det gäller all kroppsbehåring men tycker att i alla fall ögonbrynen fortsätter vara i behov av noppning. Är det någon annan som har upplevt liknande eller har jag drabbats av någon hormonrubbning kanske?

Mitt hår under armarna slutade växa ungefär i v 10.

Jag har härlett det till graviditeten. Jätteskönt att läsa att nån annan har drabbats av det också.
  • Hoppfulla Fia

God morgon. Kan bara instämma med ovanstående kommentarer, mycket amning i natt, 5 amninar mellan 23-06. Känner mig såååå härlig I dag ska jag Olle på en fotografisk utställning med några andra från föräldragruppen och efter det blir det rytmik. Känns skönt att ha mycket socialt inplanerat i veckorna då min kära sambo har massor av jobb och ofta är borta från tidig morgon till sen kväll. I går var vi på babysimmet och Olle var jätte duktig. Kanske blir dyk nästa vecka in jag törs Vi har ju missat 3gånger så jag kanske behöver lite några gånger till innan jag blir trygg.

Grattis johjen till Adams vändning. Nu är det slut på lugnet, hihi.

• Hoppfulla Fia

God morgon. Kan bara instämma med ovanstående kommentarer, mycket amning i natt, 5 amninar mellan 23-06. Känner mig såååå härlig I dag ska jag Olle på en fotografisk utställning med några andra från föräldragruppen och efter det blir det rytmik. Känns skönt att ha mycket socialt inplanerat i veckorna då min kära sambo har massor av jobb och ofta är borta från tidig morgon till sen kväll. I går var vi på babysimmet och Olle var jätte duktig. Kanske blir dyk nästa vecka in jag törs Vi har ju missat 3gånger så jag kanske behöver lite några gånger till innan jag blir trygg.

Grattis johjen till Adams vändning. Nu är det slut på lugnet, hihi.

• Hoppfulla Fia

Jag har noterat att jag inte behöver raka mig under armarna längre för det har helt slutat växa där. Blir lite orolig om det gäller all kroppsbehåring men tycker att i alla fall ögonbrynen fortsätter vara i behov av noppning. Är det någon annan som har upplevt liknande eller har jag drabbats av någon hormonrubbning kanske?

Jag brukar slarva i vanliga fall också men det växer nog lite saktare nu. Har även börjat tappa håret på huvudet. Tappade någ inte många hårstrån under graviditeten men nu åker de med en väldig fart. Hoppas att jag inte blir flint :/
  • glader
    johjen skrev 2015-02-10 07:21:34 följande:

Usch också haft en dålig natt då jag inte kunnat sova och Adam vaknat ofta.. Mensvärk och post pms på det så är starten på dagen underbar!

En rolig sak är att vi ska till bvc idag och mäta och väga Adam, ska bli kul.

Hoppas ni alla får en fin dag!

Kram

Hej tjejer, ungefär samma här inatt; stökigt och svårt att sova, grym mensvärk även här Verkar som om mina menstruationer efter graviditeten är MYCKET kraftigare, blöder som en knivstungen!

Annars inte mycket planerat idag för en gångs skull men blir helt klart prommis i solen iaf. Imorgon är första gången på vår föräldragrupp
  • Längtar12345

Samma här. Både under armarna och på benen..... jag tänkte att det säkert beror på att den energin behöver nog kroppen till något annat, typ göra mjölk.
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015