Hoppfulla Fia skrev 2015-02-07 14:28:52 följande:
men fy vilken resa. Skönt dock att du mår bättre. Förstår verkligen att det är tungt att amningen inte funkar. Har du kontaktat Amningshjälpen eller fått hjälp vid bb/mvc/amningmotagningen. Tänker att hur det en blir så kan det vara skönt med stöd och råd från människor som vet. Och även om det skulle bli så att det bars blir flaska tillslut så går det ingen nöd på Doris och ni har redan knutit an till varandra och kommer fortsätta göra det amning eller inte. Att vara en bra mamma handlar väldans lite om amning när det väl kommer till kritan. Du är fantastisk som kämpar på. Kram
Ja det har varit en rätt tuff start känns det som, känns lite tråkigt men det är ju bara att se framåt. Den första veckan i hennes liv är ju trots allt bara en av väldigt många kommande!
Har satt kl på 8.00 imorgon och ska ringa och boka tid på amningsmottagningen. Vill verkligen få amningen att fungera, men nu känns det mer och mer som att den dumma ersättningen håller på att tränga bort amningen helt. Är rädd att hon fått tuttförvirring av flaskan också. Då har vi ändå köpt en Calma som ju ska vara som att amma. Fast man märker ju att det går ruskigt mkt fortare ur den också än ur bröstet.
Just som jag tycker att det går lite framåt så blir det ett bakslag. Igår kväll sög hon lite ordentligt utan att somna för första gången typ någonsin. Lyckades även sitta och amma henne i soffan när vi kom hem, men idag är det skit igen.
Så fort hon visar minsta tecken till sugvilja så har jag givit henne bröstet. Det tar ett litet tag ibland men lyckas få henne att ta bra tag iaf, men sen går det bara typ 30 sekunder så börjar hon somna. Jag petar, klämmer i handflatan, krafsar henne under fötterna, pratar etc etc men idag har hon ändå somnat inom 5 min och spottat ut bröstet.
Delproblem nr två är att hon inte suger ordentligt heller, hon snuttar mest och får suga 15-20 sug innan jag hör ngn klunk. Känns som att hon inte alls fattat att brösten är lika med mat.
Någon som vet vad man gör?