• Jenkis

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd eller vad brukar jag skriva?!

Välkommen alla som lyckats "klämma ut" era mirakel!

Här kan vi skriva om de hysteriska första veckorna, amningstider, läckande blöjor, nattningsrutiner, hur man lämnar över till partnern så man får sova, ersättning, nappar, flaskor, orakade ben (p.g.a. tidsbrist), you name it!

Nalle{#emotions_dlg.flower}HjärtaBaby

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-31 07:14
    Här är länken till vår bildtråd.

www.familjeliv.se/forum/thread/74775477-bildtrad-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
  • villsågärna38
    Irma01 skrev 2015-02-08 08:42:58 följande:

Hej!

Vi har inte tagit bort den än, men det är i högsta läge. Funkar ännu men det är nog snart dags att ta bort den.

Jag fick tips om Skandia (för vi som bor i stor Stockholm, då man har tillgång till den privata BVC Martina o slipper en del köer). Har som sagt inte tittat noggrant ännu.

Ha en bra dag!

Kram

Det är inte i den vanliga barnförsäkringen det ingår utan det är om man tecknar en privatvårdsförsäkring för barn som man får tillgång till Martina som är ett privat barnsjukhus, ej en Bvc. Privatvårdsförsäkringen är mycket dyrare och finns i två varianter. Vi har inte tecknat den utan har vanlig barnförsäkring via IF.

Kram
  • Irma01
    villsågärna38 skrev 2015-02-08 12:04:40 följande:
    Det är inte i den vanliga barnförsäkringen det ingår utan det är om man tecknar en privatvårdsförsäkring för barn som man får tillgång till Martina som är ett privat barnsjukhus, ej en Bvc. Privatvårdsförsäkringen är mycket dyrare och finns i två varianter. Vi har inte tecknat den utan har vanlig barnförsäkring via IF.

Kram
    Tack, jag såg det nu när jag läste lite mer ordentligt...den privata kostar 475 i månaden vilket är rätt dyrt tycker vi med.

Det blir nog en "vanlig" för oss med! Tänkte mer undvika köerna men det är väl saftigt för det...

Just hemkommen från en promenad i solsken med Victor, som var rätt gnällig hemma men somnade så fort vagnen började rulla. Jag gick en timme, så han fick sova.

Underbart väder även om det blåser kallt!

Hoppas ni har en fin dag alla.

Kram
  • villsågärna38
    Irma01 skrev 2015-02-08 12:32:03 följande:

Tack, jag såg det nu när jag läste lite mer ordentligt...den privata kostar 475 i månaden vilket är rätt dyrt tycker vi med.

Det blir nog en "vanlig" för oss med! Tänkte mer undvika köerna men det är väl saftigt för det...

Just hemkommen från en promenad i solsken med Victor, som var rätt gnällig hemma men somnade så fort vagnen började rulla. Jag gick en timme, så han fick sova.

Underbart väder även om det blåser kallt!

Hoppas ni har en fin dag alla.

Kram

Jo håller med, rätt mkt pengar. Är ju vårdval annars i Stockholm så får man en remiss nån gång kan man ju välja barnmottagning, behöver inte ta den närmsta.

Ha det skönt i solen

Kram
  • Danisen
    villsågärna38 skrev 2015-02-08 12:04:40 följande:

Kram

Kolla över den försäkringen, trygg hansa tar mer än vad if gör mest så att du vet . Jag har jämfört priser och innehåll. Ingen karens på personförsäkring. Jag hade ifs gravid förs och även min egen olycksfalls förs, och skulle ha barn förs till Maja tills jag kollade upp grundligt. Så alla vi 3 fick mycket bättre förs på Trygg-Hansa. Bara ett tips om någon är intresserad

Kram
  • villsågärna38
    Danisen skrev 2015-02-08 12:51:30 följande:

Kolla över den försäkringen, trygg hansa tar mer än vad if gör mest så att du vet . Jag har jämfört priser och innehåll. Ingen karens på personförsäkring. Jag hade ifs gravid förs och även min egen olycksfalls förs, och skulle ha barn förs till Maja tills jag kollade upp grundligt. Så alla vi 3 fick mycket bättre förs på Trygg-Hansa. Bara ett tips om någon är intresserad

Kram

Absolut, ska kolla. Tack för tipset! Vi fick bäst pris där för vi har hem och båtförsäkring via dem så var eg därför vi tog If. Vad var stora skillnaden? Kram
  • johjen

Som sagt en vän är försäkringsmäklare och trygg hansas barnförsäkring skulle tydligen vara bäst..

• lelle75
    johjen skrev 2015-02-08 13:43:47 följande:

Som sagt en vän är försäkringsmäklare och trygg hansas barnförsäkring skulle tydligen vara bäst..

Trygg Hansa ringde mig och de sa också att de var bäst (men minns inte varför).
  • Danisen
    villsågärna38 skrev 2015-02-08 13:15:23 följande:

Hittade den här jämförelsen i DN, ska nog säga upp och byta till Trygg hansa då det är dags att betala nästa räkning.

www.dn.se/ekonomi/stora-skillnader-pa-barnforsakringar/

Det gör du helt rätt i. Dom är kanon vi flyttade faktiskt alla våra förs till Trygg-Hansa hade alla våra (förutom min egen) på länsförsäkringar Innan. Dom klabbade det ordentligt för oss så sa upp alla haha. Å idag är jag himla glad för det. otroligt nöjd med Trygg-Hansa .
  • lelle75

Vilken alvedon har ni till era små? Droppar eller suppar? Tro ni att det är bättre med suppar om de har känslig mage?

Tyckte jag läste att alvedon kan tas efter vacciniatinssprutorna? Tar man även det när de har feber?

Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015