• Jenkis

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd eller vad brukar jag skriva?!

Välkommen alla som lyckats "klämma ut" era mirakel!

Här kan vi skriva om de hysteriska första veckorna, amningstider, läckande blöjor, nattningsrutiner, hur man lämnar över till partnern så man får sova, ersättning, nappar, flaskor, orakade ben (p.g.a. tidsbrist), you name it!

Nalle{#emotions_dlg.flower}HjärtaBaby

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-31 07:14
    Här är länken till vår bildtråd.

www.familjeliv.se/forum/thread/74775477-bildtrad-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
  • johjen

Adam vänt sig från mage till rygg idag! Två gånger!! Mvh stolt mor

• Bengalen

Jag har en lite märklig fråga till er andra.

Jag har noterat att jag inte behöver raka mig under armarna längre för det har helt slutat växa där. Blir lite orolig om det gäller all kroppsbehåring men tycker att i alla fall ögonbrynen fortsätter vara i behov av noppning. Är det någon annan som har upplevt liknande eller har jag drabbats av någon hormonrubbning kanske?

• villsågärna38
    Bengalen skrev 2015-02-09 18:30:47 följande:

Jag har noterat att jag inte behöver raka mig under armarna längre för det har helt slutat växa där. Blir lite orolig om det gäller all kroppsbehåring men tycker att i alla fall ögonbrynen fortsätter vara i behov av noppning. Är det någon annan som har upplevt liknande eller har jag drabbats av någon hormonrubbning kanske?

Aldrig varit med om det själv men kan säkert vara hormonellt. Här växer det som vanligt än så länge men förra gången tappade jag en del hår på huvudet efter ung ett halvår. Man tappar ju inte på samma sätt som gravid så därför kan man sen tappa det man skulle ha tappat tidigare dvs mer än vanligt på en gång. Får väl se hur det blir den här gången

Kram
  • villsågärna38
    johjen skrev 2015-02-09 17:49:23 följande:

Adam vänt sig från mage till rygg idag! Två gånger!! Mvh stolt mor

Va härligt Ja visst blir man stolt när de gör sina akrobatiska konster!!

Isa har verkligen varit på lynnigt humör idag. Har börjat skrika då hon inte fått uppmärksamhet och då jag lyft upp henne har hon ist börjat gapskratta Har inte velat sova speciellt mkt heller trots två promenader och fått sova i famnen men bara sovit 1 tim plus småsnuttar så vid 17 blev hon övertrött och gallskrek Somnade sen efter tio minuters skrik och sov 1,5 timme. Så idag är det Eventfasen upphöjt till två här

Kram
  • Irma01
    johjen skrev 2015-02-09 17:49:23 följande:

Adam vänt sig från mage till rygg idag! Två gånger!! Mvh stolt mor smile2.gif

Grattis!!!
  • Irma01
    villsågärna38 skrev 2015-02-09 13:57:28 följande:
    Ha, ha smile2.gif ja fötterna är roliga att äta på och slita i. Konstigt bara att de sitter fast smile5.gif Ja hon är mkt mer motorisk än storasyster som var mer på snittet. Min syster gick vid 9 månader, hoppas det dröjer längre för Lovisa. Mkt bättre om de börjar gå runt året då de har lite mer förnuft och lärt sig ramla på rumpan ist för som en fura rakt bakåt smile5.gif

Vi har inte lämnat henne på skötbordet tidigare heller men har tvättstället precis bakom ryggen och alltid kunnat tvätta händerna men nu får man stå och blockera med sin egen "bakdel" då man tvättar dem om du förstår vad jag menar, ha, ha!! Lilla busfrö!! smile2.gif Sen har hon olika dagar, idag är en rastlös och frustrerad dag medan hon var lugn som en filbunke för ett par dar sen. Är väl utveckingsfasen som spökar smile1.gif

Hade ni kul på träningen? Visst är det underbart väder idag!!

Kram
    Ja, nu är det verkligen inte lika "lugnt" längre men desto roligare

Tack, träningen gick fint! Victor är knäpptyst och leker själv på sin filt samt att han har fullt upp att titta runt...

Han sov dock 2 timmar i em när vi kom hem från mammagruppen. Det och träningen tog ut sin rätt!

Kram
  • johjen

Mitt hår på benen växte långsammare när jag var gravid men nu verkar det växa mer normalt igen.
  • villsågärna38
    johjen skrev 2015-02-09 19:42:15 följande:

Men jag menar ju RYGG till MAGE och inte tvärtom..

Både och är ju en bedrift
  • Irma01

Samma här! Har typ rakat mig två ggr under armhålorna sedan Victor föddes för 5 månader sedan.

Växer inte lika fort på benen heller...

Skönt att läsa att det inte bara är jag!
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015