• Bell13

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Hoppas ni alla hade en mysig fars dag i går. Här var den väldigt uppskattad och han blev mycket glad. 
    Fick också min mens igår Skäms känns faktiskt riktigt bra för då kan vi börja försöka och se om det kan bli något syskon till Douglas och hans systrar. 

Kram 

• Bell13
    johjen skrev 2015-11-09 10:14:05 följande:
    Spännande! Fick också min mens igår.. Hur gammal är Douglas nu? Hur tänker du kring att han får ett syskon tätt i så fall?

Kram
    Vi tänker att det nog kommer bli jobbigt men att vi löser det tillsammans. Jag blev 41 år i somras och känner att klockan tickar.

Jag använder mig av natural cycles och tänkte köpa ägglossningstest. När vi ska försöka vill jag försöka så bra det bara går.

Vi ska ju köpa hus och inflyttning är sen vår 2017 och jag tror det är enklare om man bor i hus med det mesta gällande barn.

Hur tänker ni kring syskon?

Kram
  • Bell13

Tänkte fråga er som ger välling innan läggdags hur mycket som dricks?

Douglas tog igår plötsligt flaska och jag fick i honom 60 ml.

Han har sovit oroligt inatt och är nu lite förstoppad, han får alltid en propp när jag introducerar ny mat. Tänkte ju att han skulle sova längre men han sov istället oroligt, förmodligen för han kände av magen.

Kram

• Bell13
    villsågärna38 skrev 2015-11-09 12:00:18 följande:

Z

Välling är ju väldigt fiberrikt så det är ju inte alla barn som tål det när de är så små. Vi började ju nu vid 1 år. Lovisa dricker ung 150 ml på kvällen innan hon lägger sig. Äter middag ett par timmar innan dess. Testa ersättning istället isf kanske? Eller mindre fiberrik välling? Lovisa reagerade på gröt då hon var så liten så hon fick det bara en gång per dag och välling är ju som flytande gröt. Kanske äter han gröt med, plus välling? Då blir det ju en del spannmål. Kan bli tufft för magen. Kram
    Han äter gröt 2 ggr per dag och det går bra. Jag ger päron i turkisk yoghurt så magen fungerar nästan alltid. När jag gett nån ny mat så blir han hård och han får kämpa för att få ut den och sedan några timmar senare kommer det normalt bajs. Ger honom extra mycket päron nu

Kram
  • Bell13
    johjen skrev 2015-11-10 09:06:47 följande:
    Jo vi tänker väl att ska vi försöka får vi göra det rätt snart. Vi har väl halvt om halvt sagt att vi ska börja försöka runt jul så tänker inte stressa med ägglosningstest och sådant ännu. Tar det sig inte naturligt för vi fundera på vårkanten om vi ska andvända vårt embryo som vi har i frysen. Funkar inte det tror jag inte vi genomför en hel IVF till men får se hur vi känner då.
    Kram
    Vi använde vårt sista embryo vi hade i frysen i juni förra året och månaden efter blev vi gravida spontant, det hade vi aldrig trott. Vi hade redan börjat prata om äggdonation i Danmark så även fast man inte blivit gravid på flera år finns det ändå hopp

Min utmaning består i att inte bli manisk kring det här och inte kunna släppa det om vi inte lyckas men jag ska göra mitt bästa.

Kram
  • Bell13

Hej, hoppas ni alla mår bra. Här har jag en liten kille som verkar ha det jobbigt. Han är jättegnällig hela tiden, mammig och har svårt att komma till ro och somna både dag och kväll. Han har börjat vakna ungefär 1 gång i timmen 00.30 till vi går upp vid 06.00. Han vill oftast inte amma utan bara ligga nära och helst på min arm.

Detta kom igår och har bara eskalerat idag. Han är precis 7 månader idag. Verkar som han drömmer en del också, ibland vaknar han med ett gallskrik.

Känner ni med större bebisar igen det här?

Kram

• Bell13
    Kelsson1 skrev 2015-11-13 12:38:37 följande:

Hej tjejer, har inte varit inne o läst på minst en vecka och när det här är en så pass aktiv tråd (vilket är väldigt positivt) så hinner jag inte läsa ikapp. Börjar kännas som att det är dags att lämna tråden när jag aldrig tillför något vettigt, gör bara korta inhopp här o där . Min lilla kille är snart 5 månader gammal och kräver all uppmärksamhet på dagarna så finns ingen möjlighet att komma in då och delta i diskussioner och eftersom han sover så dåligt om nätterna så behöver jag vila när han gör det.
    Hoppas att jag kan återkomma någon gång senare om jag får mer tid.
    Önskar er alla bara gott och framgång i alla spår.
    Varma kramar!

Inte behöver du lämna tråden. Jag tycker att du tillför massor som alla andra

Kram
  • Bell13
    Irma01 skrev 2015-11-14 10:56:04 följande:

Tack vsg och Johjen. Sitter och kan inte sluta gråta. Har iaf lyckats få tag på alla nära o kära och de mår fysiskt bra.
    Vet inte vad jag ska skriva, känner mig bara helt förkrossad.
    Kram

Tänkte faktiskt på dig imorse när jag läste om det. All omtanke till dig.

Tycker det är fruktansvärt och svårt att ta in.

Kram
  • Bell13

Hej, hoppas ni alla mår bra eller så bra man kan i alla fall med tanke på Paris Rynkar på näsan
    Här har det mesta blivit upp och ner. Douglas vaknade i natt 03.15 och tyckte att det var morgonen. Han var hur pigg som helst. Jag försökte på alla vis att få honom att somna om men det gick inte så kl 04.00 gick vi upp. En kvart senare kommer hans pappa också upp som vaknat av hans glada tillrop. Jag var helt knäckt och gick och lade mig och de fick lite egentid. Han lyckades få honom att sova för när jag vaknade vid 07.00 så låg de och sov bredvid mig. Har verkligen ingen aning om varför det blivit knas med sömnen. Verkar som han drömmer rätt mycket mardrömmar också så det kanske bara är "åldern" och att det är en fas nu vid 7 månader som ska gås igenom. 
    Maten krånglar också, han vill inte äta någonting bara kniper ihop med munnen och vänder bort huvudet. Vi har ju tränat med flaska också och det har gått bra till nu, slår bort den med handen. 
    Han var lite förstoppad för en tid sedan och jag kom på att det måste bero på att han ätit blåbärsgröt och när jag tog bort den så fungerade magen perfekt igen visste inte att det var stoppande med blåbär. 
    Men låt nu detta gå över snabbt så vi får sova ordentligt på natten igen. 
    Kram till er alla

• Bell13
    villsågärna38 skrev 2015-11-15 20:11:50 följande:
    Sover för mycket på dan kanske? Han börjar ju bli så stor nu att han bör klara sig på två ggr per dag. Hur ofta/mycket sover han på dagtid? Alt hungrig kanske? Enda jag kan komma på. Hoppas det löser sig! Kram
    Tror det är tänder, verkar i alla fall så. Efter en alvedon blev han sig själv igen och han har sovit sedan 19.00 utan att vakna en enda gång.

Kram
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015