• Bell13

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

johjen skrev 2015-10-16 10:09:44 följande:
    Ok vi tänkte åka till närmsta badhus nästa vecka och ringde dit och hörde med dem hur varmt de är i vattnet egentligen. Tydligen har de alltid 29 grader och vissa tider i veckan värmer de upp till 34 grader för barn under 4 år. Ni som har barn runt 1 år, hade ni badat i 29 gradigt vatten? Blir ju ingen lång stund typ 15-20 min.

Kram
    Dit vi åker är det 29 grader och kallt enligt mig men jag är största badkrukan som finns. 35 grader hade vi på babysim om jag inte minns fel.

Vi har nog 34 till 38 grader i badkaret när vi badar med honom där i.

Kram
  • Bell13

Vill skryta lite över min duktiga son som verkligen har börjat tycka om mat. Vi varvar sötpotatis/majs och potatis/morot till lunch, turkisk yoghurt med fruktpure och smakade t o m lite på en grötklämmis idag. Frukost vill han inte alls ha utan det är lek direkt när han vaknar och första målet han vill ha är mellis när han sovit första gången.

Om vi är ute på t ex promenad och han blir gnällig vill han inte ammas som tidigare men att äta klämmis går hur bra som helst.

Vi ammar när han ska sova tre ggr dagtid, innan han sover för natten och så på natten med. Glad så länge han vill.

Nu blir det mys med tjejerna innan det är dags att sova för mig kl 21 kram

• Bell13
    johjen skrev 2015-10-18 09:39:43 följande:

Så var det dags för förkylning igen.. Adam hostar snorar och är hängig och ville snutta hela natten. Tanken att sluta amma kom i natt igen. Kommer ju inte funka när jag börjar jobba. Kommer ju bli naturlig avtrappning då så kanske löser sig av sig själv.

Två veckor kvar innan det är dags att återgå till ekorrhjulet! Känns helt klart blandat...

Kram

Vi hade förkylning för inte så länge sedan. Var inte alls roligt och jag led med honom. Vår amning håller på att fasas ut dagtid känner jag, han vill ha mat om han får välja.

Inte alls avundsjuk på dig som ska tillbaka till jobbet, skulle kunna vara hemma resten av livet.

Hoppas Adam blir frisk snabbt.

Kram
  • Bell13
    Jenkis skrev 2015-10-18 21:17:18 följande:

Hej!

Kul att tråden lever fortfarande!

Har inte varit inloggad senaste halvåret eller mer...

Allt är bra med oss!

Ettårskalas idag! Men W fyller på tisdag.

Varma kramar till er alla! Hjärta{#emotions_dlg.flower}Solig

Stort grattis. Såg bilderna i andra tråden och så fin han är och så stor. Inser att tiden rusar och att min Douglas snart är så där stor också.

Kram
  • Bell13
    johjen skrev 2015-10-19 09:24:15 följande:

Villsågärna hur gick kalaset?

Irma, har ni haft en bra helg?

Bell, hur har det funkat för er med maken borta?

Sira, hur mår ni?

Sjukstuga här, sambon också dålig nu men hoppas jag klarar mig!

Kram

Hej, har funkat jättebra. Mycket bättre än jag trodde. Vi skippade badhuset igår och strosade i stan och shoppade istället.

Kram
  • Bell13
    Irma01 skrev 2015-10-18 22:08:54 följande:
    Härligt!
    Ditt tips gällande örter har varit guld värt. Dill och lite timjan mortlat gör susen kan jag tala om

Kram
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2015-10-19 13:47:12 följande:

Allt bra här!! Kalaset var så lyckat och trevligt. Lagt ett par rätt nytagna bilder på Lovisa i bildtråden om nån vill se kram

Ps. Länk i trådstarten.

Vad härligt att det var lyckat. Kan tänka mig att hon blev uppvaktad från morgon till kväll
  • Bell13

Tycker det är helt fantastiskt med the wonder weeks, hur bra det faktiskt stämmer. Han är ur relationsfasen sen nån dag och direkt börjar sömnen funka bättre för att ta ett exempel

Han har börjat älska grötklämmis från Semper, står inte malto på förpackningen men kan man lita på det? Han verkligen älskar mat och det är så roligt att se. Han blir väldigt ledsen om jag är mer än 3 m bort men enligt tww är det tidens gång.

Inser att jag klarar mer än jag tror, ensam med alla tre i en vecka och det har gått över förväntan. Har ju faktiskt varit ensamstående med tjejerna en gång i tiden men det var länge sedan och man glömmer snabbt.

Imorgon landar han på Arlanda och väntas vara hemma på förmiddagen, som jag saknat och längtat efter honom familjen är inte hel med en bit som fattas.

Hoppas att ni alla har det bra.

Kram

• Bell13
    villsågärna38 skrev 2015-10-20 13:48:12 följande:

Ettårskontroll idag och vaccinering. Stackars liten. Två sprutor Gav alvedon redan på Bvc (vis av erfarenhet med storasyster) och lite ersättning och sen somnade hon i vagnen på väg hem fastän hon redan hade sovit en timme på morgonen. Har sovit i snart 3 timmar till nu. Får se hur kvällen blir!

Hoppas att ni har en bra dag alla

Kram

Hoppas att Lovisa mår bra trots vaccinationen. Har också gett Douglas alvedon vid vaccinationerna lider ju så väldigt själv när han inte mår bra.

Kram
  • Bell13
    Sira skrev 2015-10-20 11:20:37 följande:
    Just nu mår jag inte så bra om jag ska vara ärlig. Jag tror att allt med förlossningen till slut kommit ikapp mig. Jag har haft första samtalet med psykologen och jag har även haft återbesök hos förlossningsläkaren som beslutade om snittet och även genomförde det. Hon kunde svara på frågorna jag hade och det var ett bra besök men jag känner mig helt dränerad nu och vill bara gråta. Det funkar ju inte riktigt när jag är själv med barnen men jag har svårt att hålla tillbaka tårarna t o m när de är med. Läkaren sa något om att hon förstod att det var en hemsk upplevelse och att jag var rädd och så men grejen är att alla mina känslor var helt avstängda under tiden så när jag sa att jag inte upplevde det som hemskt såg hon väldigt förvånad ut. Jag fick förklara hur jag menar, det låter nog konstigt men hoppas ni kan förstå. Jag var så fokuserad på det som hände så jag hann varken tänka eller känna nånting egentligen. Men tre tankar kom. Den ena var när de körde mig till operation. Jag kände inte henne röra sig i magen då och tanken att det kanske inte skulle gå bra, att vi skulle förlora henne kom. Men jag kände inget för den känslan var för stor att ta. Precis när vi kom in till operation kände jag henne igen och då visste jag ju att det fanns hopp, att hon levde fortfarande. Känslan till den tanken; att vi kanske skulle förlora henne, kom till mig med full kraft för bara ett par dagar sedan och nu tänker jag på det hela tiden och skulle egentligen kunna låta tårarna rinna oavbrutet. Skulle nog behöva göra det också men som sagt, det finns inte riktigt möjlighet till det. Jag har inte flera timmar för mig själv om dagarna och det blir väldigt konstigt för en treåring om mamma är ledsen hela tiden. Det funkar inte helt enkelt. Så det kommer att ta lång tid det här. Ibland känner jag att jag överdriver, så farligt var det väl inte, allt gick ju bra. Men samtidigt förstod jag inte hur sjuk jag var utan det har jag också förstått lite pö om pö nu i efterhand och det är väl först nu som jag verkligen börjar inse att jag faktiskt var väldigt sjuk. Inte bara lite vanliga graviditetsbesvär utan att jag mådde riktigt dåligt, på riktigt liksom.

Men när jag tänker tillbaka på vad som hände under igångsättningen och till jag sövdes så finns det inga känslor alls med så den upplevelsen var inte hemsk just då utan först nu i efterhand och när jag läser journalen. Det känns märkligt. Upplevelsen i sig känns neutral på nåt konstigt sätt.

Jag läser allt ni skriver men just nu har jag inte energi att kommentera. Jag hoppas ni förstår.
    Jag tror jag förstår hur det känns. Vad bra att du får träffa en psykolog och prata. Ibland känns det bättre bara av att sätta ord på känslorna. När jag är ledsen, arg eller känner mig nere brukar jag skriva ner hur det känns. Känns som jag får ur mig allt det jobbiga då. Funkar för mig. Låt det ta den tid som behövs.

Kram
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015