Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
Kära vänner! Jag är verkligen ledsen över att jag skapar sådan förvirring hos er. Som ni vet är jag väldigt trött och läser sällan igenom en extra gång innan jag postar. Har forfarande inte hunnit att läsa allas inlägg ordentligt, bara skummat lite snabbt och känner av ngn slags upprördhet gentemot mig, stämmer det? Måste verkligen säga att jag är superchockad av allas reaktioner. Jag har ju aldrig skrivit att jag är rädd för att Alice ska dö, eller jag det? Vill bara inte att hon ska få järnbrist framöver och bli ännu mer trött, då hon redan sover dåligt. Jag menar generellt sett att barn kan dö av näringsbrist och att det är var mammas skyldighet att se till att få i sina barn näring, just det kanske var lite konstigt skrivet. Det finns ingen som helst panik, oro eller stress här när det gäller järnbristen. Alice har ju ätit gröt fram tills för en vecka sedan och kommer nog att börja göra det igen. Men fram tills dess måste vi hitta på ngt annat.
Tack för all tips om vad som innehåller järn, det mesta hade jag koll på (förutom ärtor). Men tänkte mer på recept som tex sesamkakor som var ett toppentips. Men var väl inte så tydlig där heller vad jag eftersökte. Just nu gör vår au pair grötfingrar med kokosmjölk, hoppas att det ska passa lilla damen i smaken. Jag har en au pair som gör nästan allt här hemma när det gäller markservice så jag är verkligen inte stressad som ni har fått uppfattning om. Nu när Alice äter själv så sitter jag bredvid och myser då det är så gulligt att se när hon mumsar. Det finns ingen stress kring maten längre så jag tycker att det är synd om jag förmedlar det. Jag är verkligen superledsen över all röra jag har skapat och kan bara säga förlåt.
Jag har länge tänkt att det tar upp för mycket av min tid att hänga här på FL och tänkt att jag bör sluta med det men det har varit svårt att lämna er då jag tycker att jag fått så mycket stöd, tips och stöttning. Jag har för ett par dagar sedan gått med i annan grupp som egentligen passar mig lite bättre, där man ställer korta frågor och får korta svar. Så det blir nu ett passande läge att lämna er då jag ändå verkar besvära er med mina trötta inlägg! Stort tack för allt stöd och all hjälp som jag har fått den första tiden med min underbara lilla Alice!
Många kramar
Jag vill önska dig lycka till med allt. Står fast vid att jag tror att du skulle må bättre av att inte vara så stressad av maten och sömnen. Du skrev till mig att "det finns barn som dör av näringsbrist" då tolkar jag det så klart som att du tror att Alice kan dö av järnbrist för att hon inte får i sig 8 mg järn om dagen.
Roligt om du hittat en grupp som passar dig bättre.
Kram