• Bell13

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Alltså Douglas pappa åker till Kina på onsdag morgon och är borta en vecka så det går ju inte att göra en massa förändringar nu, är ju dömt att misslyckas och bli kaos.

Börjar fundera på om det är dumt att vi sover bredvid varandra också jag och min son? Åh vad jag ogillar att någon kommer och kastar om vardagen och jag börjar tvivla och tveka.

Kram

• Bell13

Tack för tankar, åsikter och råd kring mitt besök på BVC igår. Douglas tar inte flaskan här heller och jag trugar inte så välling blir det inte. Ska prova med gröt igen och göra som vsg skrev, att ha klämmis som tillbehör. Ska testa torsken och potatisen till lunch och krydda den lite. Har aldrig tänkt på att han ratar mat och gröt för att det inte smakar något, jättebra tips Irma.

Sira, hon menade att det är klart att han inte äter gröt när det är öppet i mjölkfabriken hela natten. Alltså att han kommer äta gröt när inget annat erbjuds. Gällande klämmisarna sa hon att om han får söt god frukt kommer han aldrig att äta besk potatis. Jag sa att jag vill ge mat han gillar då det heter matlust och inte mattvång. Det ville de inte lyssna på. Ska prova lite turkisk yoghurt, kan ju vara bra om han gillar den eftersom det är mycket fett i.

Känns annars bättre idag och vi är fast beslutna att vi gör det bästa för vår son och vi tror det är bättre att han får fasa ut amningen själv på natten. Han är trygg med att sova med mig och så får det bli ett tag till. Vår sköterska berättade igår innan vi gick att hon ska sluta så nästa gång blir det en annan. Ska ge henne en chans är hon likadan får jag byta BVC.

Kram till er alla

• Bell13

Hej, idag till lunch provade vi morot/palsternacka och jag hällde i en skvätt grädde, han åt en halv liten burk. Till mellis testade vi turkisk yoghurt och blandade i jordgubbsklämmis och det åt han med glädje.

Ska testa torsk/potatis igen till middag. Till melliset på förmiddagen fick han klämmis med mango/yoghurt/ris och han åt en hel.

Han har sovit bra idag så middagen kan nog bli riktigt bra rent humörmässigt

Kram

• Bell13
    Irma01 skrev 2015-10-13 13:15:33 följande:
    Besk potatis?! Men ursäkta, vem säger sådant??

Visst är det så att de från början är mer vana till det söta och föredrar det men de flesta börjar ju med fruktpure och det är oftast inget problem att introducera grönsaker...

Att sluta nattamma helt vid 6 månader är ju ändå rätt tidigt, även om de fysiologiskt inte ska behöva äta på natten längre. Det är ju inte en exakt vetenskap, och för vissångarn tar det längre tid, så gör det som fungerar och som du känner dig nöjd med. Helt rätt inställning!!

Ja, om du själv provar burkmat t.e så smakar det ingenting. Hos oss blev det så mycket mer matglädje när vi kryddade.

Så skönt att den sköterska ska sluta...

Kram
    Gick ju bra idag också och överleva utan välling och gröt turkisk yoghurt med jordgubbsklämmis i var en hit, han älskade det så det får bli frukost och mellanmål. Morot/palsternacka med lite grädde i var också populärt på lunchen.

Han ville dessvärre inte äta någonting vid middag utan bara skrek så han fick ammas istället, det enda han accepterade.

Har bestämt att det här med mat inte ska bli ett problem och jag tror att vi är på banan

Kram
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2015-10-14 18:17:39 följande:

Hur har ni det idag tjejer? Min dag har varit sådär. Mensvärk och smärre blodbad varit på dåligt humör och Lovisa gnällig pga sin hemska kindtand. Men blev bättre i em. Var och shoppade lite kram

Har precis vinkat av mannen och han är på väg till Kina med jobbet. Solo med barnen en vecka

Han var mest nervös av oss alla fem. Han var orolig över det mesta och jag var väldigt cool. Det kommer att gå bra är min inställning men också tufft stundtals.

Min kompis som lovat bo här några dagar har blivit förkyld så det blir bara jag och barnen, blir ju bara mer jobb med en sjukling.

Ligger du i fas med planeringen inför kalaset?

Kram
  • Bell13
    Irma01 skrev 2015-10-14 21:31:08 följande:
    Lycka till under veckan Bell!
    Med din inställning kommer det att gå fint
    Tack. Går bra än så länge men har ju bara gått en halv dag. Så länge Douglas sover och äter som han behöver kommer allt annat också fungera.

Kram
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2015-10-15 11:15:13 följande:
    Oh vännen!! Känner igen det där med förvirringen Det är sånt som händer! Been there

Idag är Lovisa glad igen. Underbart! Och jag har inte ont. Min mens är också oregelbunden. Hört att Octaviakliniken ska vara bra. Jag ska boka tid där tänkte jag. Har inte heller nån bra gyn nu. Har inga svettningar eller så iaf så där är jag inte än men börjar nog närma sig Blä!!

Ha en bra dag i solen!!

Kram
    Jag har varit hos octavia och har bara positivt att säga om den
  • Bell13

Hej på er, hoppas ni mina fina cybermammor har en fin kväll. Här är det bara fint och dagen har flutit på fint. Douglas har ätit jättebra och även sovit som han behöver, har gjort läxor med de stora tjejerna och nu sover två av tre gott i sina sängar vi har planerat fredagsmys imorgon och lite shopping på lördag. Tänkte kanske åka och bada på söndag, det är rätt enkelt att ta med sig Douglas och de stora kan simma bra och klarar sig rätt bra själva. Vi är vana att vara tillsammans alla fem så det känns som en pusselbit saknas och att familjen inte riktigt är hel när han är borta.

Kram

• Bell13
    johjen skrev 2015-10-15 21:17:11 följande:

Hej vänner!

Här glider dagarna förbi i en rasande fart! Jag trodde att jag skulle få mer tid nu när sambon också är ledig men vi har ganska bra på att hitta på saker så det är fullt upp.

Bell, låter mysigt med badhuset! Måste ta med Adam snart igen, han älskar att bada! Badar ni alla i uppvärmt vatten anpassat till Douglas?

Villsågärna, blir det många långväga gäster på Lovisas kalas? Låter som du har koll ändå!

Irma, låter som en härlig dag!

Idag har Adam varit hos tandläkaren för första gången! Han har förutom 4 tänder uppe och 4 tänder nere ytterligare 3-4 tänder på gång i både över och underkäke. Tandläkaren kunde se två piggar som trängt igenom och ana ännu fler på gång. Inte undra på att Adam varit gnällig och vaknat på natten! Efteråt gick vi och åt lunch på ett närliggande ställe med stor uteservering utmed vattnet och det var så skönt i solen så vi kunde sitta ute och äta. Hur härligt är inte det i oktober?!

Nu är det dags för sängen här!

God natt på er!

Kram

Hej Johjen, nej vi har inte badat med Douglas mer än i badkar hemma. Vi åker till ett badhus utan varmvattenbsssäng. Tänkte ta med Douglas på söndag så kan vi fika under tiden.

Kram
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2015-10-15 20:27:17 följande:
    Va härligt ni verkar ha haft det idag och låter som en mysig helg Bra att du saknar din man. Det är ju så det ska va Tror det ärbara att vara ifrån varann ibkand. Är mycket roligare att träffas igen då. Kram
    Det är säkert nyttigt att vara från varandra också.

Han var så orolig när han åkte så mån om oss och gör ingen skillnad på barnen det är våra barn och aldrig Douglas och dina barn. Han är verkligen guld värd.

Kram
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015