• Bell13

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Sira skrev 2015-10-28 21:26:25 följande:
    Sex kg fett är ju bra jobbat!

Min rumpa försvann också förra gången och lär väl göra det denna gången med. Minns hur jag plötsligt såg i spegeln en dag att jag var helt platt. Fattade ingenting!
    Det är 0,25 kg per vecka och då jag helammat samtidigt är det ett godkänt resultat för mig har slarvat lite några veckor men ska fokusera igen.

Behöver besöka ett gym och köra knäböj så att rumpan kommer tillbaka

Kram
  • Bell13
    Sira skrev 2015-10-29 08:42:17 följande:
    Ok, det ska jag kolla! Tack för tipset.
    Rätt coolt att säga att jag lärde mig franska och italienska när jag ammade
  • Bell13
    johjen skrev 2015-10-30 08:15:41 följande:
    Hur mår Lovisa idag? Hoppas bättre!

Här ska vi åka och titta på hus, bestämt oss för att riva vår gamla sommarstuga och bygga nytt och blir nog nyckelfärdigt. Så kul och spännande!

Kram
    Vad spännande med nytt hus. Vi har bestämt oss för att köpa hus. Har hittat två spännande projekt, ett helt nytt område som planeras så det blir nybyggt för oss också även om vi inte bygger själva. Säljstart i Januari 2016 och inflyttning våren 2017 blir spännande.

Kram
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2015-10-30 08:35:17 följande:

Vilken natt!! Blä!! Lovisa var vaken två timmar i natt och vaknade väl till tio gånger till utöver det. Skrek rätt ut om hon tappade nappen t ex. Hon brukar stoppa in den själv annars eller sova utan. Fick både alvedon och ersättning men var helt liksom helt speedad i ett par timmar. Grät inte. Var bara vaken och snurrade runt, bökade och ja nästan hopppade på mig i sängen. Sen fick hon jättehög feber igen och somnade på mig runt 03. Ville inte sova i sin egen säng mer än nån liten stund. Till slut fick vi sova bra mellan 04-07 iaf och nu verkar hon piggare. Ätit leverpastejmacka med smörgåsgurka nu på morgonen (hon blir arg om hon inte får smörgåsgurka på, ha, ha ) Vi får väl se hur dan blir! Kram

Hoppas att du inte är allt för trött och att Lovisa är lite bättre. Tortyr att inte få sova. Snart helg nu och det betyder ju lite mer avlastning från partner/pappa.

Kram
  • Bell13
    Irma01 skrev 2015-10-30 08:37:45 följande:

God morgon tjejer!

Vsg, hur mår Lovisa idag? Hoppas febern har gått ner.

Johjen, vad roligt att ni ska bygga nytt, det är en intensiv tid som väntar men så spännande! Vi byggde nytt och har inte ångrat det en sekund, även om det inte alltid har varit lätt...
    Intressant att läsa om dina första dagar på jobbet. Snart dags här också, kommer att bli väldigt märkligt men jag är så glad över att V får två månader med sin pappa!

Sira och Bell, hur mår ni?

Här är det lugnt idag, inget på schema, ska bli skönt att få en lugn dag!

Ha en härlig dag

Kram

Hej Irma, mår jättebra faktiskt livet är toppen och Douglas mår också jättebra. Sömnen och maten funkar över förväntan och det gör nog att det känns problemfritt. Tycker att vi har helt fantastiskt höstväder också och tar långa promenader om dagarna och den friska luften gör oss gott. Jag pluggar under min föräldraledighet, kastar helt om och byter bransch helt och första tentan är i slutet av november och det ser jag fram emot med skräckblandad förtjusning, hoppas det går bra.

Kram
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2015-10-30 11:56:32 följande:
    Va spännande!! Modig du är. Håller tummarna för tentan.

Kaffe finns ju så det är ok idag Lovisa har bara 38 idag så hon är mkt bättre.

Kram
    Skönt att hon är bättre. Douglas pappa har börjat få ont i halsen så det är bara att vänta på att det bryter ut och att vi blir smittade, svårt att undvika ju.

Går från telecom till läkemedel och har ännu inte ångrat mig eller tänkt - vad har jag gett mig in på det är svårt men intressant.

Kram
  • Bell13
    Sira skrev 2015-10-30 13:59:47 följande:

Vsg: Vad skönt att Lovisa är bättre idag!

Bell: Spännande att byta bransch helt och hållet! Är det mycket att plugga? Jag tänker hur det funkar med tre barn samtidigt. 

Jag laddade förresten ner Duolingo igår och gav mig på franska.  

Johjen: Åh vad kul det låter med husplanerna! Det kommer att bli toppen tror jag, även om det säkert kan bli påfrestande under byggtiden.

Jag mår sådär, det går upp och ner. "Egentligen" är jag ju jätteglad och mår väldigt bra men förlossningsupplevelsen ligger i vägen och gör att det är lite svårt att riktigt nå den där glädjen... Som tur är har vi fått en väldigt bra bvc-sköterska som bokade in ett extra besök för min skull eftersom hon tyckte det var för länge tills jag hade tid hos psykologen igen. Hon tyckte att jag skulle fundera på att gå hos deras kbt-terapeut istället när jag berättade att första mötet hos psykologen inte kändes helt rätt. Jag tror faktiskt att det är en bra idé. Tack för att du frågar!

Jag avsätter 3 h om dagen till studier och det handlar bara om mindset, har bestämt mig att det ska gå bra. En del dagar sover han dåligt och då blir det inte lika mycket plugg och bestämde mig från början att inte stressa över det. Beräknar att vara klar i juni 2016 och att börja jobba i september 2016 och då tar mannen över Douglas till januari 2017.

Mina andra barn är 13 och 9 år gamla, går till och från skolan själva och till sina aktiviteter. De är väldigt självständiga och har alltid varit

Kram
  • Bell13
    johjen skrev 2015-10-31 08:06:36 följande:

Villsågärna hur är det med Lovisa idag? Bättre?

Kram på er!

Duktig du är som pluggar Bell! Hade tänkt läsa någon distanskurs under ledigheten men blev inte så.. Kanske om det blir någon nästa gång?! Kram

Får passa på nu medan han ännu är rätt liten och inte kryper osv. Tänkte att det passade bra att plugga så jag slapp studiemedel har precis betalat tillbaka de jag skaffade som 22-åring och vill inte ha några nya igen.

Kram
  • Bell13
    Sira skrev 2015-10-30 20:19:38 följande:
    Jo, jag känner också att det blir lite bortkastad tid... Kbt har jag aldrig provat förut men jag tror på metoden.

Haha, nej med en ettåring lär det inte bli mycket tid över till nån franska!
    Kan verkligen rekommendera kbt. Har själv gått i kognitiv beteendeterapi och det har hjälpt mig att leva ett så bra och lyckligt liv som är möjligt

Kram
  • Bell13
    Sira skrev 2015-11-01 09:36:53 följande:
    Måste kännas skönt att ha betalat tillbaka. Jag har fortfarande lite kvar, betalar in lite extra då och då för jag vill verkligen bli av med det snart!
    Bell13 skrev 2015-10-31 19:37:55 följande:

Kan verkligen rekommendera kbt. Har själv gått i kognitiv beteendeterapi och det har hjälpt mig att leva ett så bra och lyckligt liv som är möjligt

Kram

Det låter ju bra! Hoppas det funkar för mig också. Har testat samtalsterapi ett par gånger förut när jag gått igenom olika kriser i livet och tycker det har hjälpt mig väldigt mycket.
    Bara man mår så pass bra så man är mottaglig för terapi så är det jättebra. Väldigt skönt att inte ha nåt på CSN längre. Har också betalat in extra på slutet för att bli av med det. Skönt ändå att möjligheten finns att få låna pengar för att skaffa sig en utbildning.

Kram
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015