• Bell13

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

villsågärna38 skrev 2015-11-03 19:12:12 följande:
    Storlek 92?? Det hade vår äldsta då hon var 2 My god säger jag bara. Kan du inte få byta? Kram
    Jag vet helt hopplöst. Och när jag säger att han nog kan ha dem om 1 år eftersom han har strl 74 nu.

Det är dessutom arvegods från deras första barnbarn som är 8 år idag. Hon går i gång på att någonting är använt i flera generationer. Det blir ju inte använt här hos oss och dessutom är det så svårt för mig att komma ihåg vad som är kläder från henne eftersom hon ska ha tillbaka det när det är färdiganvänt.

Det är lite som cirkus detta.

Kram
  • Bell13
    Irma01 skrev 2015-11-03 19:57:37 följande:
    Men herregud vilken ragata!!
    Ursäkta språket...

Tycker att du gjorde helt rätt att svara som du gjorde, hur respektlös kan man vara egentligen??
    Victor har fortfarande storlek 74 på vissa kläder och 81 på resten och han är 14 månader på lördag så 86 och 92 känns alldeles för stora.
    Beundrar att du ens orka ha människan i ditt hem...

Kram!
    Ja hon tog ju honom bara. Han börjar bli blyg och de träffar honom inte så ofta och det är pga hennes elaka personlighet.

Det gick verkligen inte för henne att närma sig honom och jag var faktiskt inte så ledsen över det.

Men jag hoppas de åker hem rätt snabbt idag, drog en nödlögn att det var föräldragrupp idag kl 10 så att de ska åka då.

Kram
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2015-11-04 08:09:15 följande:
    Ja det låter verkligen som en cirkus!! Hjälp! Lägg kläderna ifrån henne i en kasse med en gång kanske? Du behöver ju inte använda dem Bara räkna ner minuterna nu!! Kram
    Ja nu är det inte länge kvar. Fick en lektion/uppläxning imorse att välling och gröt ska vara basen i hans kost och det ska vara pulver.

Upplyste henne då att han får gröt gjord på skrädmjöl men det visste hon inte vad det var samt att vi introducerat färsk ekologisk välling från Otto.

Helt otroligt egentligen hur hon ska lägga sig i. Skönt att skriva av mig här

Kram
  • Bell13
    Irma01 skrev 2015-11-04 08:37:57 följande:
    Jag säger det en gång till, du är fantastisk som lyckas överhuvudtaget att vara i samma rum. Jag skulle nog ha kastat ut henne med huvudet före!!

Håller med vsg, lägg alla kläder i en påse på en gång och skriv Cruella på den så lär du inte glömma den...

När det gäller maten så kan du väl berätta för henne av resten av världen inte äter välling och klarar sig fint ändå!

Vad säger din sambo? Säger han till henne på skarpen?

Kram
    Ska lägga undan dem eller lägga i en container för klädinsamling direkt.

Ja han röt åt henne imorse att hon skulle ge sig när hon gav sig f-n på att det enda han ska göra är att ligga på rygg på en filt på golvet. Han gnällde massor och ville inte vara själv med henne. Det är stressande när hon ska komma och hälsa på för oss båda men nu är det över för den här gången.

Att sitta upp är drygt för honom säger hon, hon vet ju inte vad han gillar.

Jag sa till henne att järn finns i andra livsmedel eller hur? Hon svarade att hon inte visste. Det kommer bara klagomål från henne och min sambo tycker också att det är sjukt jobbigt.

Jag låtsades somna när han somnade vid 8.00 och när jag gick ut så hade de åkt. Hon skickade ett sms att parkeringen gick ut och att de åkt hem.

Nu ska vi slappna av och njuta av tystnaden.

Kram
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2015-11-04 11:09:11 följande:
    Herregud! Har hon kanske en diagnos och eg inte menar så illa? Asberger? Det är ju så tragiskt att det här är den relation hon har till sin som och sonson. Usch! Blir helt ledsen av att läsa detta. Stackars din man och Douglas också. Hoppas de kan få en ok relation när han blir äldre trots allt. Va hemskt att ha en sån mamma eller är hon gullig mot din sambo? Nu kan du slappna av iaf!! Kram
    Det här med henne är jättejobbigt för hela vår familj och även för Douglas farfar.

Vi (sambo och jag) hade ett långt samtal på lunchen och han säger att han lider när hon ska komma eftersom hon är så jobbig och har ett sådant stort kontrollbehov. Det blir alltid bråk när hon kommer hit och som det är nu så har de inte en normal relation. Det är ju helt och hållet hennes fel i nuläget. Den enda som förlorar på det är hon eftersom vi bara träffar dem när vi måste. Jag blir ju oerhört stressad när hon är här, svettas, får hjärtklappning och höll på att svimma i morse och Douglas känner ju säkert det. Vi kom överens om att prata gemensamt med henne än en gång och förklara hur vi känner och att hon behöver ändra på sig. Det är sista chansen vi ger henne och blir det ingen förbättring får hon nöja sig med att träffa Douglas ett par ggr om året och då ser vi det som att hon har tagit det beslutet genom att gå emot vår vilja.

Kram
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2015-11-04 13:12:10 följande:

Lovisa har visst sig vara periodare ... Något väl iofs många barn är. Just nu är vi inne i köttfärssåsperioden. Det är det absolut godaste hon vet just nu. Med spagetti, ris, bulgur till. Ja allt går bra så länge som hon även får köttfärssås Gör egen med finriven morot, passerade tomater, nån god fond och örter i. Ingen lök för då blir de gasigt innan var det hemgjorda köttbullar som var bäst. Får se vad det blir nästa gång. Kanske ska testa italienska köttbullar i tomatsås He, he!!

Här har han börjat gilla grönsakspure med kyckling så vi kör den nu som lunch varje dag med smör, grädde och lite timjan i.

Annars blev det en shoppingrunda efter de åkt och en lunch ute för att hylla mig själv att jag klarade av dygnet med min psykiska hälsa i behåll

Kram
  • Bell13
    Sira skrev 2015-11-04 17:09:39 följande:

Bell: Angående syskonförsök så tror jag att det är bra att sätta upp en gräns för när det får vara bra, precis som ni gjort. Tror det är lätt att det tar upp för mycket kraft och energi från det/de barn man redan har annars om man inte ser upp. Vi satte också en gräns för hur mycket vi skulle försöka. En donator men med ett "rimligt" antal embryon, dvs hade det blivit väldigt få så hade vi kört med en donator till men vi ville inte göra hur många försök som helst och inte fortsätta med donator efter donator i en massa år.

Nu är vi överens om att ha kvar de elva vi har i frysen ett tag till, mest för min skull; att jag vill känna att jag på nåt vis fortfarande har en chans så länge jag skulle haft det om jag hade kunnat få barn på naturlig väg. Vi är också överens om att inte använda preventivmedel. Det är så oerhört liten chans att jag skulle bli gravid på hemmaförsök så skulle jag bli det skulle det vara välkommet. Fast vi är nog klara med barn nu. Känslomässigt vill jag nog egentligen ha ett barn till. Jag önskade mig fler syskon när jag var liten (vi är två syskon) och nu när jag ser kompisar som har flera syskon verkar det så roligt. Rent praktiskt är det ju dock optimalt med två och mannen är helt nöjd med två. Han tror inte att han kommer att ändra sig men är öppen för att han eventuellt gör det ändå så småningom. 

Vilken hemsk svärmor du verkar ha! Lider med dig när du beskriver hur hon är! Det är en sak att kanske irritera sig litegrann på en del saker men det där verkar ju helt extremt. 

Behöver sätta en gräns för vår egen skull är lätt att det bara blir maniskt annars.

Svärmor är inte klok. Ifrågasatte varför han inte äter smörgås eller kex. Han ska ju krypa om 2 v för då blir han 7 månader.

Orkar liksom knappt tänka på henne. Önskar det vore annorlunda. Vi fick båda säga till henne på skarpen imorse när hon inte fattade, oerhört olämpligt beteende från hennes sida.

Kram
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2015-11-06 15:46:59 följande:
    Usch va jobbigt! Förstår att nimåste sätta en gräns. Vem hade orkat med det du beskriver. Hjälp! Är så glad över att jag har en gullig svärmor. Visst har hon sidor hon med men det har ju alla och de positiva överväger så mycket att jag inte har nåt problem med dem Jag är ju inte heller perfekt Det viktigaste är att hon är så lyhörd, respektfull och underbar med barnen.

Och ang syskon. Chansen finns ju trots allt. Kunde jag bli gravid med Lovisa så 0,5 i amh och utdömda ägg redan 2009 och gravid 2014. Vem hade trott det? Inte vi iaf. Så det är ju helt klart värt att testa!! Det räcker med ett guldägg. Men förstår att ni sätter en gräns.

Hur är det med er idag?

Kram
    Alla har vi våra sidor och ibland har man dåliga dagar men min svärmor är nog en på miljonen gällande elakheter. Vad som är skönt är att jag och min sambo är överens -vi kan inte ändra våra liv för henne utan hon får rätta sig efter oss i vårt hem. Jag vägrar åka hem till henne för där är hon ännu värre på hemmaplan.

Min förra svärmor, döttrarnas farmor är helt underbar och jättesnäll så henne är jag tacksam för.

Min mens är inte tillbaka ännu så vi väntar på den först och främst men spiller ingen tid. Mitt Amh var på 1,7 när vi gjorde ivf men vi lyckades ju bli gravida då och hoppas på tur igen.

Din historia är helt otrolig, som du kämpat och så bra det gick till slut

Kram
  • Bell13
    Sira skrev 2015-11-07 09:34:15 följande:
    Så otroligt dränerande på energi sånt där är! Hade det varit en bekant till familjen hade ni ju bara kunnat sluta umgås men det är ju inte lika enkelt när det är släkt...
    Nästa gång vi ses ska vi prata med henne ytterligare en gång och det får liksom bära eller brista. Vårt liv går vidare med eller utan henne. Det är klart det är svårt för oss men vill inte hon anpassa sig efter oss i vårt hem får hon helt enkelt stanna hemma.

Det finns liksom ingen hejd på dumheter. Douglas ska dricka saft i nappflaska och äta kex till det. Smörgås ska han också äta. Han är 6,5 månad. Det är ju också katastrof att vi samsover osv ... Hon är empatilös rakt igenom.

Det är bara hon som förlorar på sitt beteende.

Kram
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2015-11-07 19:51:42 följande:

Hej på er! Laddar ni inför Fars dag imorgon? Här har vi blommor, paket och planerar mysfrukost och mysmiddag. Äldsta dottern har gjort present på förskolan. Hon har kämpat hela helgen med att inte ge det till sin pappa. Tog ju hem det redan i torsdags. Jobbigt med tålamod och att vänta då man är tre

Ha en skön kväll!

Kram

Har laddat enormt inför fars dag, hans första någonsin har köpt ett jättefint kort som vi skrivit jättefint i och skrivit under med våra namn, beställde en jättefin tavla från Rosa prinsessa med en fin dikt och har köpt en fin ram till och slagit in den i jättefint papper.

Blir frukost på sängen och så tänkte jag göra marängswiss för han gillar inte tårta.

Kan vara så att jag är mer pepp än honom men älskar verkligen att vi äntligen får fira fars dag för honom nu

Kram
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015