• Bell13

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Kelsson1 skrev 2015-12-22 20:17:56 följande:

Bell: Förstår dig fullt ut, jag har nog varit för snäll o tagit allt under alla år. Får fortfarande lite elaka kommentarer mellan varven men för det mesta uppför hon sig nu när vi är gifta o har barn.
    Jag är lite blödig o tycker att barnen ska ha rätt till sin farmor (även om hon inte är helt opartisk o genomsnäll mot de heller) därför sväljer jag istället för att säga ifrån. Men som sagt förstår fullständigt dig när du inte vill gå igenom det, tror att det är försent för mig nu efter 22 år, man har som hittat ett sätt att handskas med det hela även om det sårar.

Tycker absolut att barnen ska ha rätt till farmor, håller med dig fullt ut på den. Jag var mobbad som barn och hela min skoltid var ett helvete och det min svärmor sysslar med är inte ett dugg annorlunda, när jag måste träffa henne så kommer minnena tillbaka och det händer att jag får rätt svår ångest, rätt skönt att skriva av mig här också känns bra att få ur mig känslorna.

Vad säger din man om hennes beteende, går det att säga att det inte uppskattas. Låter ju sjukt att hon inte är snäll mot barnen alla gånger.

Kram
  • Bell13
    Kelsson1 skrev 2015-12-28 14:59:13 följande:

VSG: Låter verkligen inte lätt med ett barn som har matallergier. Hoppas att allt växer bort med åldern.
    Här har Niilo börjat få mer o mer mat men han är svår då han inte gillar konsistensen av någonting annat än gröt! Har tagit flera veckor att introducera potatis, till en början kaskadspydde han av det. Nu går det bra om jag använder vitlökspress o ersättning så det blir lite löst. Så efter det har det börjat gå bättre med färdig potatis/majs puré också men han får kväljningar av barnmat som är till 6mån. Känner mig lite stressad för vi ska åka utomlands om ett tag o skulle vara kul att veta vad han vill äta så man kan ta med sig burkar men men värre problem kan man ha...

Irma: Mysigt att få tid med familjen. Vi har firat med bara vår lilla familj i år

Johjen: Så spännande med syskonförsök

Douglas är likadan gällande maten och kväljningar. Finns en från hipp han gillar från 6 mån pasta bolognese och den är helt slät. Douglas är också väldigt kräsen men den smaken gillar han. Finns en annan från hipp, potatis med broccoli som också är helt slät som han äter.

Kram
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2015-12-27 14:40:55 följande:

Hur mår ni alla? Allt bra här Kram

Allt under kontroll här med. Just nu på skidsemester i Branäs och lillen har fått uppleva snö första gången och lite pulka. Inget han gillade nåt vidare. Han verkar bara bli irriterad på den tjocka overallen som han är ovan vid. Han är ju så liten ännu. Vi är inne vid brasan istället och myser.
    Kram
  • Bell13
    lisodan skrev 2015-12-29 14:10:08 följande:

Hej, hej. En del kanske kommer ihåg mig? Var med i gamla gravidtråden våren 2014, men fick tyvärr missfall då.

Men nu är vårt mirakel här! Ester föddes 13 okt och allt har gått bra! Hon kom till på vårt andra IVF försök som endast gav oss ett befruktat embryo. Otroligt att det lyckades! Hoppas allt är bra med er och era små bebisar

Grattis och välkommen hit
  • Bell13

Hej alla fina mammor, kom tillbaka till Sthlm igår och uttrycket borta bra men hemma bäst stämmer verkligen sååå skönt att vara tillbaka i stan igen.
    Blev några katastrofer på semestern. När vi kom in i huset var det 9 grader inne och kallt överallt, gick inte att sitta i soffan ens. Allt var iskallt men vi lyckades hitta en rörmokare som kom ut till oss akut mitt i natten och konstaterade att det var luftfickor i värmepannan och att den därför slagit av. Tog 24 h sedan var det varmt igen. Har aldrig eldat så mycket i kaminen som under det dygnet.
    På söndagsmorgonen klagar mellandottern på att det kliar i håret, hon sitter med båda händer och kliar för fullt, jag kollar och det är fullt av löss i hela huvudet. Lusbehandlade i måndags och kammade igenom oss andra men bara löss på henne tack och lov.
    Trots detta var det trevligt, inte mycket till lugn för mig med fyra barn att hålla ordning på men de stora barnen hade hur kul som helst och det räcker så vi tog dock beslutet att sälja huset och istället kolla på nåt utomlands i Spanien, Marbella.

Vsg har läst om Lovisas allergi och hoppas det blir bättre för er.

Irma grattis till Victors steg vad roligt för honom

Kelson hoppas Niilo blir bättre och att du får sova om nätterna.

Önskar er alla ett gott nytt år.

Stor kram till er alla

• Bell13
    villsågärna38 skrev 2015-12-31 12:49:17 följande:

Bell - men huga!! Stackars er. Vilken otur!! Har kommit hem till en vattenläcka och iskallt hus en gång. Inte kul alls vi hade tur så vattnet hade frusits ochinte läckt men hade vi kommit hem senare hade det varit katastrof. Tur det ordnade sig för er!! Och löss, blä!! Du är cool du som fixar detta!! Man får ju rätt mkt hotellrum för pengarna som ett hus kostar med. Vi tycker all inclusive är toppenen med småbarn men såklart kul med hus med. Marbella låter ju underbart!! Kramar

Det är ju bara att carry on and on and on i vissa lägen.
    Vi har bestämt att köpa hus i Sthlm först och främst och ev blir det en lägenhet i Spanien också. Har bestämt att lägga ut huset till försäljning så får vi se hur det går
    Lössen var riktigt äckliga. Hennes hår är supertjockt och ända ner till midjan så det var lite att pyssla med, nu är de borta som tur är
    Kram
  • Bell13
    Irma01 skrev 2015-12-31 10:17:16 följande:
    Usch, det blir sällan som man har tänkt sig! Hoppas nu ändå kunde njuta lite, även du

Gott Nytt År, kram!
    Jo visst kunde jag det men sommarsemester är ju betydligt enklare med barn. På med badkläder och ner till stranden, Gud alltså alla dessa vinterkläder och pjäxor osv
    Kram
  • Bell13
    Kelsson1 skrev 2016-01-01 09:50:15 följande:

VSG: Hade jag vetat om att det är ok att ge innan läggning hade jag gjort det, antog bara att det är 8 timmars intervall som gäller som vanligt om man blir ordinerad medicin 3ggr om dagen .
    Inflammationen verkar inte ha gett med sig, han pillar fortfarande med öronen vid läggning så får nog åka in till akuten o försöka få något annat än kåvepenin utskrivet

Bell: Du är tuff som tar allt som det kommer o är nöjd o glad för det . Skönt att du kunnat njuta också.

Hoppas din lilla kille blir bra snart.
    Imorgon gör vi försök nr 2 att sluta amma. Douglas pappa tar honom 3 nätter, de sa på BVC att det oftast tar så många nätter innan de accepterar den nya rutinen.
    Kram
  • Bell13
    johjen skrev 2016-01-01 22:18:15 följande:

Bell, hoppas det funkar bättre för er att sluta amma nu. När jag slutade nattamma tog det just tre nätter innan Adam helt accepterade det. Har också slutat amma helt här och jag trodde aldrig att jag skulle vara en sådan som ammade länge med tanke på vilken start vi hade. Kämpade i två månader med att få det att funka och nu är Adam snart 15 månader och det kändes som det var dags att sluta..

Kelsson, hoppas Nilo mår bättre snart!

Villsågärna och Irma, känner igen det där med blyghet, Adam reagerar så också nu!

Kram på er och hoppas 2016 blir ett fantastiskt år!

Jag hoppas också att det ska funka lite bättre den här gången. Tänkte gå till gymmet ikväll när det blir dags för nattning och förhoppningsvis sover han när jag kommer hem igen. Det jobbigaste är när han gråter så där förtvivlat och bara snyftar och hulkar.
    Vi försöker ju få till ett syskon så det känns ändå bra att sluta nu.
    Hur gjorde ni? Lät ni hans pappa sova med honom? Vi tänker oss att Douglas pappa tar honom på natten och erbjuder antingen ersättning eller välling i flaska om han inte somnar om med hjälp av buffning.
    Kram
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015