• Citrona

1a IVF för syskonförsök januari 2015-fler?

Hej!

Jag är helt ny i IVF-svängen eller vad man ska kalla det...
    Är 36 år, har försökt i ett år men inte lyckats få till ett syskon till vår 4,5-åring ännu.
    Fick i december reda på att jag har väldigt dåliga ägg och dålig/liten äggreserv.
    Så nu om 2 veckor ska vi börja den korta metoden med Menopur 375 ie.

Känner ingen som gjort någonting sådant här så om det är fler som ska börja med IVF för att få ett syskon så vore det intressant att utbyta lite tankar och funderingar här.

Mvh/C

• Svar på tråden 1a IVF för syskonförsök januari 2015-fler?
  • Sandyyy

Jo det går bra för oss. Är i vecka 17 nu och har RUL 7e maj. Det är ju en konstant oro så jag längtar efter att få se hur bebis mår!! När vi var på vul i v 13 såg de att det var risk för att moderkakan fäst i ärret från kejsarsnittet jag gjorde med min son. Vilket tydligen inte är så bra. Hade en väldigt traumatisk förlossning då så jag hoppas det kan gå lite smidigare denna gången. Men som alltid är det ju bara att vänta och se:)

• Helendi

Har just varit och kollat slemhinna etc. Förra fet gick inte alls, började blöda 2 dagar efter insättning. Kroppen var verkligen inte med på notorna. Nu ska vi tina upp 3 2-dagars och försöka vidareodla dem till blastos. Måste börja beta av vad det är som felar.

Amanda 2011.11.04
  • isabellle

UL såg jättebra ut igår!

11 suveräna folliklar i samma storlek! Gött!! Va så orolig med den nya medicinen! Har även fått en annan ägglossnings spruta som vi även den blandar själv.. Börjar på P... Någonting!

På tisdag har vi äggplock!

Håller tummarna att allt ser bra ut idag Citrona.

Kul och höra Sandy!

Hur har det gått Helendi?

• Citrona

tack för grattisarna!
    Vi var och gjorde VUL idag och visst finns där ett littet tickande hjärta-så glada! Ja, verkligen tur att min man ville göra ett försök till ;)

• Villblimamma

stort grattis till er som fått plus . och håller tummarna till er som försöker. jag har ett barn genom ivf och vi var oförklarligt barnlösa. Nu är min dotter 11 månader och jag har ett embryo kvar i frysen så tänker jag på ett syskon till mitt barn men är rädd om jag inte lyckas så är det sista stycken kvar. Hur har ni levt efter insättningen ? jag menar har ni tagit lugnt eller levt ni som vanligt ? med dottern tåg jag mycket lugnt . var nästan i sängen hela dagen på grund av missfallet som jag fick innan dottern. om jag sätter in embryon nu så kan jag inte ta lugnt så mycket på grund av att dottern kräver massa. ammar fortfarande.

• isabellle

Typiskt! Vår lille son har åkt på magsjuka stackarn..

Det enda problemet är att om jag blir smittad så kommer vi inte kunna göra äggplocket på tisdag och denna behandling som sett så bra ut hittills går till spillo! :(

Härligt & grattis igen Citrona! :)

Villblimamma, vi påbörjade första behandlingen när vår son va drygt 5 mån... Fick sluta amma för det gör att livmodern drar ihop sig och ökar riskerna till missfall!

Jag levde som jag brukade låg nog dock också i sängen efter insättning och gick inte med klackar för jag va rädd för att stötarna skulle göra att jag tappade embryot!

• MålaMittHjärta

Hej här hoppar jag in ?

Vi har precis börjat med vårt första syskonförsök, är på ruvardag 11 och har testdag på tisdag.

Vår son är tre år och känner att det är dags nu ?

Mamma till världens sötaste Elvis
  • isabellle

Hej tjejer och välkommen målamitthjärta! :)

Idag fick det flytta in två fyrcelliga embryon i min mage! Hoppas på bättre tur denna gång.

Hur går det tjejer?

• MålaMittHjärta
    isabellle skrev 2015-04-30 20:23:34 följande:

Hej tjejer och välkommen målamitthjärta! :)

Idag fick det flytta in två fyrcelliga embryon i min mage! Hoppas på bättre tur denna gång.

Hur går det tjejer?

Tack :)

Håller tummarna att det går hela vägen.

Hade testdag i tisdags och det var positivt :) Både jag och sambon hade inte räknat med att det skulle ta sig på första försöket.
    Den 19 Maj åker vi till kliniken för VUL och ser allt bra då så kanske man vågar berätta för familjen :)
    Mamma till världens sötaste Elvis
Svar på tråden 1a IVF för syskonförsök januari 2015-fler?