• Citrona

1a IVF för syskonförsök januari 2015-fler?

Hej!

Jag är helt ny i IVF-svängen eller vad man ska kalla det...
    Är 36 år, har försökt i ett år men inte lyckats få till ett syskon till vår 4,5-åring ännu.
    Fick i december reda på att jag har väldigt dåliga ägg och dålig/liten äggreserv.
    Så nu om 2 veckor ska vi börja den korta metoden med Menopur 375 ie.

Känner ingen som gjort någonting sådant här så om det är fler som ska börja med IVF för att få ett syskon så vore det intressant att utbyta lite tankar och funderingar här.

Mvh/C

• Svar på tråden 1a IVF för syskonförsök januari 2015-fler?
  • Helendi

Tittar in en snabbis. Har inga symtom som helst, knappt ens från Lutinusen...lite meckigt att ta dem när man är ute på sol å bad. Ska testa om 1 vecka om mensen inte kommit än.

Isabelle, lycka till med ÄP imorgon!

Sandyyy, håller tummarna för dig!

Amanda 2011.11.04
  • isabellle

Av 8 äggblåsor där 2 va små så fick de ut 6 fina ägg som nu har blivit befruktade. Om vi inte hör något från dem i morgon fredag morgon så ska vi dit i morgon kl 13.20 för insättning!

Tänk så ligger där ett början till liv och gror nu! ????

• isabellle

Utav 6 st va det bara 1 som klarat sig. Precis som med Sonen! Så nu hoppas vi på att den vill stanna kvar där inne. ?

Vad som var väldigt häftigt var att vi fick se hela befruktningen på en film där en kamera tagit en stillbild på embryot det sedan i onsdags till nu. Med sonen fick vi foton men inte se det som en film!

Så nu ruvar jag med! ??????

• isabellle

Vet inte*

Känslans är underbar att veta om att där finns något i magen i alla fall! Så nu är kaffe intaget över tills vidare!

• Helendi

Lycka till med ruvningen Isabelle!

Allt väl Citrona?

Känner inget så jag har inga större förhoppningar. Lite mensvärk, brukar ha 12-13 dagars lutealfas men Lutinusen förskjuten nog den någon dag.

Amanda 2011.11.04
  • Citrona

Tack Helendi! Jo, jag är på ruvardag 10 (!) idag, känner ingenting speciellt i magen men känner mig ändå inte som att jag ska få mens.
    Har bara känt stark mensvärk dag 2 i ca 20 min så jag tror att det fäste då kanske men sedan dess lugnt. i och för sig, mer hungrig än vanligt med humörsvängningar och jag har fått ett par finnar i ansiktet yay haha.
    Är väl den enda jag läst om som inte tänker tjuvtesta ;)
    Testar på testdagen som är på lördag och dessutom Alla hjärtans dag av alla dagar så jag håller tummarna men vågar inte tro för mycket.

Isabelle: härligt att du fick ett bra som bor hos dig och det låter ju COOLT med filmen, vi fick inte ens se någon bild.

• Helendi

Det blir inget syskon för vår del då jag börjat blöda och testet visar negativt. Förundras över att kroppen funkar som en klocka om jag inte blir gravid.

Amanda 2011.11.04
Svar på tråden 1a IVF för syskonförsök januari 2015-fler?