• Citrona

1a IVF för syskonförsök januari 2015-fler?

Hej!

Jag är helt ny i IVF-svängen eller vad man ska kalla det...
    Är 36 år, har försökt i ett år men inte lyckats få till ett syskon till vår 4,5-åring ännu.
    Fick i december reda på att jag har väldigt dåliga ägg och dålig/liten äggreserv.
    Så nu om 2 veckor ska vi börja den korta metoden med Menopur 375 ie.

Känner ingen som gjort någonting sådant här så om det är fler som ska börja med IVF för att få ett syskon så vore det intressant att utbyta lite tankar och funderingar här.

Mvh/C

• Svar på tråden 1a IVF för syskonförsök januari 2015-fler?
  • Citrona

Hej Helendi, vad glad jag blir ;)
    Jodå ni för 2 minuter sedan tog vi Oviterelle-sprutan och på torsdag blir det äggplock. Har 3 äggblåsor och hoppas att de ska leverera det vi önskar oss ;)
    denna gång har sprutprocessen känts myyyyycket lättare.

Hur går det själv, kör ni oxo nu?

• Helendi

Åh, vad spännande! Och vad skönt att stimuleringen har känts så mycket lättare den här gången. Kommer att hålla tummarna för dig på torsdag Solig.

Jag ska börja testa för ägglossning på torsdag (cd12) och hoppas att jag får ägglossning i vanlig ordning vid cd 14-16. Om allt går bra så ska vi göra Fet i mitten på nästa vecka. 

Det gör att vi båda antagligen är ruvare vid den här tiden nästa vecka Drömmer.

Amanda 2011.11.04
  • Citrona

Hej ladies!

Idag fick jag tillbaka ett 2-celligt och ett 5-celligt embryo ;)
    har lyckats tjata till mig Trombyl denna gång och hoppas att det ska funka nu!

Helendi. Har du börjat ruva nu oxo?

• Helendi

Citrona - mina tummar är blåa för dig Tungan ute.

Jag har tid för insättning av Fet imorgon eftermiddag. Känner mig inte speciellt hoppfull. Något har hänt med min cykel sen ivf´n , min ägglossning har börjat komma 2 dagar tidigare och jag har knappt något fertilt sekret - bådar väl inte så gott men nu kör vi Cool.

Amanda 2011.11.04
  • isabellle

Hej tjejer!

Hur har det gått för er?

Vi kom hem från Sydafrika för en månad sen och började igår behandlingen. Denna gång får jag menopur istället för gonal-f som tidigare gånger.

Nästa fredag är det UL så får vi se hur det artar sig.

• Citrona

Hej Isabelle!, vad kul att du skriver i tråden ;)
    Jag plussade på vårt andra IVF-försök och är nu i vecka 7!
    På fredag ska vi på vul på kliniken och se så att hjärtat slår-NERVÖST.
    Jag mår superilla så det känns bra ;)

Vi använde oxo Menopur och det gjorde susen-håller tummarna för att det ska funka för er denna gång!

Kram

• Sandyyy

Stort grattis Citrona! Så roligt att höra:)

Fortsätter hålla tummarna för er som kämpar vidare!!

• isabellle

Va kul Citrona! Tur din make ville göra ett försök till då! För va det inte så?

Hoppas allt ser fint ut på fredag.

Ååhh hoppas hoppas att även vi lyckas nu!

Hur går set för er Sandy? :)

Menopuren får mig att bli en riktigt hemsk liten fru... Min man har inte det lätt och det är bara dag 2! Ilskan kommer på 2 sek.. Det va inte alls lika illa med gonal-f, klart nu har jag dos på 225 med gonal hade vi 175 nu sista gången.

Svar på tråden 1a IVF för syskonförsök januari 2015-fler?