• Citrona

1a IVF för syskonförsök januari 2015-fler?

Hej!

Jag är helt ny i IVF-svängen eller vad man ska kalla det...
    Är 36 år, har försökt i ett år men inte lyckats få till ett syskon till vår 4,5-åring ännu.
    Fick i december reda på att jag har väldigt dåliga ägg och dålig/liten äggreserv.
    Så nu om 2 veckor ska vi börja den korta metoden med Menopur 375 ie.

Känner ingen som gjort någonting sådant här så om det är fler som ska börja med IVF för att få ett syskon så vore det intressant att utbyta lite tankar och funderingar här.

Mvh/C

• Svar på tråden 1a IVF för syskonförsök januari 2015-fler?
  • isabellle

OH! Tack Helendi!! Håll dem hårt. Jag slits mellan hopp och förtvivlan här hemma. Har ju samma symptom som med sonen men det kan ju lika gärna bero på progesteronet! och varför skulle vi va 1 av 3 som lyckas på första föförsöket 2 ggr i rad! Låter lite för bra för att vara sant.

Låter klokt att vänta då! Om vi inte lyckats nu så kommer vi att göra nästa behandling så som nu drygt en vecka senare än era Helendi och Citrona!

• ljungen78

Hej alla - jag hoppar in här

Försöker också få till ett syskon, har en treåring hemma <3 Höll på med Pergo hela hösten (fyra försök) menlyckades ej. Visade sig sedan att min hö äggledare ej har passage och att alla ägg vidpergon kommit på höger sida - osis :-/

Nu första IVF-försöket. ÄP 2/2, ET 7/2 (5-dagars blasto) och TD 21/2. RD10 idag alltså. Sjukt nervigt och jobbigt. Tar både progynon och lutinus och vågar inte lita på att de symptom jag känner inte beror på medicinerna.

Isabelle - förstår det som att du också ruvar? Vilken dag? Symptom?

Håller tummarna för oss allihop. Plötsligt är man där på andra sidan och är gravid, vad underbart och vilken sjuk period det är man har gått igenom...

• Helendi

Isabelle - någon måste ju vara den 1 av 3 som lyckas på första försöket - och det kan väl lika gärna vara du Cool, eller hur?

ljungen78 - Välkommen! Och hur går det för dig? Vågat testa något?

Amanda 2011.11.04
  • ljungen78
    Helendi skrev 2015-02-18 07:09:56 följande:

Isabelle - någon måste ju vara den 1 av 3 som lyckas på första försöket - och det kan väl lika gärna vara du Cool, eller hur?

ljungen78 - Välkommen! Och hur går det för dig? Vågat testa något?

Tack Jag vågar inte testa. Symtpom: TRÖTT, lite vagt illamående - inte uttalat, bara lite konstig känsla (började för två dagar sedan kanske) och ömma,
    svullna boobs. Alla dessa symptom är som sagt säkert lutinus/progynon, så jag tar verkligen inte ut ngt. Men tänker positivt! Fick 50/50 chans till grav vid ET, hoppas jag tillhör rätt 50! *tummar,tummar*

Vågar inte tjuva, för feg helt enkelt. Lördag blir det test, sen har jag och min man barnvakt & date night. Om plus: überlycklig och hög på det, om minus: ladda om, tänka på det som finns i frysen och hög på bubbel... Och hålla tummarna tiullsammans nästa gång
  • Citrona

Välkommen Ljungen78! låter som en bra plan ;)

Jag var hos läkaren idag för att planera nästa ivf-försök. Han sa att det bara är 20 % chans för oss att ivf ska funka och han tyckte inte vi skulle kasta pengar i sjön genom att göra fler ivf. Men vi ska göra ETT till i alla fall, min man vill så gärna göra fler med mina ägg. Läkaren rådde oss att i så fall köra vidare på AVA-kliniken i Riga.
    Om det ivf-försöket vi har kvar här inte funkar kommer vi gå vidare till äggdonnation istället då chanserna ökar till 45 % istället för 20%. Känns lite sorgligt men på samma gång känns det ok, så länge barnet bor i min mage är det mitt barn även om ägget kommer från någon annan. Vi har en vän som erbjudit sig att vara kors-donator ;)

• isabellle

Hej!

Tack för positiv energi Helendi!

Mensen kom idag 5 dagar för tidigt. Har telefontid med kliniken i morgon för att se om vi kan starta direkt igen. Vet inte hur det funkar(?) då vi bara gjort en tidigare som lyckades.

Välkommen ljungen78 och hoppas på ett plus på lördag.

Citrona, då håller vi tummarna för er i mars blev det nästa va?? Vad är det som gör att du löper mindre chans att lyckas än din vän?

• Citrona
    isabellle skrev 2015-02-18 20:59:05 följande:

Hej!

Mensen kom idag 5 dagar för tidigt. Har telefontid med kliniken i morgon för att se om vi kan starta direkt igen. Vet inte hur det funkar(?) då vi bara gjort en tidigare som lyckades.

Citrona, då håller vi tummarna för er i mars blev det nästa va?? Vad är det som gör att du löper mindre chans att lyckas än din vän?

Åh nej hoppas den slutar omedelbart!

Mina ägg är väldigt få och av dålig kvallitet fast jag bara är 36 år ;(
    Min vän kommer skänka till någon hemlig och vi kommer då få någon hemlig som donerar till oss-korsdonation.
  • Citrona
    isabellle skrev 2015-02-18 20:59:05 följande:

Hej!

Åh nej hoppas den slutar omedelbart!

Mina ägg är väldigt få och av dålig kvallitet fast jag bara är 36 år ;(
    Min vän kommer skänka till någon hemlig och vi kommer då få någon hemlig som donerar till oss-korsdonation.
  • isabellle

Vilken fantastisk vän ni har! :)

Tyvärr kommer det rikligt så det finns inget att hoppas på längre.

Vårt nästa försök blir efter semestern i början på apri! Långt dit och det gör det hela mycket tuffare :(

• ljungen78
    isabellle skrev 2015-02-19 13:18:01 följande:

Vilken fantastisk vän ni har! :)

Tyvärr kommer det rikligt så det finns inget att hoppas på längre.

Vårt nästa försök blir efter semestern i början på apri! Långt dit och det gör det hela mycket tuffare :(

Vad tråkigt Bara att bryta ihop och sen ta nya tag <3

Jag brukar tänka såhär för att peppa mig ibland: vi har ju en liten kille sedan tidigare och det är självklart att det är just HONOM vi ville ha, världens finaste lille skrutt. Om jag hade blivit gravid ngn annan gång än just den gången hade jag aldrig fått träffa honom! De lille person som vi ska få lära känna nästa gång är också just DEN som är den enda som vi vill ha. Vi måste bli gravida just när vi faktiskt blir det, med det specifika embryot, för att det ska bli honom/henne. Det embryot tror jag redan är förutbestämt. Det kommer när det kommer, det kanske kan dröja lite mer än vi hade önskat, men när det kommer är vi de lyckligast i hela världen! Den som väntar på ngt gott... {#emotions_dlg.flower}Hjärta

Nu tror ni att jag är världens new age-flum, haha, men det är jag verkligen inte. Jag tycker bara att det är en tröstande tanke som jag vill dela med mig av.

I övrigt: imorgon smäller det, min testdag.. Inte tjuvat en enda gång, fortfarande för feg. Inte fått mens än, men jag ringde kliniken idag för att få besked om jag ska sluta med alla mediciner om jag får neg imorgon, då fick jag också veta att det är progynon som fördröjer. (Och att jag ska sluta med alla mediciner vid minus). Vi har iaf date night, eller hel dag faktiskt, inbokad. Sticker till Cph på förmiddagen och har bokat bord på riktigt nice restaurang på kvällen. Oavsett vad ska det bli en riktigt härlig lördag!! Jag ska shoppa!

Kram på er alla, hang in there!  
Svar på tråden 1a IVF för syskonförsök januari 2015-fler?