• Citrona

1a IVF för syskonförsök januari 2015-fler?

Hej!

Jag är helt ny i IVF-svängen eller vad man ska kalla det...
    Är 36 år, har försökt i ett år men inte lyckats få till ett syskon till vår 4,5-åring ännu.
    Fick i december reda på att jag har väldigt dåliga ägg och dålig/liten äggreserv.
    Så nu om 2 veckor ska vi börja den korta metoden med Menopur 375 ie.

Känner ingen som gjort någonting sådant här så om det är fler som ska börja med IVF för att få ett syskon så vore det intressant att utbyta lite tankar och funderingar här.

Mvh/C

• Svar på tråden 1a IVF för syskonförsök januari 2015-fler?
  • isabellle

Spännande Citrona! Hoppas ni får ett tydligt plus :)

Helendi, så tråkig att höra! Hade ni testdag idag? Det är ju inte helt omöjligt om du tänker på blödningen. Hoppas att det inte beror på det i alla fall. :(

• Helendi

Nja, det är riktig mens jag har och negativt test. Tja, tar tag i det när vi kommer hem från Thailand. Bara på't igen!

Hur går det Citrona och Isabelle?

Amanda 2011.11.04
  • Citrona

Jag har fått vad som verkar vara det oxo ;( Testade i eftermiddags bara för att detta startade i morse och självklart var det minus ;(
    Varannan timme är jag pigg och planerar piggt inför nästa gång i mars men varannan timme tokgråter jag ;(
    Brösten är inte alls ömma och jag har ingen mensvärk alls, tror ni det kan finnas en pytteliten gnista hopp ändå?
    Min testdag är nu på lördag på alla hjärtans dag-taskig dag att ha test dag på!

• isabellle

Ush då! Jag vet att det är omöjligt men försök njut av Thailand ändå Helendi!

Har vad du tror är din röda-vecka också kommit Citrona? :(

Det är ju trots allt 4 dagar för tidigt så hade jag varit i dina skor hade jag haft en gnutta hopp i alla fall!

Vi åker till Sydafrika och är borta i en månad from 14 mar. Vi hinner inte göra fler försök innan och blir det inget med denna gången så hinner vi inte fler försök fören i april när vi kommer hem igen.

Det är maken som velat göra denna resa och jag kommer inte kunna njuta utan vilja hem för att göra en behandling istället! Tyvärr så tror jag inte vi lyckats, känns inte alls som förra gången!

• Citrona

Det var minus på testdagen idag och mensen började redan dag 13 så det var ingen direkt överraskning. Nu planerar vi nästa försök till början av mars-önskar att det går bättre då än denna gång.

Lycka till alla ni andra!

• isabellle

Tack Citrona!

Jag har exakt samma symptom vid samma tid som jag hade med sonen!

Men jag har även ganska mycket mensvärk och minns att jag hade det sist också men tror tyvärr det är mensens värk denna gång! :(

• Helendi

Nu håller jag tummarna för dig Isabelle!

Vi har bestämt att inte göra något fet denna månaden då jag fortfarande har ljust bruna flytningar efter en vecka sen mensen början

Så har inte kroppen gjort förut och jag vill känna att den är 100 om jag ska sätta in ett embryo.

Så det blir fet i slutet på mars för oss. Kommer att ha koll på er ändå

Amanda 2011.11.04
Svar på tråden 1a IVF för syskonförsök januari 2015-fler?