• Citrona

1a IVF för syskonförsök januari 2015-fler?

Hej!

Jag är helt ny i IVF-svängen eller vad man ska kalla det...
    Är 36 år, har försökt i ett år men inte lyckats få till ett syskon till vår 4,5-åring ännu.
    Fick i december reda på att jag har väldigt dåliga ägg och dålig/liten äggreserv.
    Så nu om 2 veckor ska vi börja den korta metoden med Menopur 375 ie.

Känner ingen som gjort någonting sådant här så om det är fler som ska börja med IVF för att få ett syskon så vore det intressant att utbyta lite tankar och funderingar här.

Mvh/C

• Svar på tråden 1a IVF för syskonförsök januari 2015-fler?
  • Helendi

Fick en blasto i onsdags så nu är det bara att vänta och se.

Håller tummarna för positiv utgång för dig Isabelle. Var går du där de sätter in 2 stycken?

Amanda 2011.11.04
  • isabellle

Grattis målamitthjärta!! Härligt att lyckas på första.

Gjorde vi med sonen och är nu på andra med syskonförsök!

Vi bor nere i Skåne helendi så vi går på en klinik i Malmö. Vi har ju inte haft så bra resultat, två ggr har vi hårfin fått 1 embryo (utav 8 och 6 ägg andra gången). Denna gången fick vi 12 ägg och det blev 3 embrhi dag 2, en perfekt och två utan fryskvalitet!

Hoppas så på att slippa göra om det och att en vill stanna kvar i 9 mån till.. Denna behandling va otroligt påfrestande med medicinerna, och under utplocket fick de söva ner mig till medvetslöshet!

När får ni reda på om det lyckats?

• Helendi

Isabelle - Har egentligen testdag 15 maj men läkaren sa att på rd11 vet man. Är idag på rd 4, så det är långt kvar

Amanda 2011.11.04
  • MålaMittHjärta
    Helendi skrev 2015-05-03 18:19:05 följande:

Isabelle - Har egentligen testdag 15 maj men läkaren sa att på rd11 vet man. Är idag på rd 4, så det är långt kvar

Håller tummarna på ett positivt resultat då :) 
    Mamma till världens sötaste Elvis
  • MålaMittHjärta
    isabellle skrev 2015-05-03 11:10:49 följande:

Grattis målamitthjärta!! Härligt att lyckas på första.

Gjorde vi med sonen och är nu på andra med syskonförsök!

Vi bor nere i Skåne helendi så vi går på en klinik i Malmö. Vi har ju inte haft så bra resultat, två ggr har vi hårfin fått 1 embryo (utav 8 och 6 ägg andra gången). Denna gången fick vi 12 ägg och det blev 3 embrhi dag 2, en perfekt och två utan fryskvalitet!

Hoppas så på att slippa göra om det och att en vill stanna kvar i 9 mån till.. Denna behandling va otroligt påfrestande med medicinerna, och under utplocket fick de söva ner mig till medvetslöshet!

När får ni reda på om det lyckats?

Åh kul med en till från skåne :) Vilken klinik går ni på? Själv går vi på Nordic IVF och är supernöjda. Jo låter helt crazy att vi har lyckats på första försöken på båda (om det går hela vägen) eller vi har ju ett misslyckat FET bakom oss med men då ägget inte klarade  upptiningen. 

Håller tummarna för er tjejer :)
  • isabellle

Då har vi med testdag helendi!

Målamitthjärta, vi går hos curaöresund :) var gick ni för att få sonen? Var i Skåne bor ni?

Ja men då kan det ju knappt räknas om det inte klarade upptininge så då måste det väl ändå räknas som.första försöket!! Grattis igen, så skönt att slippa gå igenom allt elände!!

• MålaMittHjärta
    isabellle skrev 2015-05-05 11:04:05 följande:

Då har vi med testdag helendi!

Målamitthjärta, vi går hos curaöresund :) var gick ni för att få sonen? Var i Skåne bor ni?

Ja men då kan det ju knappt räknas om det inte klarade upptininge så då måste det väl ändå räknas som.första försöket!! Grattis igen, så skönt att slippa gå igenom allt elände!!

Hej
    Sonen blev till på RMC Malmö, men känner mig betydligt mer välkommen och hemma på Nordic. Så stora skillnader och personalen är fantastisk.

Vi bor i Hässleholm så det blir många långa resor. Men förhoppningsvis åker vi dit sista gången om två veckor :)

Jo det är ju en tuff resa, men funkar det inte på naturlig väg så vet man ju att detta är det enda sättet. Men hoppas verkligen slippa gå igenom det med sprutor och äggplock igen!

Lycka till med ert försök med :)
  • isabellle

Hej! Hoppas det går bättre för er än för oss! Igår började jag blöda.. Mina ben förvandlades till ränder av blodröda tårar som rann längs med benen, strimlor och klumpar har även hittat sin väg ut nu...

Vi kommer prova en tredje och sista gång nu i juni, blir det inget då får vi försöka spara ihop ytterligare 70000 kr och försöka om några år!

Hoppas det går bra för alla er...

• Helendi

Usch isabelle - mitt hjärta blöder för digGråter! Så fördjävligt orättvist.

Vi fick ett plus med vår blasto och till en början var vi själaglad. Nu är jag mest låg och måste jobba aktivt med mina tankar. Har svårt att tro att det ska förlöpa bättre den här gången. Vet ju i och med mitt Ma att kroppen kan luras ganska rejält men att det inte finns något jag kan styra över. Det sitter ju i huvudet. Nej, nog om tråkigheter från mig. 

Amanda 2011.11.04
  • MålaMittHjärta

isabelle: Nej vad tråkigt :( Skickar styrkekramar till er! Håller tummarna stenhårt för ert kommande försök !!!!

Svar på tråden 1a IVF för syskonförsök januari 2015-fler?