• Citrona

1a IVF för syskonförsök januari 2015-fler?

Hej!

Jag är helt ny i IVF-svängen eller vad man ska kalla det...
    Är 36 år, har försökt i ett år men inte lyckats få till ett syskon till vår 4,5-åring ännu.
    Fick i december reda på att jag har väldigt dåliga ägg och dålig/liten äggreserv.
    Så nu om 2 veckor ska vi börja den korta metoden med Menopur 375 ie.

Känner ingen som gjort någonting sådant här så om det är fler som ska börja med IVF för att få ett syskon så vore det intressant att utbyta lite tankar och funderingar här.

Mvh/C

• Svar på tråden 1a IVF för syskonförsök januari 2015-fler?
  • Helendi

Yep - imorgon om det finns något fint embryo det vill säga. 

Du ska se att det går bra, Sandyyy Solig

Amanda 2011.11.04
  • isabellle

Stort grattis Sandyyy! Vilken underbar överraskning :)

Helendi och Citrona lycka till i morgon. Håller tummarna och hoppas på att få läsa goda nyheter här i morgon! :)

• Citrona

Idag fick jag ett väldigt fint 4-celligt embryo insatt ;)
    Det andra ägget befruktades inte och sen hade vi inga fler.
    Vi är så glada att vi fått in ett bra ägg och hoppas att det gosar in sig ordentligt nu ;)
    Har fortfarande jättespända bröst sedan Otrevell-sprutan och det lär väl fortsätta nu när jag idag börjat med Lutinus vaggitorer med progestron.

Jag frågade varför det står på förpackningen att man ska börja med vagitorierna direkt efter ÄP samt att jag läser det överallt men då sa han att det är mer naturligt att börja denna dagen eftersom progesteronet brukar gå upp precis då. Underligt att alla kliniker gör olika.

• Helendi

Har varit i chock sen återföringen. Alla 7 plockade ägg var mogna och befruktades så nu har jag ett och sex till frysen.

Grattis till ruvarstatus Citrona! Underligt det där med när man ska börja med Lutinus. Jag skulle ta den första ikväll.

Amanda 2011.11.04
  • Citrona

Grattis du med Helendi! Wow 6 st till frysen är ju underbart!

Undrar vilken dag man kommer märka någonting, om man nu märker någonting ;)

• isabellle

Så härligt och höra Citrona & HHelendi! :)

Håller tummarna nu.. Och inte illa med 6 i frysen, wow!

I morgon ska vi på det första UL, det är dag 6 i behandlingen.

• Helendi

Tack för alla grattis, är fortfarande lite chockad men glad.

Det konstiga är att jag samtidigt känner att jag går runt och är så smått irriterad - om det är så att ägg, spermier och befruktning verkar fungera....varför i h-vete kan vi då inte bli med barn på vanligt sätt? Varför envisas kroppen med att trilskas? Jag hade haft enklare att acceptera allt om den inte var så nyckfull...

Ok, nu vill jag inte vara otacksam utan tar ett andetag och tänker positivt.

Lyckat till på vulet idag, Isabelle!

Amanda 2011.11.04
Svar på tråden 1a IVF för syskonförsök januari 2015-fler?