• isabellle

1a IVF för syskonförsök januari 2015-fler?

Hej!

Jag hoppar in här om det är ok!

Vi har en son på 5 månader efter en lyckad ICSI i dec 2013..

Nu är det vårt andra försök och denna gång blir det för önskat/de syskon.

Vi startar behandlingen på fredag den 23 jan!

• isabellle

Tråkigt att läsa citron!

Vid vår förra icsi så fick jag 10 äggblåsor, 7 ägg innehöll dem, 5 blev befruktade, dagen efter befruktningen va det bara 2 som klarat sig och dagen därpå alltså dag 2 hade bara en klarat sig. det var vår son! :)det visade sig även vara enäggstvillingar men tyvärr så klarade inte sig den andra längre än v 9.. Så som vår läkare sa till oss när jag förtvivlat gick in i rummet för ET, " allt som behövs är bara en".

Lycka till!

• isabellle

Glömmer aldrig läkarens ord där.. För allt som behövs är ju en liten rackare!:)

Men man har inte mycket hopp för det i stunden.

Hur ser er tidsplan ut Citron?

Vi påbörjar förmodligen behandling i morgon :)

• isabellle

Hej!

Ja nu är man igång igen! Det är en känsla som är svår att sätta ord på ibland, men leder detta till något så bra som vår tidigare ICSI resa så är det alla gånger värt att ta sig igenom.

Jag fick höjt min dos denna behandling och tar nu 175 av gonal-F. På fredag väntar vårt första UL!

Hur går det för er andra? :)

• isabellle

Vet inte alls vem det är Citrona men jag tänker på er idag och hoppas på att det finns två fina ägg i blåsorna.

Allt so behövs är ett ägg!

Kram

• isabellle

Stort grattis Sandyyy! Vilken underbar överraskning :)

Helendi och Citrona lycka till i morgon. Håller tummarna och hoppas på att få läsa goda nyheter här i morgon! :)

• isabellle

Så härligt och höra Citrona & HHelendi! :)

Håller tummarna nu.. Och inte illa med 6 i frysen, wow!

I morgon ska vi på det första UL, det är dag 6 i behandlingen.

• isabellle

Då så..

7 (8) äggblåsor som såg bra ut idag! Hoppas där e ägg i (får man hoppas i alla?) nu!! Ägglossningssprutan ska vi ta på måndag och äggplock samt befruktning sker på onsdag!

Blir det ägg att sätta tillbaka görs det nästa fredag ( har vågat räkna vidare dumt men har inga förväntningar vara hopp och har vi tur och klarar alla de andra delmålen så blir det BF den 27 okt!)

Hoppas själva blödningen inte betyder något Saandy!

Hur känns det nu att gå och ruva Citrona och Helendi?

• isabellle

Nä tyvärr kan man inte styra allt här i livet! :)

Vår son är ju 5 1/2 månad nu och honom fick vi vänta på i drygt 2 år. Vi hade gärna blivit gravida redan när jag fick första ägglossningen 3 v efter förlossningen! Skiljer 11 mån på mig och min syster!

Hoppas hoppas att vi också får ett lika lyckat resultat som ni och att även jag får börja ruva igen om en vecka :)

Jag menade mer "hur känns det som i att" -hur känns det att ha nått ett så stort delmål?

Det är en ju oändligt långa 12 dagar i ovisshet när man väl är där men när det väl slutar bra så är det även en sådan känsla :)

Men Helendi var er son också ivf?

Vi genomgår iofs icsi och inte ivf både denna och förra gången! :)

• isabellle

Av 8 äggblåsor där 2 va små så fick de ut 6 fina ägg som nu har blivit befruktade. Om vi inte hör något från dem i morgon fredag morgon så ska vi dit i morgon kl 13.20 för insättning!

Tänk så ligger där ett början till liv och gror nu! ????

Svar på tråden 1a IVF för syskonförsök januari 2015-fler?