• Citrona

1a IVF för syskonförsök januari 2015-fler?

Hej!

Jag är helt ny i IVF-svängen eller vad man ska kalla det...
    Är 36 år, har försökt i ett år men inte lyckats få till ett syskon till vår 4,5-åring ännu.
    Fick i december reda på att jag har väldigt dåliga ägg och dålig/liten äggreserv.
    Så nu om 2 veckor ska vi börja den korta metoden med Menopur 375 ie.

Känner ingen som gjort någonting sådant här så om det är fler som ska börja med IVF för att få ett syskon så vore det intressant att utbyta lite tankar och funderingar här.

Mvh/C

• Svar på tråden 1a IVF för syskonförsök januari 2015-fler?
  • Citrona

Hej Mollan79!

Välkommen till tråden ;)

Har du barn sedan tidigare? Vet de varför det inte funkat hittills för er?
    hade du spray och sprutor sist,vilka sprutor hade du?

Har precis själv haft ägglossning och känner att tääääänk om det ändå skulle funka spontant denna gången, då skulle vi ju slippa allt med sprutor och hormoner fyy.
    Försöker att inte tänka så för jag orkar inte bli besviken igen när mensen kommer

• Citrona

Välkommen ni nya till tråden!

Känns verkligen som att alla andra får bebisar just nu.
    3 av mina närmaste barndomsvänner får sitt första inom 3 månader.
    2 av mina arbetskamrater ska få i sommar och grannen har precis fått tvillingar.

Mitt barn frågar ofta efter syskon och vi har berättat.
    Hur har ni andra gjort, har ni sagt till era barn att ni försöker få ett syskon?

• Citrona

Dem jag har berättat för har jag sagt åt att aldrig fråga mig om hur det går, tror de kommer respektera det.

Jag har en kompis som tidigare frågade VARJE GÅNG vi sågs om vi inte skulle ta och skaffa syskon för "fyyy vad egoistiskt det var att BARA ha ett barn helt utan syskon och huuuur kan man göra så mot sitt barn"
    Jag blev så förvånad och besviken över hur en vän kan säga på det viset.
    Det var som tur var innan vi ens visste att vi ville ha fler barn. Vi sa alltid att det räcker så bra med ett för innan var det så, då ville vi vara en liten familj men hoppla vad det ändrades ;)

Alla vi känner har fler barn. På dagis finns det 2 andra familjer som har ett. Resten är höggravida eller har fler.

• Citrona

Vi går på Sophiahemmet i Stockholm och de har som tur är öppet varje dag och även helger.

Helendi. Fy vad jobbigt för din vän.

• Citrona

Hej allihop!

Idag är mensdag 2 för mig så jag var inne och gjorde ett VUL,läkaren sa att "nog var jag startklar"
    Om....ca 30 minuter börjar jag med sprutorna...
    Har minst sagt en fobi mot allt som sticks men min man ska hjälpa mig.
    Nervös!

Lycka till imorgon Helendi!

Skriver om en stund hur det var

• Citrona

Efter en halvtimmes ojjande, mjäkande och ett mindre gråtanfall haha så lyckades min man ge mig sprutan och DET VAR VERKLIGEN INGENTING att oroa sig för-kändes mindre än en vanlig fästingvaccination ;)
    Jag borde verkligen ta tag i min sprutfobi någon gång.

• Citrona

Jag var på VUL idag och då såg han bara 2 äggblåsor var av en var väldigt liten ;( känner mig jätteledsen och undrar om äggblåsorna ens kommer innehålla några ägg och vad i så fall kvaliteten kommer vara på dem...

Hur många äggblåsor brukar innehålla ägg? Någon som vet?

• Citrona
    Sandyyy skrev 2015-01-21 19:15:56 följande:

Så tråkigt Citrona. Jag har ingen koll på detta men har en släkting som endast fick ut ett ägg och det resulterade i en dotter som nu är fyra år.

Tack Sandyyy för det-det ger mig lite hopp i alla fall.
  • Citrona
    isabellle skrev 2015-01-21 22:24:38 följande:

Tråkigt att läsa citron!

Vid vår förra icsi så fick jag 10 äggblåsor, 7 ägg innehöll dem, 5 blev befruktade, dagen efter befruktningen va det bara 2 som klarat sig och dagen därpå alltså dag 2 hade bara en klarat sig. det var vår son! :)det visade sig även vara enäggstvillingar men tyvärr så klarade inte sig den andra längre än v 9.. Så som vår läkare sa till oss när jag förtvivlat gick in i rummet för ET, " allt som behövs är bara en".

Lycka till!

Oj jag förstår verkligen att du måste tappat hoppet i en sådan situation-tänk att det blev en liten son ändå! Läste upp detta för min man precis ;)

Svar på tråden 1a IVF för syskonförsök januari 2015-fler?