• Svar på tråden BF September 2015 Andra barnet
  • Otåliglängtan

Kul att det är några som hänger på???? För oss var det väligt oväntat då vår första kom till genom IVF efter tre års försök att bli gravida. Nu, när vår lilla tjej bara är 1 år ja då lyckas vi. Har iofs hört att många lyckas själva efter IVF, men jag trodde verkligen inte det! Hur som är vi chockade men otroligt lyckliga.

BF är runt 13/9. Fick idag tid för inskrivning på MVC, så spännande????

• Timewaster90

Häftigt! Och grattis! Vi försökte med första barnet i 3 år ungefär efter jag fått ett utomkvedshavandeskap och opererat bort ena äggledaren. Nu är sonen 2,5 år och jag har inte ätit p-piller sen dess, och nu är första gången efter det som jag blivit gravid :)

• MillisVanillis

Kul att höra hur det går för alla andra.

Maken skrattar åt mig när jag suckar och är trött redan.

Jag har ömma tuttar, öm i magen. Väldigt illamående till och från. Känner mig allmänt obekväm. Blir trött, öm och andfådd när jag försöker göra nånting vettigt. Känner mig smidig som en flodhäst redan och jag är bara i v 5 ????

• Bubbly

Vi försökte i 1 år och 11 månader med vår första. Var för feg för att söka hjälp då.. Så det här är en liten chock då vi inte försökt eller planerat alls. Har nog fortfarande inte riktigt förstått det än... lite orolig då jag började jobba april förra året och kämpar för att få fast.

Symtom jo, fortfarande ömma bröst, kände aldrig så här med ettan. Molvärk, hungrig, törstig, gasig å ett jävla humör haha!

Med första kände jag ingenting innan första snurret i magen strax innan ultraljudet.

• FFSL

Jag plussade i Måndags, mår förhållandevis bra men konstant hungrig, ont i brösten, ont i rygg, höfter,  illamående av och till och yrsel deluxe...

Har lite svårt att förstå att jag har plussat, vi tänkte kolla upp i Mars varför det inte blivit något... Och nu så VIPS ett PLUS!!!

• Otåliglängtan

Det känns lite konstigt för mig oxå ang jobb, jag börjar nämligen ett nytt jobb nu i Februari efter min mammaledighet. Känns sådär att börja med att berätta att jag är gravid och kommer hinna jobba typ 6 mån! Men men, bebis ska vi ha. Det kommer i första hand!

Kom på lite fler symtom :) molvärk (hade jag flera veckor förra gången) och törstig som en gnu!

• FFSL
    MillisVanillis skrev 2015-01-07 19:02:33 följande:

Kul att höra hur det går för alla andra.

Maken skrattar åt mig när jag suckar och är trött redan.

Jag har ömma tuttar, öm i magen. Väldigt illamående till och från. Känner mig allmänt obekväm. Blir trött, öm och andfådd när jag försöker göra nånting vettigt. Känner mig smidig som en flodhäst redan och jag är bara i v 5 ????

Haha.. Då är vi två, jag känner mig som värsta flodhästen :)
  • Timewaster90

Jag är också obegripligt hungrig hela tiden! Kan äta en jätteportion och sedan kurrar magen efter en timme. Första gången trodde jag att det var inbillning eller bara sugen, så försökte ignorera det, men när jag skulle sova var det helt olidligt, trodde jag skulle svälta ihjäl haha!

• MillisVanillis
    FFSL skrev 2015-01-07 20:46:58 följande:
    Haha.. Då är vi två, jag känner mig som värsta flodhästen :)
    Lite sjukt att något så litet kan få en att må så konstigt :)
Svar på tråden BF September 2015 Andra barnet