Kul med lite nya! Välkomna! :)
Nu börjar städlusten krypa fram! :) Vill röja överallt! Men är fortfarande lite krasslig, lock i öronen som aldrig ger sig. Verkligen irriterande! Har inte så mycket symptom nu faktiskt, lite ont i brösten, magen är svullen och jag får lätt kväljningar när jag borstar tänderna eller hostar. Med dottern hade jag inga symptom alls å brösten kände jag inte av först hon var född. :)
Det kom inga fler rosa flytningar iaf så nu är jag lugn igen. :)
Jag är redan lite nervös inför förlossningen. Gick ganska snabbt förra gången... vattnet gick en fredag, åkte in och fick ligga kvar över natten, inget hände så vi fick åka hem och skulle återkomma på söndagen. Söndag morgon kl. 6 kom första värken, vi åkte in så vi var på BB vid halv tio. Jag var väldigt lugn genom alla värkar och fick lägsta nivån lustgas tills de några timmar senare berättade att de kunde höja! Haha! Det visste inte jag! Vid 13.45 försökte de skicka sambon till cafeterian för att "det tar lång tid att föda barn". Han stannade, en kvart senare kom krystvärkarna! Men vid 10 över 2 sjönk lillans hjärtljud, jag var helt öppen men med en kant kvar så det blev rusning för urakut snitt. Så jag sov när lillan kom till världen! Hemskt... blir fortfarande lite ledsen över hur det blev... hon mådde bra när hon kom ut iaf och de tror att hon blev stressad bara för att det gick för snabbt. Total tid från första värk tills hon var ute blev 8h 15 min.
Man undrar ju hur snabbt det går den här gången och om den lille kommer orka? Jag vill ju vara vaken när pyret kommer... :/
Hur tänker ni andra om att ta reda på kön förresten? Vi tog reda på det förra gången men nu funderar jag på om det ska få va en överraskning. Men undrar om vi kan hålla oss...