• Svar på tråden BF september 2015!
  • lördagsgodis
    tjoppan skrev 2014-12-29 13:11:04 följande:

Alltså, hur mycket är de "normalt" att blöda i början av en graviditet?!

Mensen ska eg komma imorgon eller onsdag, men nu ha ja lite små blödningar när ja går på toa å sånt :S

Jag tror inte det finns några mått men många blöder lite i börjar har jag läst (googlat massor) så länge det inte kommer massor och klumpar kan det ändå vara ok. Jag tänker kolla upp om två veckor att min graviditet har fortlöpt och då borde man även kunna se ett hjärta.
  • tjoppan
    lördagsgodis skrev 2014-12-29 13:18:01 följande:

Jag tror inte det finns några mått men många blöder lite i börjar har jag läst (googlat massor) så länge det inte kommer massor och klumpar kan det ändå vara ok. Jag tänker kolla upp om två veckor att min graviditet har fortlöpt och då borde man även kunna se ett hjärta.

Jag blir galen på de här!

Kommer inte mycke, å inga klumpar. Är typ bara när ja går på toa.

Hmm, undra om man får kolla upp de på kvinnokliniken om man ringer om nån vecka eller så?!

Man blir ju galen av att gå å fundera! :(
  • Hemlighetenshemlis

På julafton testade jag med CB digitalt och fick "gravid1-2" Orolig som jag är så testade jag idag också och fick "gravid 2-3" Det borde betyda att det händer något i mig va?

• isabelless
    Hemlighetenshemlis skrev 2014-12-29 14:53:17 följande:

På julafton testade jag med CB digitalt och fick "gravid1-2" Orolig som jag är så testade jag idag också och fick "gravid 2-3" Det borde betyda att det händer något i mig va?

Absolut, Clearblue visar inte fel :) Grattis!
  • PaLo

Ringt och bokat tid hos BM idag. Fick tid för inskrivning nu på måndag 5/1. Och jag blev dessutom lovad ett tidigt UL pga mitt MA i oktober. Så i samråd med min BM på måndag kommer vi väl boka in tid för UL någon gång runt vecka 8 eller 9 tror jag. Vi får se..

Fortfarande en molande värk på höger sida, men det har inte tilltagit i styrka iaf.BM som jag pratade med i telefon sa att det antagligen var ligamenten som sträcks.. Men om det skulle tillta i styrka ville hon att jag skulle åka in akut.

Så håll tummarna för mig nu..

Hur ser symptomen ut för er andra så här långt ?

Min halsbränna har gett med sig och illamåendet är än så länge väldigt lätt och korta stunder, men jag har börjat kissa oftare.

Tog nytt test idag (BIM +1) och det var fortfarande ganska svagt men ändå betydligt starkare än när jag gjorde första testet (BIM -6).

• Zmarchie

Var tvungen och testa imorse också och plusset var mycket starkare än i förrgår.

Så fort jag rör på mig så får jag yrsel o mår illa ganska ofta under dagarna men är så himla lycklig ändå ????

Hur många är det som tänker göra vul?

• Zmarchie

Haha...mina frågetecken ska vara en smiley, bara så ni inte tror att jag tappat det helt

• Hemlighetenshemlis
    isabelless skrev 2014-12-29 15:09:14 följande:

Absolut, Clearblue visar inte fel :) Grattis!

Tack! Känns så himla overkligt än
  • Agnesmaria

Hej ! Får jag vara med här ? Fick veta förra veckan att jag är gravid :) gick in i vecka 6 idag (5+0) mår illa , har yrsel och humöret är piss. Men som någon skrev tidigare , lycklig som få ändå :) är mitt andra barn, har en dotter på snart 6 år som längtat efter ett syskon. Har enl min app Bf 31 augusti. Men jag vet ju som sagt när jag blev gravid så det blir ev i början av sep :)

• anynom

Hej! Jag hoppar gärna in här med! Plussade igår på BIM -6. Blev HELT chockad. Hade anat lite då jag inte kände mig sugen på kaffe, har börjat tycka bilen luktar skumt och kissar hela tiden. Men trodde det var alldeles för tidigt att testa. Men testade med clearblue digital och fick ett plus! Tog ett från apoteket idag med och det är svagt men där. Måste haft ägglossning tidigare än jag trodde... Eller så fäste det extra tidigt :) haha.

Symtomen är tydliga iallafall, detta blir min andra graviditet inom ett år (dottern är 11 månader) så jag känner igen dom direkt. Extrem trötthet, ömma bröst, kissa ofta, molvärk och ökad hunger.

Detta var inte särskilt planerat, bara liksom "vi ser vad som händer". Blir visst lätt gravid! Kan inte komma över chocken med ett barn till.

Svar på tråden BF september 2015!