Inlägg från: isabelless |Visa alla inlägg
  • isabelless

BF september 2015!

Jag hoppar gärna in är! Vårt lilla mirakel är beräknat till den 3 september 2015

• isabelless
    Neiti75 skrev 2014-12-28 20:46:28 följande:

Jag lämnar tråden nu. Förstår att ni som haft graviditeter tidigare och som inte resulterat i en födsel av ett barn - har många känslor i omlopp. Att ni har ett större behov att prata av er och ventilera känslor och kanske minnen.

Då jag väntar mitt (vårat) första barn känner jag att stämningen här känns så dyster. Jag blir inte alls glad över att gå in här och läsa. Blir inte ens motiverad till att skriva ett glatt inlägg trots att jag bara sprudlar! Klart jag också kan känna oro - men jag tänker inte spekulera i alla tänk om..

Förhoppningsvis finns det en liknande tråd fast där det kanske diskuteras inköp, hur man berättar för anhöriga/vänner och allt annat som hör en graviditet till.

Lycka till allihopa! Kom ihåg att vänta på glädjen är också en glädje.

Efter att ha läst igenom tråden kan jag faktiskt hålla med dig. Du får väldigt gärna maila mig! Jag vore jätteintresserad av att prata just praktiska förberedelser och allt det vackra som graviditeten hör till

Neiti75, vill du så skriv väldigt gärna till mig. Jag har bf 3 september, kanske kan vi följas åt? Väntar även jag vårt första barn.
  • isabelless
    Hemlighetenshemlis skrev 2014-12-29 14:53:17 följande:

På julafton testade jag med CB digitalt och fick "gravid1-2" Orolig som jag är så testade jag idag också och fick "gravid 2-3" Det borde betyda att det händer något i mig va?

Absolut, Clearblue visar inte fel :) Grattis!
  • isabelless

Jag går in i vecka 8 imorgon och vi ska till barnmorskan för första besöket till veckan!

Jag är så fruktansvärt trött och orkeslös, idag har jag orkat byta till vårgardiner i tre fönster och kört igång en maskin tvätt.. Men mycket mer än så har jag inte energi till! Hela veckan har jag bara legat i soffan..

Mår illa hela tiden och kan inte äta tillagad/varm mat. Kör med juicer av olika slag, yoghurt, äpplen, gurka och mackor!! Tufft men det är naturligtvis värt det. Hur mår ni?

• isabelless
    MissJP skrev 2015-01-09 16:54:16 följande:
    Har du testat postafen? Jag tar det ibland bara för att få en dag där jag fungerar och kan äta något annat än frukt och kalla grönsaker :)

Här är illamåendet konstant dygnet runt.. och jag har en treåring som ska ha mat och skötas rent allmänt som barn ska :) Vill soova! Men nä..

Som tur är så går snart det här över.. förhoppningsvis!
    Nej, jag har faktiskt inte testat någonting mot illamåendet. Är det receptfritt?

Åh, ja jag kan förstå att det är ytterligare lite tuffare när man så gärna vill vila men inte kan!

Vilken vecka är du i? :)
  • isabelless
    Mysmia79 skrev 2015-01-16 14:51:47 följande:

Hänger på här :) 7+0 i dag

Känner mig inte ett dugg gravid. Hur har ni andra det med illamående och andra gravidsymtom?

Skönt att du får må bra! Jag går in i vecka 9 imorgon dvs 7+6 idag och jag mår pyton! :(
  • isabelless

Idag har jag faktiskt fått en liten vilodag och paus. Illamåendet har inte varit allra värst så jag har kunnat äta riktigt!! Mååånga dagar sen sist.. Har varit smörgåsrån, frukt och saft. Idag däremot har jag fått i mig två smörgåsar och en halv pizza! Det är ju nått iallafall.. :) skönt att kunna sitta upprätt i vilket fall!

• isabelless

Jag har mått bra i 2-3 dagar nu, vad jag hoppas att det fortsätter! Det är så otroligt skönt att kunna stå upp, röra sig och framför allt ÄTA igen! Jag hoppas illamåendet gett sig nu. *PEPPAR PEPPAR*

Går in i vecka 10 på lördag och vi har nu berättat för både blivande moster, mormor, morfar, farmor och farfar! De blev så glada. Har ni berättat ännu?

• isabelless
    I Walk The Line skrev 2015-01-23 12:54:05 följande:

Pratade med bm idag ang mitt dåliga mående, hennes tips var seaband och ingefära, och sura saker. Jag ska prova med det nu då jag mer än gärna undviker läkemedel. Funkar inte det ska jag prova akupunktur och/eller akupressur.

Ang att hålla hemligt å att inte dricka, jag blir så trött att det fortfarande är sånt jäkla tjat om alkohol! Herrejösses! Det är 2015, de flesta dricker inte alls.. Förstår inte vad det finns för folk?

Hoppas du hittar något som hjälper! Det kan verkligen vara skitdrygt.

När det gäller just alkoholen tror jag i många fall inte det är att man "anses" ska dricka. Det är väl bara det att de man umgås med och då vill hålla det hemligt för vet ju oftast hur man är som person! Jag t:ex är ju inte den som vanligtvis spottar i glasen så de vi umgås med som mest har ju såklart redan listat ut det än fast vi nekat då de sagt det. Jag tackar inte nej till ett glas vin till maten en fredagkväll annars, så naturligtvis förstod dom efter 2-3-4 "tack men jag har tagit värktablett för huvudvärk idag" att något är på G.. ;)
  • isabelless
    Jeulina skrev 2015-01-31 07:34:06 följande:

Visst var det någon här som mådde väldigt illa? Jag mår sjukt dåligt jag har ingen ork och har inte fått behålla någon mat på tre dagar.. Vatten får jag i mig då och då. Är sjukskriven två veckor framåt. Men ärligt, hur överlever jag denna period? Orkar inte spy mer och är såå hungrig samtidigt som jag mår så illa :(

Det är ju såklart olika för alla men för mig funkar det med äpple eller päronfestis. Har det lite överallt, i kylen, skafferiet, väskan, nattduksbordet Det funkar även bra med frukt som gröna bananer, äpple och bäst av allt - gurka!

Så testa kalla "mellanmål", det är det enda som funkar för mig då jag mår illa!
  • isabelless
    isabelless skrev 2015-01-31 14:17:09 följande:
    Det är ju såklart olika för alla men för mig funkar det med äpple eller päronfestis. Har det lite överallt, i kylen, skafferiet, väskan, nattduksbordet smile5.gif Det funkar även bra med frukt som gröna bananer, äpple och bäst av allt - gurka!

Så testa kalla "mellanmål", det är det enda som funkar för mig då jag mår illa!
    Och ligg ner då du äter! Det är jag tvungen att göra då. Snett på sidan typ. Knepigt hur man kan bli!
  • isabelless
    TreA skrev 2015-02-03 19:33:43 följande:

Hej ni som kommit lite längre!

Direkt när jag plussat kom visst illamående (v.5) men nu en och en halv vecka senare känner jag det inte längre... Känner mig helt ogravid... Fler som haft likadant? Hur ska man tolka det?

Jag mådde superdåligt tom vecka 8 ungefär, låg helt utslagen på soffan och kräktes. Men sedan helt plötsligt mådde jag jättebra och var superpigg. Gick 5-6 dagar sedan mådde jag pyton igen. Så oroa dig inte utan försök istället njuta och ta tillvara på tiden då du mår bra
  • isabelless

Ååh håll gärna era tummar för oss! Hittat ett hus, perfekt prisklass, perfekt läge... Men vi har ett pensionerat par "före i kön".. Gud vad jag hoppas att de tackar nej :(

• isabelless
    Mira14 skrev 2015-02-10 22:37:37 följande:
    Ni får buda över smile1.gif Lycka till!
    Jaa.. Det blir spännande! Privatperson som satt ut på Blocket och fick till svar "att preliminärt ska ett pensionärspar kolla på huset imorgon torsdag, återkommer efter den visningen". Undrar hur han menar och är så spänd!
  • isabelless
    fyrklöver81 skrev 2015-03-22 15:34:49 följande:

När exakt har ni RuL . Jag är kallad 18+4. Känns som evigheter dit :)

Hoppar in här! BF 28 augusti, men skulle faktiskt gissa på att det blir en septemberbebis så jag kanske platsar här ändå?

Jag har RUL den 30/3 och är då i vecka 18+2!
Svar på tråden BF september 2015!