BF september 2015!
Jag hoppar gärna in är! Vårt lilla mirakel är beräknat till den 3 september 2015
Jag hoppar gärna in är! Vårt lilla mirakel är beräknat till den 3 september 2015
Jag lämnar tråden nu. Förstår att ni som haft graviditeter tidigare och som inte resulterat i en födsel av ett barn - har många känslor i omlopp. Att ni har ett större behov att prata av er och ventilera känslor och kanske minnen.
Då jag väntar mitt (vårat) första barn känner jag att stämningen här känns så dyster. Jag blir inte alls glad över att gå in här och läsa. Blir inte ens motiverad till att skriva ett glatt inlägg trots att jag bara sprudlar! Klart jag också kan känna oro - men jag tänker inte spekulera i alla tänk om..
Förhoppningsvis finns det en liknande tråd fast där det kanske diskuteras inköp, hur man berättar för anhöriga/vänner och allt annat som hör en graviditet till.
Lycka till allihopa! Kom ihåg att vänta på glädjen är också en glädje.
På julafton testade jag med CB digitalt och fick "gravid1-2" Orolig som jag är så testade jag idag också och fick "gravid 2-3" Det borde betyda att det händer något i mig va?
Jag går in i vecka 8 imorgon och vi ska till barnmorskan för första besöket till veckan!
Jag är så fruktansvärt trött och orkeslös, idag har jag orkat byta till vårgardiner i tre fönster och kört igång en maskin tvätt.. Men mycket mer än så har jag inte energi till! Hela veckan har jag bara legat i soffan..
Mår illa hela tiden och kan inte äta tillagad/varm mat. Kör med juicer av olika slag, yoghurt, äpplen, gurka och mackor!! Tufft men det är naturligtvis värt det. Hur mår ni?
Hänger på här :) 7+0 i dag
Känner mig inte ett dugg gravid. Hur har ni andra det med illamående och andra gravidsymtom?
Idag har jag faktiskt fått en liten vilodag och paus. Illamåendet har inte varit allra värst så jag har kunnat äta riktigt!! Mååånga dagar sen sist.. Har varit smörgåsrån, frukt och saft. Idag däremot har jag fått i mig två smörgåsar och en halv pizza! Det är ju nått iallafall.. :) skönt att kunna sitta upprätt i vilket fall!
Jag har mått bra i 2-3 dagar nu, vad jag hoppas att det fortsätter! Det är så otroligt skönt att kunna stå upp, röra sig och framför allt ÄTA igen! Jag hoppas illamåendet gett sig nu. *PEPPAR PEPPAR*
Går in i vecka 10 på lördag och vi har nu berättat för både blivande moster, mormor, morfar, farmor och farfar! De blev så glada. Har ni berättat ännu?
Pratade med bm idag ang mitt dåliga mående, hennes tips var seaband och ingefära, och sura saker. Jag ska prova med det nu då jag mer än gärna undviker läkemedel. Funkar inte det ska jag prova akupunktur och/eller akupressur.
Ang att hålla hemligt å att inte dricka, jag blir så trött att det fortfarande är sånt jäkla tjat om alkohol! Herrejösses! Det är 2015, de flesta dricker inte alls.. Förstår inte vad det finns för folk?
Visst var det någon här som mådde väldigt illa? Jag mår sjukt dåligt jag har ingen ork och har inte fått behålla någon mat på tre dagar.. Vatten får jag i mig då och då. Är sjukskriven två veckor framåt. Men ärligt, hur överlever jag denna period? Orkar inte spy mer och är såå hungrig samtidigt som jag mår så illa :(
Hej ni som kommit lite längre!
Direkt när jag plussat kom visst illamående (v.5) men nu en och en halv vecka senare känner jag det inte längre... Känner mig helt ogravid... Fler som haft likadant? Hur ska man tolka det?
Ååh håll gärna era tummar för oss! Hittat ett hus, perfekt prisklass, perfekt läge... Men vi har ett pensionerat par "före i kön".. Gud vad jag hoppas att de tackar nej :(
När exakt har ni RuL . Jag är kallad 18+4. Känns som evigheter dit :)