BF september 2015!
Hej,
Jag plussade imorse och är nog fortfarande i chock. Lycklig men lite chockad.
Vi har två tjejer sedan tidigare, födda -10 och -12.
Hej,
Jag plussade imorse och är nog fortfarande i chock. Lycklig men lite chockad.
Vi har två tjejer sedan tidigare, födda -10 och -12.
Var tvungen och testa imorse också och plusset var mycket starkare än i förrgår.
Så fort jag rör på mig så får jag yrsel o mår illa ganska ofta under dagarna men är så himla lycklig ändå ????
Hur många är det som tänker göra vul?
Haha...mina frågetecken ska vara en smiley, bara så ni inte tror att jag tappat det helt
De tar bort min sista äggledare på fredag. Så jävla bitter.. de tog min första och friska äggledare förra året och det helt i onödan. Så från och med fredag är det IVF som gäller.. gå från extremt fertil till inte alls. Livet leker..
Tack för omtanken, ni är söta. Önskar er all lycka till med bebisarna!
Grattis till alla nya som plussat & ett riktigt gott nytt år till er alla :)
Tidigt UL, någon som gjort i tidigare graviditet? När kan/brukar man göra det? Gjorde inget sånt när jag var gravid med dottern, men den här gången känner jag att jag skulle vilja det. Känner mig mycket mer orolig den här gången och det tar på krafterna. Vill bara kunna glädjas åt att vara gravid igen.
Herregud!! Jag var inne idag för att opereras. Men de måste kolla med vul först! Det där i äggledaren har inte växt! Inte nog med det!! Nu såg hon en hinnsäck i livmodern! Det var helt tomt förra gången! Hinnsäcken såg fin ut och blodet i buken var borta! Hcg hade mer än dubblerats sen i tisdags! Seriös! Jag ska tillbaka om en vecka och se om det finns något embryo i Hinnsäcken, för nu syntes inget alls. Men allt tyder på en normal graviditet! När jag låg med staven så sa hon att det finns en antydan till hinnsäck men att jag måste gå och kissa först! Jag sprang till toaletten och kissade i rekordfart.. sen såg hon den klart och tydligt!
Många utropstecken här! Men jag är så helt i upplösningstillstånd! Hur kan det här ha hänt! Jag skulle ju opereras för utomkved idag!
Hej där - plussade i söndags och tänkte haka på här. BF 11/9 men med mitt första barn (född 2012) hade jag liknande datum för både ÄL och BF (fast andra månader) och han kom sen v 38+1 så vi får se om Pluppen gör något liknande om hen ens känner för att vara kvar förstås.
Pendlar mellan glädje och "herregud två-barnschock" men försöker tänka att har folk klarat sånt här förut så ska väl vi göra det också. Syskon är en himla kul grej (oftast).
Anade redan veckan efter ÄL att något fastnat, har samma typ av molvärk i livmodern och i ljumskarna som förra gången, men det är lite mer smärtsamt den här gången. Dessutom har smaksinnet förändrats och luktsinnet är känsligt. Mitt älskade kaffe smakar diskvatten - precis som förra gången. Enda skillnanden såhär tidigt är att jag då var sugen på sura/syrliga saker (svenska äpplen) medan den här gången kommer extrema sötsaksbegär mellan varven. Får se om illamåendet dyker upp också - det var såpass kraftigt förra gången att jag fick ett VUL i v 8 för att kolla så det inte var tvillingar samt Lergigan och sjukskrivning på deltid.
Nåja - det var min något omfattande introduktion i det här sammanhanget.
Jag vill kolla men min man vill absolut inte göra det, eftersom vi kollade med de två tidigare så kanske vi låter bli denna gång. Vet inte riktigt hur jag ska klara av det, jag vill ju verkligen veta :)
Jaha...blev att lämna jobbet nu på kvällen då jag fick jobbiga smärtor i magen + andra blödningen inom en vecka. Imorgon är det jag som SKA till gyn, för nu är jag orolig. I fredags fick jag en mindre blödning som sluta efter ett par timmar. Nu på kvällen så hade jag skitont och sen kom det såpass att det blödde genom trosor och arbetsbyxor:( Nu drygt timme senare så har blödningen avtagit igen å smärtan är mindre. Men jag vart så ledsen, så jag åkte faktiskt hem.
Godmorgon alla gravida!
Nu efter kontakt med gyn, så ska jag få komma dit och bli undersökt. Hon sa att man kan bli ganska sjuk om det inte har kommit på rätt plats och man inte kollar upp det i tid. Så det känns skönt jag ska få kollat upp detta idag.
Lika bra och förbereda mig på att detta är en graviditet som inte blir fullbordad tyvärr:-/
Här mås det inte bra, illamående, supertrött, yrsel och det känns som att jag är på väg att bli sjuk...får vänta och se om jag blir sjuk eller om det är graviditeten.
Får mest dåligt samvete för att det drabbar barnen, skulle vilja ut och åka pulka men jag orkar inte ens gå uppför trappen så det får vänta tills jag orkar det :(
Hoppar också gärna in.Plussade 5 dagar för BIM och enl graviditetsuträknaren här på FL så borde bebbe om allt går bra komma 15 sep. Är 33 år,har två barn på 3 och 5 och det här är helt chockerande och oplanerat.Min man ville verkligen inte ha fler barn,men han har (som tur är) ändrat sin åsikt nu,själv har jag hoppats på en tredje,tror på ödet Är som alla andra orolig nu i början,vet att får jag missfall nu så kommer inte min man vilja ha fler,känns lite som sista chansen. Jag har ju inte direkt åldern på min sida heller,vilket gör det lite extra nervöst,men försöker att inte tänka negativt,blir det missfall,så var det inte ett friskt foster och ingen jag gör kan påverka.Har dock börjat äta extra järntabletter och folsyra. Har inte så mkt gravsymtom,mår illa hela dagarna,men inget utöver det,inga ömma bröst,kanske lite spända,men har inlägg så det är rätt svårt att veta.Har inte läst igenom tråden,var rätt mkt inlägg.Nån annan som väntar tredje och bor i Sthlm?
Idag ska jag göra vul, inte för att jag blödigt något utan bara för att jag är orolig och nervös då jag fått mf med tidigare graviditet.
Allt känns bra men så sjukt nervös just nu, hoppas att jag får se hjärtat slå...
Jag blir snart tokig, oavsett om jag anger sista mensens första dag eller äl så får jag att jag är i v.6+5...förstår inte varför man inte kunde se något tickande hjärta när ni andra i samma vecka har kunnat göra det :(
Kikar in lite. Grattis till er som fått bra besked, beklagar till er som inte.
På tal om tickande hjärtan å inte, vi går hos klinik, då vi har svårt att bli gravida, och de gör aldrig tidigt ul innan v 8 för innan dess är det mest tur om en lyckas se ett hjärta.
Såklart kan man se annat innan, men för att kunna se ett hjärta gör de inte ul innan v 8 som sagt. Lycka till alla nu!