• Svar på tråden BF september 2015!
  • snusmumriken
    PaLo skrev 2014-12-29 07:47:17 följande:

Börjar känna mig lite orolig....

Har inatt känt av en lätt molande/pulserande värk. Känns som den sitter i höger äggledare.

Är det någon annan som upplevt detta?

Det är helt normalt :) Livmodern växer mycket nu och det kan även hugga till i sidorna där den liksom hänger vilket gör svinont.
  • snusmumriken
    Hemlighetenshemlis skrev 2014-12-28 23:51:30 följande:

Jag blir inte klok på dessa graviditetsuträknare. Går man efter sista mens så är jag 3+4 och är skulle då varit den 17 december. Den 13 fick jag stegring på äl-test och hade alla symptom jag har vid äl. Men mvc struntar i annat än sista mensen? Då är ju mensen inte ens försenad fast min app jag använt i nåt år tycker det (för in när jag har mens och hur många dagar och så)

Så har jag haft med båda mina fast tvärtom - enligt bm hade graviditeten gått längre än den hade, hon har struntat i vad jag sagt och gått efter sin lilla snurra. Första grav fick jag därför ett alldeles för tidigt RUL vilket jag blev besviken över. Andra gången sa jag att jag ville ha ett senare så vi skulle få se lite mer. Du vet bäst själv, gå efter dina egna beräkningar :) På RUL rättar det som sagt till sig.
  • Mamma2014

Hej! 
    Emma heter jag och är 27 år och har precis plussat =) 2-3 på clearblues test idag så jag gissar på att jag är i vecka 5 4+0. Jag kan inte veta exakt för jag kan inte räkna från senaste mens då jag haft väldigt oregelbunden mens och långa cykler sedan jag födde min dotter. Ska vänta ett par veckor och sen boka tid till mvc så får de boka tidigt ultraljud för att se hur långt gången jag är. Hoppas bebis stannar i magen så jag kan fortsätta följa er andra här på sidan =)

Jag bor 3 mil söder om stockholm, var bor ni andra?

• Timglas
    Nydahl skrev 2014-12-29 09:34:08 följande:
    Har oxå bf ca 6 september med 3:e barnet :) hur gamla är dina andra två? Är de flickor eller pojkar ?
    Dom är 6 och 4 :) pojkar båda!
  • snusmumriken
    Mamma2014 skrev 2014-12-29 10:15:02 följande:

Hej! 

Emma heter jag och är 27 år och har precis plussat =) 2-3 på clearblues test idag så jag gissar på att jag är i vecka 5 4+0. Jag kan inte veta exakt för jag kan inte räkna från senaste mens då jag haft väldigt oregelbunden mens och långa cykler sedan jag födde min dotter. Ska vänta ett par veckor och sen boka tid till mvc så får de boka tidigt ultraljud för att se hur långt gången jag är. Hoppas bebis stannar i magen så jag kan fortsätta följa er andra här på sidan =)

Grattis :) Jag går nog in i v.6 i morgon men har också oregelbunden mens så vet inte säkert. Bor i Uddevalla.
  • PaLo
    Mamma2014 skrev 2014-12-29 10:15:02 följande:

Hej! 

Jag är från Göteborg jag!
  • Nydahl
    Timglas skrev 2014-12-29 10:16:46 följande:
    Dom är 6 och 4 :) pojkar båda!
    Min är 8 och 5 oxå två pojkar :)
  • lördagsgodis

Mina är 7 och 5 och båda önskade sig en lillebror i julklapp:) har inte berättat än men tror dom kommer bli jätte glada när dom får veta.

• tjoppan

Alltså, hur mycket är de "normalt" att blöda i början av en graviditet?!

Mensen ska eg komma imorgon eller onsdag, men nu ha ja lite små blödningar när ja går på toa å sånt :S

Svar på tråden BF september 2015!