• Gbgkvinna79

IVF 2015 januari - februari

Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år. 
    Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år. 

• Svar på tråden IVF 2015 januari - februari
  • Kingston
    shinyxxx skrev 2015-02-18 10:57:03 följande:

13.30... Fy fn vad det här är jobbigt... Vet inte hur jag ska kunna ta emot ett negativt besked...

Förstår att du är jättenervös! Men någonting säger mig att allt är som det ska. Jag har ett barn sedan tidigare och jag hade bara liiiite ont i brösten vid typ vecka 8. Därefter hände inte ett jota med tuttarna förrän dagen efter förlossning.

Åter igen, alla är olika! Jag ska hålla tummarna för dig!
  • Fröken Smilla
    shinyxxx skrev 2015-02-18 10:57:03 följande:

13.30... Fy fn vad det här är jobbigt... Vet inte hur jag ska kunna ta emot ett negativt besked...

Åh vad jag håller tummarna!
  • shinyxxx

Hej! Nu har jag kommit hem från Ultraljudet. Dem såg en hinssäck o början till gulsäcken, allt såg bra ut =) Det var tyvärr för tidigt för att se något mer.  Blöder från livmodertappen. gynläkaren kunde inte se att det kom längre upp ifrån. Dem tog även cellprov när jag låg där.. En lättnadens suck... undrar dock varför dem ville ta cellprov hux flux bara... ännu en sak att oroa sig för... Tack för all stöttning! <3

• Kakan1976
    shinyxxx skrev 2015-02-18 14:20:13 följande:

Hej! Nu har jag kommit hem från Ultraljudet. Dem såg en hinssäck o början till gulsäcken, allt såg bra ut =) Det var tyvärr för tidigt för att se något mer.  Blöder från livmodertappen. gynläkaren kunde inte se att det kom längre upp ifrån. Dem tog även cellprov när jag låg där.. En lättnadens suck... undrar dock varför dem ville ta cellprov hux flux bara... ännu en sak att oroa sig för... Tack för all stöttning! <3

Åh, låter bra ändå då! Puh!
  • Gweny

låter ju bra ändå, ska du få komma in om några veckor igen?
    konstigt att dem gjorde cellprov med så..inte hört om innan.
  • Utflykt i verkligheten

Underbart!! {#emotions_dlg.flower}
  • Kingston

Var också med om att dom tog cellprov under graviditeten. Dom passar på när dom har chansen. Bättre ett för mkt än ett för lite var svaret jag fick ;) So, don't worry :)
  • shinyxxx

Ja det känns skönt. Är det för tidigt för o se hjärtaktivitet i vecka 6+2 de syntes då inye än iaf..

• lisodan

Man kan se hjärtaktivitet så tidigt. Vi fick göra det för en vecka sen. Då var vi 6+0 tror jag. Men beror nog på maskin och på personen som gör ultraljudet. Första läkaren såg inget, andra gjorde. Det är nog på gränsen så tidigt! När har du nästa ultraljud?

• Linda8110
    lisodan skrev 2015-02-18 08:08:42 följande:
    Beklagar verkligen. Men se till att bli ordentligt undersökt och fortsätt ta progesteron tills dess. Det finns ju dem som blöder mycket i början och det ändå är ok. Vill inte ge dig falska förhoppningar, men dumt att sluta med Progesteronet iaf. Snacka med kliniken!
    Pratade med Huddinge imorse. De sa precis som jag tror att det med största sannolikhet är missfall eftersom jag blödit mycket i 1 veckas tid samt att alla symptom jag hade förr är borta. Jag ska ringa dem igen när jag slutat blöda och då åka in på koll så det ser bra ut. Sorgligt men ändå en speciell känsla att få se ett streck!
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari