• Gbgkvinna79

IVF 2015 januari - februari

Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år. 
    Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år. 

• Svar på tråden IVF 2015 januari - februari
  • Linda8110
    Flaxkatten skrev 2015-02-20 08:45:27 följande:

Jag ska tillbaka på ultraljud imorgon förmiddag och då bestämmer de nog hur det ska bli. Antagligen tar de ut äggen på måndag, kanske tisdag. Är det någon som vet ifall de befruktar äggen innan de fryser dem? Det hoppas jag, tycker mig ha hört att embryon klarar tining bättre än ägg.
    Hur som helst - man är så sjukt sugen på att få tillbaka nu, inte vänta!

Är man överstimulerad så är det bättre att vänta med att föra tillbaka. Ökar chanserna när kroppen är sig själv igen. De brukar befrukta innan de fryser!
  • Söndag
    Flaxkatten skrev 2015-02-20 08:46:51 följande:
    Det låter besvärligt smile4.gif Så tråkigt! Vet du vad det beror på? Har du lågt amh-värde? Håller tummarna så för att det hänt något på vul idag!!
    Jag vet inte faktiskt?! Jag har bra värden och stor äggreserv vet inte va det då beror på? Kommer ju inte ihåg allt man pratat om men långt till klimakteriet hade jag, så antagligen är det min övervikt som ställer till det har bmi 33 typ
  • Pommac1
    89Madeleine skrev 2015-02-20 09:58:04 följande:
    Åh fy så hemskt att behöva börja om på helt ny kula igen :'(
    Lider med dig!

Styrkekramar!
    Ja det känns så fruktansvärt. :( 
    Jag körde med Suprecur och Menopur denna gång. Förra gången fick vi ut 8 ägg och 5 blev befruktade. Tyvärr delade sig inte alla normalt men vi fick tillbaka ett toppenägg och två odlades vidare på (men de klarade sig inte till frysen). Jag som läst så mycket bra om Menopur! Nu har jag fått motsatsen bevisad. 
  • 89Madeleine
    Pommac1 skrev 2015-02-20 10:25:44 följande:
    Ja det känns så fruktansvärt. :( 
    Jag körde med Suprecur och Menopur denna gång. Förra gången fick vi ut 8 ägg och 5 blev befruktade. Tyvärr delade sig inte alla normalt men vi fick tillbaka ett toppenägg och två odlades vidare på (men de klarade sig inte till frysen). Jag som läst så mycket bra om Menopur! Nu har jag fått motsatsen bevisad. 
    :(
    Körde du på Gonal-f förra gången?
    Har dem sagt varför inget blev befruktat? :(
  • hallonbacken

Tror vårt försök har misslyckats. Har haft blodblandade flytningar sedan igår eftermiddag. Hade äp 6/2 och ska enligt min vanliga cykel få mensen på söndag. Testdag är 27/2. Vet att det inte är helt kört men just nu känns det som om det är det...

• Flaxkatten
    Pommac1 skrev 2015-02-20 09:50:43 följande:

Hade äggplock igår. Fick ut nio ägg och inget blev befruktat. Känns så onödigt! Kliniken ringde nyss.  

Åh fy vad tråkigt! Det är precis vad man är orolig över... Att inte ens få börja ruva... Stackare <3
  • Flaxkatten
    Linda8110 skrev 2015-02-20 10:09:03 följande:
    Är man överstimulerad så är det bättre att vänta med att föra tillbaka. Ökar chanserna när kroppen är sig själv igen. De brukar befrukta innan de fryser!
    Okej okej, det låter ju bra det.. Håller tummarna att äggproduktionen lugnar ned sig...
  • Pommac1
    89Madeleine skrev 2015-02-20 10:27:36 följande:
    :(
    Körde du på Gonal-f förra gången?
    Har dem sagt varför inget blev befruktat? :(
    Ja, gonal-f förra gången. 

Nej en läkare ska ringa senare idag. Känns som en evighet dit. 
  • Kakan1976
    Pommac1 skrev 2015-02-20 09:50:43 följande:

Hade äggplock igår. Fick ut nio ägg och inget blev befruktat. Känns så onödigt! Kliniken ringde nyss.  

Åh fy vad tråkigt!

Stor kram
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari