• Gbgkvinna79

IVF 2015 januari - februari

Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år. 
    Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år. 

• Svar på tråden IVF 2015 januari - februari
  • Söndag
    PD1984 skrev 2015-02-14 17:19:06 följande:

Har en liten fundering.. får man sätta tillbaka 2 ägg?

Vi fick informationen om att de inte FÅR sätta in två fina är de dock av sämre kvalité eller man trots ett par försök inte har plussat så kan man erbjudas två.
  • mom2012

Kakan äntligen!!! Grattis!! :)

Själv vågar jag ej testa...... det känns molvärk och andra tecken på att mensen kommer när som. Brösten ömmar inte längre heller. Mer än om jag trycker till dem....

• Kakan1976
    MadArp skrev 2015-02-15 06:21:25 följande:

Rad 13 gravtest visar negativt och jag blöder.. Mailade precis kliniken för att höra vad som händer nu!! Tomhet!

Usch vad tråkigt! Känner med dig.

Kram
  • mom2012

Söndag det verkar vara en märklig klinik. Allt sådant avgörs ju från fall till fall. Vi har fått 2 toppembryon flera gånger (iaf 6ggr). Vi har varit låg risk för tvillingar eftersom vi har många misslyckade ivf bakom oss. Vill ni ha två så ta fighten :)

• Kakan1976
    mom2012 skrev 2015-02-15 08:06:14 följande:

Kakan äntligen!!! Grattis!! :)

Själv vågar jag ej testa...... det känns molvärk och andra tecken på att mensen kommer när som. Brösten ömmar inte längre heller. Mer än om jag trycker till dem....

Tack! Nu är jag dock livrädd för att få missfall igen. Kommer inte kunna slappna av en sekund.

Jag har också molvärk, det är samma känsla som mensvärk och ont i brösten när jag trycker på dem och precis när bh:n åker av. Så jag tycker att det låter lovande!
  • Kakan1976
    Fröken Smilla skrev 2015-02-15 06:50:47 följande:

Grattis kakan! Härligt med ett plus!

Tack!
  • mom2012

Kakan vad fick ni för behandling denna gång? Får verkligen hoppas du går hela graviditeten!

Vi gjorde korta protokollet med Elonva sen gonalf från dag7. Jag fick kortison, antibiotika, assisted hatching o 2 tillbaka på dag3. Mitt val kvinna. I övrigt försökte jag även med antioxidanter, omega3.....

• Pommac1
    Josefinehej skrev 2015-02-14 21:25:46 följande:

Ja jag håller med alla ovan. Dagarna som ruvare går så sakta. Jag är bara på RD3! Ingenting ju! :( jag känner verkligen ingenting förutom igår på RD2 när jag och min kille var på Ica så högg det till rejält i magen så jag stannade och böjde mig lätt framåt i samma sekund som de högg till.. Kan de varit de jag hoppas att de va? Att något "fäste"? Hur känns det? Är det för tidigt att ägget fäster på RD2? Haha hundra frågor.. Men man kan väl fördriva tiden tillsammans hör med alla miljoner tankar/frågor :)

Kärlek till alla här

Förra gången jag gjorde ivf högg det till ibland. De slets och drog långt ner i magen om nätterna. Men tyvärr så blev det inget plus. Jag trodde verkligen att jag var gravid. Man vet nog aldrig. Dina hugg kan betyda gravid eller inte gravid. Det kanske är annat som gör att det hugger? Håller tummarna för att du är gravid!
  • Kakan1976
    mom2012 skrev 2015-02-15 08:31:05 följande:

Kakan vad fick ni för behandling denna gång? Får verkligen hoppas du går hela graviditeten!

Vi gjorde korta protokollet med Elonva sen gonalf från dag7. Jag fick kortison, antibiotika, assisted hatching o 2 tillbaka på dag3. Mitt val kvinna. I övrigt försökte jag även med antioxidanter, omega3.....

Elonva och Menopur dag 7-10. Mitt val Kvinna. Inget annat på kliniken men jag har gått på akupunktur, inte druckit kaffe och i princip hållt mig från socker.

Håller tummarna för dig!
  • Kingston
    MadArp skrev 2015-02-15 06:21:25 följande:

Rad 13 gravtest visar negativt och jag blöder.. Mailade precis kliniken för att höra vad som händer nu!! Tomhet!

Beklagar :( fy va tungt! Att livet ska vara så orättvist <3

Jag hoppas dom har en bra plan för dig nu!
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari