• Gbgkvinna79

IVF 2015 januari - februari

Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år. 
    Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år. 

• Svar på tråden IVF 2015 januari - februari
  • bubbelfisk7

Hej alla. Nu har Jag läst igenom hela tråden och har mycket att säga så detta blir nog ett långt inlägg... Men grattis till alla som lyckas och övriga kämpa på! 18 äggblåsor varav 3 ägg varav 1 fint som nu är inne i mej......

Är 34 år på ruvdag 11 om man räknar med insättningsdagen. Testade imorse o det blev neg. Liten stund efter kom en svag svag rosa flytning men nu inget mer, så jag fortsätter att hålla andan tills ta som är 23/2. Lång historia kort. Första ivf med icis insättning. Försökt få hjälp tidigare men vägt för mycket så efter en gbp operation för 4 år sen med en nu total viktminskning på 50 kg är vi nu på väg! Blev stoppad på vägen när jag nått bmi 35 och fick påbörja tester på kvinnokliniken som sen sa stopp för vidareremissen till rmc, där gällde bmi 30! Bara att kämpa vidare då med det. Kan tillägga att jag och min man försökt i 14 år!!

:( Hade tänkt lägga mej i ett bad nu för att slappna av men såg att vissa fått till sej att man inte ska det de första 14 dagarna (som jag inte hört nåt om) så nu vet i hundan om jag vågar... Enligt mensappen skulle mensen ha kommit för 5 dagar sen någon som vet om den fortfarande följs rätt efter allt micrande i kroppen eller senareläggs den?? Blev mycket det här men fråga på om ni undrar över nåt!

• PD1984
    GrukanGrace skrev 2015-02-15 09:50:03 följande:

Jag är 41 nu och förra året när jag var 40 år fick vi sätta tillbaka 2 och deg hänger ihop med sannilikhet för graviditet. Så om ni bara får sätta tillbaka ett är det för att MSN bedömer att det ser bra ut och för att ni är unga tror jag. Kram

Jag hoppas vi får två tillbaka. När jag gick på RMC så sa dom att mina ägg va halvdålig (som jag avbröt) men nu när vi går på privat så är läget helt annorlunda. Får väl mer svar på mina frågor på onsdag då jag ska till kliniken för ett återbesök innan spraystarten :) så då ska jag minsann "tjata" lite ;)
  • lisodan

Grattis till pluss Kakan1976. Det fylls verkligen på i tråden och det är roligt!. Själv har jag kommit till v 7 (6+4) och varannan dag får jag psykbryt och tror att det är kört. Ett MA i bagaget som spökar. Hoppas jag kan lugna mig om vi klarar oss över VULet på torsdag oxh får se hjärtat ticka. För då har vi kommit längre än sist!

MadArp: beklagar verkligen! Hoppas ni kan stötta varandra igenom det jobbiga. Sök hjälp och prata med nån!

• Kingston
    bubbelfisk7 skrev 2015-02-15 12:33:10 följande:

Hej alla. Nu har Jag läst igenom hela tråden och har mycket att säga så detta blir nog ett långt inlägg... Men grattis till alla som lyckas och övriga kämpa på! 18 äggblåsor varav 3 ägg varav 1 fint som nu är inne i mej......

Är 34 år på ruvdag 11 om man räknar med insättningsdagen. Testade imorse o det blev neg. Liten stund efter kom en svag svag rosa flytning men nu inget mer, så jag fortsätter att hålla andan tills ta som är 23/2. Lång historia kort. Första ivf med icis insättning. Försökt få hjälp tidigare men vägt för mycket så efter en gbp operation för 4 år sen med en nu total viktminskning på 50 kg är vi nu på väg! Blev stoppad på vägen när jag nått bmi 35 och fick påbörja tester på kvinnokliniken som sen sa stopp för vidareremissen till rmc, där gällde bmi 30! Bara att kämpa vidare då med det. Kan tillägga att jag och min man försökt i 14 år!!

:( Hade tänkt lägga mej i ett bad nu för att slappna av men såg att vissa fått till sej att man inte ska det de första 14 dagarna (som jag inte hört nåt om) så nu vet i hundan om jag vågar... Enligt mensappen skulle mensen ha kommit för 5 dagar sen någon som vet om den fortfarande följs rätt efter allt micrande i kroppen eller senareläggs den?? Blev mycket det här men fråga på om ni undrar över nåt!

Frågade våran läkare igår om det där med bad... Han sa att det var helt ok att bada badkar men att man skulle undvika "spabad" och bubbelpooler.

Du verkar ha haft en riktigt kämpig tid bakom dig! Jag hoppas att det snart är din tur att få mysa med en liten bebis <3
  • Kingston
    mom2012 skrev 2015-02-15 09:40:25 följande:

Jag hade nog tagit testet i smyg på morgonen. Vi ger frukost på sängen här, så om ni gör samma så kunde du ha ljus kaffe tårtbit/macka o ett gravtest som bonus om det är plus :)

Eller så slår du in det i en paket ;)

Tack för tipset :)

Jag går upp som väldigt mkt tidigare än honom så jag känner mig lite dum när jag måste väcka honom så tidigt....

Men i det läget är jag nog förlåten ;)
  • Gweny
    Kakan1976 skrev 2015-02-15 12:16:43 följande:

I wish. Sjätte och ett missfall på försök 4... Men nu ska det gå hela vägen!

Oj, ja då måste det gå bra nu!!
  • Fröken Smilla
    lisodan skrev 2015-02-15 14:55:27 följande:

Grattis till pluss Kakan1976. Det fylls verkligen på i tråden och det är roligt!. Själv har jag kommit till v 7 (6+4) och varannan dag får jag psykbryt och tror att det är kört. Ett MA i bagaget som spökar. Hoppas jag kan lugna mig om vi klarar oss över VULet på torsdag oxh får se hjärtat ticka. För då har vi kommit längre än sist!

MadArp: beklagar verkligen! Hoppas ni kan stötta varandra igenom det jobbiga. Sök hjälp och prata med nån!

Jag känner med dig Lisodan! Jag har inget missfall bakom mig, men denna tiden är sjukt påfrestande. Det är tur att jag jobbar om dagarna, så man har nåt att tänka på. Jag har VUL först den 27:e...
  • bubbelfisk7

Tack kingston det värmer! Hoppas du har rätt o att all denna väntan snart är till ända! Hoppas det samma för dej.

• Kakan1976
    lisodan skrev 2015-02-15 14:55:27 följande:

Tack! Jag är också orolig. Hoppas det släpper lite efter UL. För oss båda.

Kram
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari