IVF 2015 januari - februari
Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år.
Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år.
Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år.
Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år.
Tack alla för tips! Verkar som att det är väldigt olika från person till person. Nu håller vi tummarna att det går bra. Beklagar för dem de inte gick vägen denna gång. Nya krafter och nya tag! Heja heja alla!
Ni kan även lägga in mig under gravida :) Dock är jag överstimulerad och ligger på sjukhus men jag hoppas det blir bättre snart och att fröt mår bra där inne :)
Halloj.
Innan jag plussade och även nu hade/har jag molande värk och kramper i magen. Svullen mage. Har stora bröst från början så de är inte så stor skillnad på dem. Något ömma bara. HUNGRIG! irriterad. Vaknar på natten och måste kissa. Mardrömmar några gånger. När
Nästan alla symtom kan ju bero på Lutinus, men när mardrömmarna och kissandet kom så testade vi.
Nu får man bara hoppas att det håller i sig.
Lycka till! Att ruva är psykiskt påfrestande! Stor kram!
J
STORT GRATTIS till er och andra plussare!
Jag har en vecka kvar till test och det känns så långt till testdagen!!! Vet inte hur man ska slappna av.
För några dagar sen hade jag jättepäls bröst och molande "mensvärk" fram och tillbaka. Nu känner jag inte alls lila mycket av nåt.
Hade du några biverkningar/symptom innan plusset?
Hur går det för er alla andra som plussat? Jag är på ruvdag 7 idag.
Stort stort grattis! :) jäkla överstimulering bara! Hoppas du mår bättre snart och får komma hem. Stor kram!
Ni kan även lägga in mig under gravida :) Dock är jag överstimulerad och ligger på sjukhus men jag hoppas det blir bättre snart och att fröt mår bra där inne :)
Testade possitivt igår med 2 starka streck, =) Känns helt overkligt!
Grattis till alla pluss! Själv fick jag världens migränanfall igår. Inte roligt när det enda jag vågar ta är Alvedon. Och vill helst inte ta det heller ju. Välkomna till denna tråd om ni vill www.familjeliv.se/forum/thread/72471047-vi-som-antligen-ar-gravida-efter-ivfad-20142015
Grattis till alla pluss! Själv fick jag världens migränanfall igår. Inte roligt när det enda jag vågar ta är Alvedon. Och vill helst inte ta det heller ju. Välkomna till denna tråd om ni vill www.familjeliv.se/forum/thread/72471047-vi-som-antligen-ar-gravida-efter-ivfad-20142015
Båda gångerna som jag har plussat har jag först känt mig typ normal några dagar efter alla IVF hormoner. Brösten har liksom pyst ihop. Men sen på ruvardag 9 och 10 har jag fått symptom. Molvärk i livmodern och "bakisskänsla" när jag vaknade på morgonen. VÄLDIGT törstig. Illamåendet och rejält ömma bröst kom lite senare.
Angående sex och så vidare under ruvartid. Klinikerna verkar säga väldigt olika. De har inte sagt något alls till oss- inte heller om bad - på Sahlgrenska. Men jag har själv följt råd genom olika forum utifrån vad andra kliniker har sagt. Att avstå sex och bad i 2 veckor känns bara logiskt för mig. Kanske onödigt men känns bäst så. Vet ej när vi kommer vilja/våga ha sex igen. Har haft bakteriell vaginos ett par ggr samt hade en livmoderinfektion förra året så har nog inte helt kommit över detta trauma än. Men sexet är inget som varken jag och min man saknar just nu. Det är faktiskt mest han som ej vill för han är orolig. Han tycker att fokus är på bebis nu. Kanske gammaldags men skönt att vi känner likadant. Vi saknar det inte just nu och för oss påverkar det inte förhållandet negativt heller.
Jag tror man ska göra som man själv känner är bäst. Vet många som har sex (och badar badkar) tidigt- även efter IVF och där det går hur bra som helst! Själv väljer jag bort det eftersom jag verkar vara lite känslig. Kanske onödigt men känns bra så. Sen för den som vill finns det ju mycket annat trevligt man kan göra också som inte handlar om penetrationssex :)