• Gbgkvinna79

IVF 2015 januari - februari

Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år. 
    Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år. 

• Svar på tråden IVF 2015 januari - februari
  • Niskan15

STORT GRATTIS till er och andra plussare!

Jag har en vecka kvar till test och det känns så långt till testdagen!!! Vet inte hur man ska slappna av.

För några dagar sen hade jag jättepäls bröst och molande "mensvärk" fram och tillbaka. Nu känner jag inte alls lila mycket av nåt.

Hade du några biverkningar/symptom innan plusset?

Hur går det för er alla andra som plussat? Jag är på ruvdag 7 idag.

shinyxxx skrev 2015-02-12 18:25:00 följande:

Testade possitivt igår med 2 starka streck, =) Känns helt overkligt! 

• mom2012

För min del när jag plussade 2011 så va det precis som vanligt men mensen kom inte o dagen innan testdag kom jag på att mensen va sen o att vösten börjat ömma. Då tog jag ett test o va säker på resultatet redan innan.

• shinyxxx

Jag var upp o kissade  tidigt på morgonen och var hungrig, det som var skillnaden, har lite mensvärk nu och är lite öm i brösten, men inte så mkt,och är morgonpigg, som jag aldrig är annars, inget illamående än tack o lov :) 

• PD1984
    Utflykt i verkligheten skrev 2015-02-12 10:28:08 följande:

Något som ska ändras i listan? Kommer sitta vid datorn under dagen...

Du får gärna ändra mitt datum på spraystart till den 20/2 och Sprutstart 11/3 o ÄP vecka 13
  • sofotrollet

och även detta försök misslyckades... Vet inte hur vi ska göra nu. Detta var vårt andra ET och vet ej om vi har några ägg i frysen. Ska ringa och fråga imorn.. Tror dock ej på fet då äggen sist klarade upptining dåligt! Känner att allt är hopplöst. Vet ej hur vi ska orka gå vidare. Prick på 14e dagen efter ÄP/Äl så kommer blödningen. Precis som vanligt. Förstår ej hur det kan verka som att allt "fungerar" men så gör det ändå ej det...

Några här som börjat fundera på adoption?

• Längta

Hej kan ngn va gullig och lägga till mig i tråden :):)

Längta 28 år

Ruvardag 7

Testdag 24/2 ivf försök nr 3

• Längta
    Längta skrev 2015-02-12 22:23:55 följande:

Hej kan ngn va gullig och lägga till mig i tråden :):)

Längta 28 år

Ruvardag 7

Testdag 24/2 ivf försök nr 3

1a försöket missfall i v.6

2a försöket inget återfört.
  • Fröken Smilla
    Niskan15 skrev 2015-02-12 20:50:42 följande:

STORT GRATTIS till er och andra plussare!

Jag har en vecka kvar till test och det känns så långt till testdagen!!! Vet inte hur man ska slappna av.

För några dagar sen hade jag jättepäls bröst och molande "mensvärk" fram och tillbaka. Nu känner jag inte alls lila mycket av nåt.

Hade du några biverkningar/symptom innan plusset?

Hur går det för er alla andra som plussat? Jag är på ruvdag 7 idag.

Jag hade som du, bröst som gjorde tokont, men det försvann efter en vecka och då trodde jag det var kört. Alla mina vanliga menstecken kom, huvudvärken och uvi-känslan. Men så två dagar innan mitt normala BIM (två veckor efter äggplock, men en vecka innan testdag) så kände jag extrem trötthet och sov dåligt. Så jag gjorde ett test som blev positivt

Sömnen är just det som blivit lidande. Jag somnar jättetidigt och sover oroligt och vaknar mitt i natten och kan inte somna om. Som nu. Har varit vaken sen 4.40... Ska snart till jobb :/
  • Gweny
    sofotrollet skrev 2015-02-12 21:50:51 följande:

och även detta försök misslyckades... Vet inte hur vi ska göra nu. Detta var vårt andra ET och vet ej om vi har några ägg i frysen. Ska ringa och fråga imorn.. Tror dock ej på fet då äggen sist klarade upptining dåligt! Känner att allt är hopplöst. Vet ej hur vi ska orka gå vidare. Prick på 14e dagen efter ÄP/Äl så kommer blödningen. Precis som vanligt. Förstår ej hur det kan verka som att allt "fungerar" men så gör det ändå ej det...

Uch vad tråkigt!! Kan det inte få fungera bara!
  • Kakan1976
    sofotrollet skrev 2015-02-12 21:50:51 följande:

Usch så tråkigt!

Stor kram
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari