• Anonym (Anti FUB)

Han tillhör FUB jag blev förtvivlad

Jag var förtjust i en person för två år sedan men tappade känslorna ifjol någon gång jag såg att han var med i FUB såg att han brukar få brev från FUB varje månad. Han har en lindrig utvecklingsstörning och det gjorde så jag tappade känslorna för honom :( nu vill han ha mig nu känns det bara fel allting och att han vill leva lyckligt med mig men nä nu går det bara inte. Önskar jag aldrig fallit för honom från början som jag gjorde för 2 år sedan jag trodde han var normal. Jag är rädd för att mina framtida barn ska bli utvecklingsstörda jag skulle inte kunna ta det :(

• Svar på tråden Han tillhör FUB jag blev förtvivlad
  • bitty
    Anonym (Anti FUB) skrev 2014-12-14 22:32:40 följande:
    folk som inte har diagnoser är normala. han vill gärna ha mig och ha en villa med mig och resa utomlands med mig säger han men jag vet inte riktigt..
    Inte tydligt svar, vad definierar du som normalt?
    Vad för diagnoser syftar du på? Psykiatriska eller somatiska?

Vad är det som gör dig så rädd när det kommer till Aspergers?
    Du tyckte ju om honom före du fick veta, vad ändrades? Han är fortfarande samma person för det där har han haft hela livet.
  • Anonym (Anti FUB)
    Anonym (Konstigt) skrev 2014-12-14 22:37:00 följande:

Om jag verkligen älskade personen sâ ja. Det skulle i alla fall inte hänga pâ sâna saker som om jag skulle vilja "visa upp" min kille inför vänner och familj. Lyckan sitter verkligen inte i vad man visar upp för andra.

Jag vill ha ett seriöst förhållande med någon som inte har diagnos. vad är det för fel med det?
  • Anonym (Konstigt)
    Anonym (Anti FUB) skrev 2014-12-14 22:34:47 följande:
    jag skulle adopterat bort de om de hade utvecklingsstörning vill inte ha sådana barn.
    Okej du har en lång väg att gâ. Jag hoppas att du är väldigt väldigt ung och har tid pâ dig att mogna och komma lite längre i din människosyn, synd annars. I annat fall skulle man kunna tro att du själv lider av något som kännetecknas av brist pâ empati och känsloliv.
  • Anonym (Anti FUB)
    bitty skrev 2014-12-14 22:39:30 följande:

Inte tydligt svar, vad definierar du som normalt?

Vad för diagnoser syftar du på? Psykiatriska eller somatiska?

Vad är det som gör dig så rädd när det kommer till Aspergers?

Du tyckte ju om honom före du fick veta, vad ändrades? Han är fortfarande samma person för det där har han haft hela livet.

psykatriska.

aspergare är svåra att ha och göra med. jag blev så shockad när jag såg det
  • bitty
    Anonym (Anti FUB) skrev 2014-12-14 22:34:47 följande:
    jag skulle adopterat bort de om de hade utvecklingsstörning vill inte ha sådana barn.

• elle9

Eeeh? Vi är medlemmar i Fub i vår familj och vi får INTE brev från dem varje månad. Det kommer en tidning som heter Unik några gånget per år. Lokalföreningarna meddelar sig max en gång i halvåret.

En person med Asberger är normalbegåvad och går i vanlig skola. Det finns andra föreningar för autismspektrumstörningar som är bättre.

Det här är helt klart en trolltråd och ibland är sådana roliga. Den här är bara pinsam.

• Anonym (Anti FUB)
    Anonym (Konstigt) skrev 2014-12-14 22:40:26 följande:

Okej du har en lång väg att gâ. Jag hoppas att du är väldigt väldigt ung och har tid pâ dig att mogna och komma lite längre i din människosyn, synd annars. I annat fall skulle man kunna tro att du själv lider av något som kännetecknas av brist pâ empati och känsloliv.

men min största mardröm är att mina framtida barn skulle bli utvecklingsstörda det skulle förstöra mitt liv
  • bitty
    Anonym (Anti FUB) skrev 2014-12-14 22:41:23 följande:
    psykatriska.

aspergare är svåra att ha och göra med. jag blev så shockad när jag såg det
    Åter igen, uppenbarligen är han inte särskilt svår att ha och göra med!

En psykiatrisk diagnos kan alla få, vart drar du gränsen?
    Skulle du stanna med din partner om hen fick ångestproblematik? Depression? Psykos? PTSD?
  • Anonym (se på dig själv)

TS enligt min gissning är definitivt lågbegåvad. 

• Raz

Ok, jag tror tyvärr att du har bra mycket mer problem än denna kille, så jag håller med dig om att han förtjänar någon bättre än du!
    För din del, så får jag väl hoppas att du kör med lite trolleri här, och skulle du nu mena allvar, så får vi hoppas för din egen skull att du växer till dig och försöker väcka dina arbetslösa hjärnceller !

Svar på tråden Han tillhör FUB jag blev förtvivlad