• Anonym (Anti FUB)

Han tillhör FUB jag blev förtvivlad

Jag var förtjust i en person för två år sedan men tappade känslorna ifjol någon gång jag såg att han var med i FUB såg att han brukar få brev från FUB varje månad. Han har en lindrig utvecklingsstörning och det gjorde så jag tappade känslorna för honom :( nu vill han ha mig nu känns det bara fel allting och att han vill leva lyckligt med mig men nä nu går det bara inte. Önskar jag aldrig fallit för honom från början som jag gjorde för 2 år sedan jag trodde han var normal. Jag är rädd för att mina framtida barn ska bli utvecklingsstörda jag skulle inte kunna ta det :(

• Svar på tråden Han tillhör FUB jag blev förtvivlad
  • Anonym (suck)

Som du skriver och resonerar låter du rätt lågbegåvad själv, lycka till att hitta en "normalstörd" kille...

• Anna Hady

Får man fråga vad ditt ex har för funktionsnedsättning? Min store bror har Asperger. Idag lever han ett liv som alla andra. Han är gift. Har en liten tös och jobbar som arkivarie på högskolan. Inte desto trots har han en diagnos som kan yttra sig i att han kanske inte är lika spontan som de flesta andra. Han har sina egna rutiner, typ. Men bara för att han har diagnosen Asperger är han inte intellektuell nedsatt på något sätt. Tvärtom. Som de flesta med den diagnosen har han ett mycket högt IQ. Så, du borde vara försiktigt, vem du kallar "retardet", för någon elak människa skulle komma då på tanken och undra varför du inte tidigare märkt något. Inte så att du också har lite, kanske kognitiva problem?

• Anonym (Anti FUB)
    Anonym (suck) skrev 2014-12-14 18:51:03 följande:

Som du skriver och resonerar låter du rätt lågbegåvad själv, lycka till att hitta en "normalstörd" kille...

Det blir svårt men det är min dröm
  • Anonym (Anti FUB)
    Anonym (Rasmus) skrev 2014-12-14 18:50:14 följande:

Ja. Nu sa väl inte någon här att du borde vara ihop med någon som du inte vill vara med för att börja med. Absolut okej att du inte känner för att vara partner till någon utvecklingsstörd, men din resonemang kring saken upplever jag som milt sagt, lite märkligt. För det första. Varför börjar du undra detta efter ett år? För det andra. Om han inte hade fått post från fub skulle ni fortfarande vara ett par, eftersom du tidigare inte märkte något av hans funktionsnedsättning. För det tredje. Vad har fub med saken å göra? Varför hatar du en förening som finns till för att hjälpa och stödja personer med någon slags utvecklingsproblematik och deras anhöriga? Du låter lite som, om han inte varit med i fub skulle han inte ha någon utvecklingsstörning, istället för, han är med i fub för att han har någon störning. Lika löjligt att säga om vi inte hade varit med i unga cancersjuka hade vårt barn inte fått cancer, istället för...................

vad innebär en störning om jag får fråga?
  • Anonym (Anti FUB)
    Anna Hady skrev 2014-12-14 19:14:31 följande:

Får man fråga vad ditt ex har för funktionsnedsättning? Min store bror har Asperger. Idag lever han ett liv som alla andra. Han är gift. Har en liten tös och jobbar som arkivarie på högskolan. Inte desto trots har han en diagnos som kan yttra sig i att han kanske inte är lika spontan som de flesta andra. Han har sina egna rutiner, typ. Men bara för att han har diagnosen Asperger är han inte intellektuell nedsatt på något sätt. Tvärtom. Som de flesta med den diagnosen har han ett mycket högt IQ. Så, du borde vara försiktigt, vem du kallar "retardet", för någon elak människa skulle komma då på tanken och undra varför du inte tidigare märkt något. Inte så att du också har lite, kanske kognitiva problem?

Han säger att han har samma som du nämnde men vi blev aldrig ihop. jag vill inte ha någon med den diagnosen
  • Dixie
    Anonym (Anti FUB) skrev 2014-12-14 16:36:03 följande:
    måste alla gilla FUB? alla föreningar har en och annan hater. Jag vill inte ha en utvecklingsstörd pojkvän.
    men jag förstår inte problemet - det var bara för att du såg ett brev från FUB som du insåg att du inte ville vara tillsammans med honom?! 
    du inte förstod att han var utvecklingsstörd förrän du såg detta brev? 
  • bitty
    Anonym (Anti FUB) skrev 2014-12-14 21:30:09 följande:
    Han säger att han har samma som du nämnde men vi blev aldrig ihop. jag vill inte ha någon med den diagnosen
    Så han har Aspergers syndrom?

Jag undrar också vad du menar med utvecklingsstörd? Om du tänker att han har lägre intelligens än genomsnittet så har du fel om det är Aspergers han har.
    Ett tips är att läsa på lite om det.
  • Anonym (Anti FUB)
    Dixie skrev 2014-12-14 21:31:50 följande:

men jag förstår inte problemet - det var bara för att du såg ett brev från FUB som du insåg att du inte ville vara tillsammans med honom?! 

du inte förstod att han var utvecklingsstörd förrän du såg detta brev? 

jag förstod inte det först men jag blev ju ledsen när jag fick reda på det
  • Anonym (Anti FUB)
    bitty skrev 2014-12-14 21:43:33 följande:

Så han har Aspergers syndrom?

Jag undrar också vad du menar med utvecklingsstörd? Om du tänker att han har lägre intelligens än genomsnittet så har du fel om det är Aspergers han har.

Ett tips är att läsa på lite om det.

men jag vill inte visa upp en kille med asperger för mina vänner och släkt! han har inte låg intelligens men aspergare kan vara knepiga ibland.
  • Dixie
    Anonym (Anti FUB) skrev 2014-12-14 21:50:20 följande:
    jag förstod inte det först men jag blev ju ledsen när jag fick reda på det
    varför? om du aldrig insåg att han hade någon utvecklingsstörning så måste den ju varit mycket lindrig  - annars hade du väl upptäkt det? 
Svar på tråden Han tillhör FUB jag blev förtvivlad