• Anonym (Anti FUB)

Han tillhör FUB jag blev förtvivlad

Jag var förtjust i en person för två år sedan men tappade känslorna ifjol någon gång jag såg att han var med i FUB såg att han brukar få brev från FUB varje månad. Han har en lindrig utvecklingsstörning och det gjorde så jag tappade känslorna för honom :( nu vill han ha mig nu känns det bara fel allting och att han vill leva lyckligt med mig men nä nu går det bara inte. Önskar jag aldrig fallit för honom från början som jag gjorde för 2 år sedan jag trodde han var normal. Jag är rädd för att mina framtida barn ska bli utvecklingsstörda jag skulle inte kunna ta det :(

• Svar på tråden Han tillhör FUB jag blev förtvivlad
  • Miini
    Anonym (Anti FUB) skrev 2014-12-14 23:26:52 följande:
    jag vet inte ADD personer har jag inget emot
    Okej då, ett annat exempel. Du får ett barn som ingen läkare kan sätta en diagnos på men som inte utvecklas som väntat och är i skolåldern i behov av personlig assistent. Bristen på diagnos gör väl att du ser ditt barn som "normal" då, eller?
  • Anonym (Anti FUB)
    Miini skrev 2014-12-14 23:38:11 följande:

Okej då, ett annat exempel. Du får ett barn som ingen läkare kan sätta en diagnos på men som inte utvecklas som väntat och är i skolåldern i behov av personlig assistent. Bristen på diagnos gör väl att du ser ditt barn som "normal" då, eller?

jag ska nog slippa skaffa barn då så jag slipper detta.
  • Miini
    Anonym (Anti FUB) skrev 2014-12-14 23:39:21 följande:
    jag ska nog slippa skaffa barn då så jag slipper detta.
    Det var nog tveklöst det smartaste du skrivit i hela tråden.
  • Anonym (Anti FUB)
    Miini skrev 2014-12-14 23:42:13 följande:

Det var nog tveklöst det smartaste du skrivit i hela tråden.

vad har du emot mig?
  • Aniiee
    Anonym (Anti FUB) skrev 2014-12-14 23:37:27 följande:
    ska kolla de, och om jag har en utvecklingsstörning kommer jag ta livet av mig!
    Nej, det kommer du inte....
    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Anonym (Anti FUB)
    Aniiee skrev 2014-12-14 23:59:01 följande:

Nej, det kommer du inte....

om jag skulle få den så skulle jag ta livet av mig, Annie Lööf! jag vill inte vara ett miffo
  • Aniiee
    Anonym (Anti FUB) skrev 2014-12-15 00:27:35 följande:
    om jag skulle få den så skulle jag ta livet av mig, Annie Lööf! jag vill inte vara ett miffo
    Var inte ett miffo då.

Random flyby shooting Solig
    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Anonym (Anti FUB)
    Aniiee skrev 2014-12-15 00:33:19 följande:

Var inte ett miffo då.

Random flyby shooting 

Miffo och idiot betydde från början utvecklingsstörd.
  • Aniiee
    Anonym (Anti FUB) skrev 2014-12-15 00:56:32 följande:
    Miffo och idiot betydde från början utvecklingsstörd.
    Nja, miffo är snarare slang/förkortning för missfoster, som inte är samma sak som utvecklingsstörd. Ett missfoster är, per definition, någon som föds missbildad. Idag skulle vi nog säga gravt missbildad. Det mest välkända miffot torde väl vara Ringaren Quasimodo i Notre Dames katedral i Paris. Forskare är numera tämligen säkra på att han faktiskt existerat och att Victor Hugo, som skrev boken Notre Dame de Paris (Ringare i Notre Dame) kände honom personligen. Det är först på senare tid ordet miffo har används i överförd bemärkelse till att betyda "konstig" med överbetoningen "ska vara rädd för den som är [konstig]".

Idiot betydde idiot, men det är helt sant att de flesta idioter var det som idag kallas för utvecklingsstörd.

Hur som helst så kommer du inte ta livet av dig eller vara ett miffo. Det enda du kommer vara är drama queen, men det är du redan, så det gör ingen skillnad.....
  • Anonym (Anti FUB)
    Aniiee skrev 2014-12-15 01:06:50 följande:

Nja, miffo är snarare slang/förkortning för missfoster, som inte är samma sak som utvecklingsstörd. Ett missfoster är, per definition, någon som föds missbildad. Idag skulle vi nog säga gravt missbildad. Det mest välkända miffot torde väl vara Ringaren Quasimodo i Notre Dames katedral i Paris. Forskare är numera tämligen säkra på att han faktiskt existerat och att Victor Hugo, som skrev boken Notre Dame de Paris (Ringare i Notre Dame) kände honom personligen. Det är först på senare tid ordet miffo har används i överförd bemärkelse till att betyda "konstig" med överbetoningen "ska vara rädd för den som är [konstig]".

Idiot betydde idiot, men det är helt sant att de flesta idioter var det som idag kallas för utvecklingsstörd.

Hur som helst så kommer du inte ta livet av dig eller vara ett miffo. Det enda du kommer vara är drama queen, men det är du redan, så det gör ingen skillnad.....

Jag vet inte så mycket om ringaren i notredam man i disneys version heter stenfigurerna Victor och Hugo vet jag.

Idiot betydde utvecklingsstörd

det är väl upp till mig men aspergare är jobbiga tycker jag eller Assburgers borde man säga egentligen. jag är ingen dramaqueen, Annie Lööf! hur vet du att jag inte kommer göra det isåfall? vilket jag kommer göra!
Svar på tråden Han tillhör FUB jag blev förtvivlad