• Anonym (Anti FUB)

Han tillhör FUB jag blev förtvivlad

Jag var förtjust i en person för två år sedan men tappade känslorna ifjol någon gång jag såg att han var med i FUB såg att han brukar få brev från FUB varje månad. Han har en lindrig utvecklingsstörning och det gjorde så jag tappade känslorna för honom :( nu vill han ha mig nu känns det bara fel allting och att han vill leva lyckligt med mig men nä nu går det bara inte. Önskar jag aldrig fallit för honom från början som jag gjorde för 2 år sedan jag trodde han var normal. Jag är rädd för att mina framtida barn ska bli utvecklingsstörda jag skulle inte kunna ta det :(

• Svar på tråden Han tillhör FUB jag blev förtvivlad
  • Anonym (Anti FUB)
    Anonym (Konstigt) skrev 2014-12-14 22:24:57 följande:

Fy vad hemskt att han ska behöva skämmas över sig själv och du uppmuntrar till det dessutom. Det är inte kärlek... 

vad skulle jag ha sagt när han säger att han skämms istället?
  • Raz

Vad gör du i framtiden om du får ett barn med utvecklingsstörning, med din "normala" framtida man?
    Accepterar FUB eller fortsätter på din skumma "anti" åsikt?

• Anonym (Konstigt)
    Anonym (Anti FUB) skrev 2014-12-14 22:27:18 följande:
    jag vill ha en kille jag kan visa upp för mina vänner och släktingar och vara stolt över att jag har
    Är det viktigare än att du älskar personen i fråga? Hör du inte själv hur absurt det låter? Vad sitter du och säger? Någon att visa upp?

Om du inte märkte något konstigt, varför skulle dina vänner och släktingar göra det? 
  • Anonym (Anti FUB)
    Anonym (Konstigt) skrev 2014-12-14 22:28:18 följande:

Hur gammal är du? Ingen människa är helt normal vet du och om någon är det sâ är nog personen ganska tråkig. Grejen är att fokusera pâ det fina i personen, sâ är det med vem man än är med. Om du inte hade märkt något "avvikande" som du inte gillade hos honom innan du sâg brevet sâ ser jag inte vad problemet är. 

får jag fråga skulle du ha varit ihop med någon med AS?
  • bitty
    Anonym (Anti FUB) skrev 2014-12-14 22:26:03 följande:
    du har väl sett filmen i rymden finns inga känslor?
    OMFG alla med AS är inte så. Jag har träffat personer som är bra mycket värre än han i filmen och personer som man inte märker av det på om hen inte berättar det själv. Och flera personer mellan de lägena.

Killen du har träffat hör tydligen till den senare gruppen eftersom att du inte ens misstänkte det förrän du såg brevet.
  • Anonym (Anti FUB)
    bitty skrev 2014-12-14 22:28:44 följande:

Vad exakt är det som är "normalt"?

Och du skriver att han verkade "normal" i början, han kan knappast ha ändrat personlighet bara för att du fick reda på att han har AS. Det betyder att det är dina fördomar och hjärnspöken som ställer till det.

Däremot tror jag att han har det mycket bättre utan dig.

folk som inte har diagnoser är normala. han vill gärna ha mig och ha en villa med mig och resa utomlands med mig säger han men jag vet inte riktigt..
  • Anonym (Anti FUB)
    Raz skrev 2014-12-14 22:29:47 följande:

Vad gör du i framtiden om du får ett barn med utvecklingsstörning, med din "normala" framtida man?

Accepterar FUB eller fortsätter på din skumma "anti" åsikt?

jag skulle adopterat bort de om de hade utvecklingsstörning vill inte ha sådana barn.
  • Anonym (Konstigt)
    Anonym (Anti FUB) skrev 2014-12-14 22:30:41 följande:
    får jag fråga skulle du ha varit ihop med någon med AS?
    Om jag verkligen älskade personen sâ ja. Det skulle i alla fall inte hänga pâ sâna saker som om jag skulle vilja "visa upp" min kille inför vänner och familj. Lyckan sitter verkligen inte i vad man visar upp för andra.
  • Anonym (Anti FUB)
    Anonym (Konstigt) skrev 2014-12-14 22:30:12 följande:

Är det viktigare än att du älskar personen i fråga? Hör du inte själv hur absurt det låter? Vad sitter du och säger? Någon att visa upp?

Om du inte märkte något konstigt, varför skulle dina vänner och släktingar göra det? 

Jag älskade honom förut. jag tycker det inte låter så absurt jag menar jag vill ju kunna säga till vänner och släkt "detta är min fina pojkvän" och vara glad men det går inte med honom :(

för de kanske märker sådant bättre än vad gjorde.
  • Anonym (Anti FUB)
    bitty skrev 2014-12-14 22:31:42 följande:

OMFG alla med AS är inte så. Jag har träffat personer som är bra mycket värre än han i filmen och personer som man inte märker av det på om hen inte berättar det själv. Och flera personer mellan de lägena.

Killen du har träffat hör tydligen till den senare gruppen eftersom att du inte ens misstänkte det förrän du såg brevet.

men ändå jag är rädd för att mina framtida barn skulle få asperger
Svar på tråden Han tillhör FUB jag blev förtvivlad