• Anonym (Deppig)

Finns det någon tjej som verkligen kan bli intresserad av mig?

Den frågan har jag ställt till mig själv många gånger under 24 år, mina kompisar har under hela våran uppväxt haft massor av tjejer och flickvänner men jag har inte haft en enda på 24 år.

Som person så är jag social, trevlig, omtänksam, generös och oftast glad. Jag gillar att träna, kolla på sport, laga mat och göra andra saker som jag mår bra av. När jag är med mina kompisar och deras tjejer så är jag alltid glad och de skulle aldrig märka på mig att jag mår dåligt. 
    När jag kommer hem från jobbet så känns det så ensamt så jag åker iväg och hittar på saker för att inte känna mig nere, jag vill också hitta en tjej att komma hem till, laga en god middag till, mysa med framför tvn, skämma bort henne med saker och upplevelser, komma hem efter jobbet med en blomma och en liten överraskning, ge henne frukost på sängen och viska i hennes öra hur mycket jag älskar henne och hur glad jag är att ha henne i mitt liv. Förbereda en picknick och ta med henne till en fin plats där vi båda har en mysig stund tillsammans, planera veckorna tillsammans, åka och handla, skaffa barn och gifta sig och sådana saker.
    Jag brukar hitta på saker med mina kompisar då och då och oftast så är deras flickvänner med och jag känner mig så utanför och avundsjuk, när de plötsligt kan kyssas eller prata om saker de planerar för framtiden så sitter jag där och känner mig misslyckad, ibland tackar jag nej när jag blir hembjuden till dom på middag för jag orkar inte sitta där och känna mig värdelös. Vill också en dag ta med "min" flickvän och presentera henne för mina närmaste för jag är övertygad om att de undrar, min kompis trodde att jag var homosexuell eftersom jag aldrig tar med någon tjej.

Jag börjar att ge upp hoppet om att någonsin bli kär, eller kär har jag varit många gånger, men har gett upp hoppet om att någon tjej ska se mig som intressant och ge mig en chans att lära känna mig och min insida.
    Jag har det jag vill ha i livet, bra vänner, bra jobb som jag trivs med, en bra familj, fritidsintressen men det jag saknar är en tjej. Jag känner att livet är meningslöst utan en flickvän och vet inte hur jag ska göra för att få en!
    Skulle göra vad som helst.

Jag tar kontakt med tjejer både på krogen och på dejtingsajter men ingen genom alla åren har visat intresse.
    Jag är charmig och ler mycket och försöker vara trevlig och starta en konversation men ingen visar något intresse, de sitter med huvudet nere i sin telefon eller kollar åt sina vänners håll.
    På dejtingsidan så skriver jag personliga mejl till de tjejer som jag tycker verkar vara intressanta, läser igenom deras presentation och skriver sedan ett mejl och har aldrig fått ett mejl tillbaka.  Inte från en enda!
    Vad gör jag för fel för att tjejer undviker mig? Varför är jag så ointressant?
    Skriver till alla slags tjejer, en tjej med fotomodellutseende lägger jag inte ens ner tid att skriva till för vet att en sådan tjej kan jag aldrig få, utan skriver till tjejer som jag själv anser inte är så vackra men inte ens de svarar tillbaka så man känner sig skit ful och värdelös.

Hur ska jag göra för att få en flickvän, att bli stolt över och äntligen bli lycklig och få dela mitt liv tillsammans med en annan person?
    Skulle bli jätte glad om ni ville ge mig lite tips.

• Svar på tråden Finns det någon tjej som verkligen kan bli intresserad av mig?
  • SegaMorsan
    lindalicious skrev 2014-12-13 01:53:54 följande:

Njae vete sjutton, de ggr jag varit med på dejtingsidor har jag endast svarat på just de där lite längre personliga mailen. För att man som tjej får massor med mejl på dom där sidorna och de flesta män orkar bara skriva typ "tja läget" eller nån vitsig kommentar dom skickar till alla (fullt förståeligt, det är ju överskott av män på dejtingsidorna och helt klart svårare att få napp för er). Men just därför har jag svarat på de där mejlen som känns lite mer seriösa och där avsändaren tagit sig nån minut att berätta om sig själv och ev vad han söker. Eller bara när han skriver avslappnat som man gör till en kompis/bekant istället för på flört - sättet. Det uppskattas! Åtminstone lite blandat.

Men kanske är det annat med tjejer i 20-25-års åldern, det vet jag inte? Jag har iaf aldrig fungerat så. Blir tvärtom glad om någon månar lite extra, blir inte rädd att han ska vara klängig eller "för seriös". Men kanske beror det på vart man är i livet och vad man söker själv?

Däremot märker man ju rätt fort om killen ifråga är just klängig och det är inte alls charmigt. Då avslutar jag fort. Men det problemet verkar ju inte alls TS ha så :)

Don't get mad, get even.
    Håller helt med dig där!

Personligen brukar jag skippa de som endast skriver "hej", roligare med de som är längre, helt klart!

Så "deppig" fortsätt skriva de lite längre meddelandena och du kan alltid lägga till något som du tror skulle sätta ett leende på läsarens läppar... Svarar de inte då, ja då är det definitivt något fel på läsaren^^
  • lindalicious
    Anonym (Deppig) skrev 2014-12-13 22:52:32 följande:

Linda, jag försökte skriva till dig men jag var ej välkommen hos dig stog det...

Ej välkommen?! :O oj det har jag aldrig varit med om. Iofs inte varit medlem så länge heller. Ska kolla mina inställningar!
    Don't get mad, get even.
  • lindalicious
    Anonym (Deppig) skrev 2014-12-13 22:52:32 följande:

Linda, jag försökte skriva till dig men jag var ej välkommen hos dig stog det...

Nu ska det gå att skriva :)
    Don't get mad, get even.
  • Anonym (Förresten)

Jag tror inte han kan skriva som anonym även om ens konto är öppet för alla.

• Anonym (förstår)

Hej TS! Jag skulle vilja ge dig ett råd och det är att acceptera din situation, jag vet att det är inte så lätt men ska berätta min historia. Jag är tjej på 25 år som fick mitt första förhållande när jag var 20 och det varade i 2 år. Sedan dess har jag varit singel. Innan det så har ingen varit intresserad av mig och ingen är intresserad av mig nu, förutom några gamla desperata gubbar (som är äldre än min pappa!) på diverse extrajobb jag haft men de tar jag inte seriöst de vill ju inte ha MIG de vill bara ha vilken ung tjej som helst för att få känna sig själva unga. Jag har också i många månader tänkt på varför jag inte träffar någon och varför ingen är intresserad av mig men har för en tid sedan accepterat min situation. Det kanske inte finns någon för mig och då hjälper det inte att jag mår dåligt av detta hela livet så jag har helt enkelt inställt mig på att leva ensam resten av mitt liv. Tur att jag valt en utbildning som leder till att man kan få jobb där man kan jobba 80 timmar i veckan vilket innebär att jag får ägna mitt liv åt jobb och slippa ha ledig tid att grubbla över min ensamhet. Om du nu så gärna vill ha en flickvän så önskar jag dig att finna en, jag är i nuläget inte säker på att jag vill ha någon pojkvän/man längre för jag känner till 100 % att det inte finns någon för mig.

• Anonym (oseriös)

Jag tycker att du ska släppa det om att bara söka tjejer som vill ha seriösa förhållanden. Det är mest tjejer som har en lång kravlista på hur killen de ska träffa ska vara och minsta grej gör att de väljer bort honom och då får du aldrig en chans.

Gå efter tjejer som skriver att de söker vänskap eller liknande för vänskap utvecklas ofta till just seriösa förhållanden men eftersom tjejer inte är lika kräsna med vänner så är det lättare att få en chans och lära känna henne och kanske faller hon dit.

De absolut flesta vill ha ett seriöst förhållande ifall de blir kära och allt känns rätt oavsett vad de tänkte från början.

Jag träffade tex en kille på en fest som var lite som du, han sökte bara efter tjejen han kunde ha ett långvarigt förhållande med och han var 28 så betydligt äldre än du. Så träffade han mig som inte var perfekt på något sätt. Jag ville bara ha något roligt för stunden, typ helt utan krav och se vart det leder. Jag hade ett barn sedan innan... Jag skulle flytta från stan inom ett halvår etc, inget sånt stämde. Men han tänkte att han skulle försöka göra annorlunda nu eftersom det inte funkat att söka efter Ms Right så han gick med på att gå på en dejt med mig. En dejt blev fler och vi hamnade i säng ett par gånger och så plötsligt var vi superkära. Jag övergav mina planer på att flytta och ville inget hellre än att vara med honom för alltid och nu är vi jättelyckliga tillsammans och har precis det liv som du beskrev i din TS Solig

• Anonym (Deppig)
    Anonym (oseriös) skrev 2014-12-14 14:06:00 följande:
    Jag tycker att du ska släppa det om att bara söka tjejer som vill ha seriösa förhållanden. Det är mest tjejer som har en lång kravlista på hur killen de ska träffa ska vara och minsta grej gör att de väljer bort honom och då får du aldrig en chans.

Gå efter tjejer som skriver att de söker vänskap eller liknande för vänskap utvecklas ofta till just seriösa förhållanden men eftersom tjejer inte är lika kräsna med vänner så är det lättare att få en chans och lära känna henne och kanske faller hon dit.

De absolut flesta vill ha ett seriöst förhållande ifall de blir kära och allt känns rätt oavsett vad de tänkte från början.

Jag träffade tex en kille på en fest som var lite som du, han sökte bara efter tjejen han kunde ha ett långvarigt förhållande med och han var 28 så betydligt äldre än du. Så träffade han mig som inte var perfekt på något sätt. Jag ville bara ha något roligt för stunden, typ helt utan krav och se vart det leder. Jag hade ett barn sedan innan... Jag skulle flytta från stan inom ett halvår etc, inget sånt stämde. Men han tänkte att han skulle försöka göra annorlunda nu eftersom det inte funkat att söka efter Ms Right så han gick med på att gå på en dejt med mig. En dejt blev fler och vi hamnade i säng ett par gånger och så plötsligt var vi superkära. Jag övergav mina planer på att flytta och ville inget hellre än att vara med honom för alltid och nu är vi jättelyckliga tillsammans och har precis det liv som du beskrev i din TS Solig
    Okej, jag har uppfattat att om man söker en kort romans eller vänskap så är man inte intresserad av att vilja ha ett seriöst förhållande. Därför jag skriver till de som har en intressant presentation och verkar vara snälla och bra tjejer med ett snällt leende!
    Kul att du hittade en bra kille.
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (förstår) skrev 2014-12-14 10:26:41 följande:
    Hej TS! Jag skulle vilja ge dig ett råd och det är att acceptera din situation, jag vet att det är inte så lätt men ska berätta min historia. Jag är tjej på 25 år som fick mitt första förhållande när jag var 20 och det varade i 2 år. Sedan dess har jag varit singel. Innan det så har ingen varit intresserad av mig och ingen är intresserad av mig nu, förutom några gamla desperata gubbar (som är äldre än min pappa!) på diverse extrajobb jag haft men de tar jag inte seriöst de vill ju inte ha MIG de vill bara ha vilken ung tjej som helst för att få känna sig själva unga. Jag har också i många månader tänkt på varför jag inte träffar någon och varför ingen är intresserad av mig men har för en tid sedan accepterat min situation. Det kanske inte finns någon för mig och då hjälper det inte att jag mår dåligt av detta hela livet så jag har helt enkelt inställt mig på att leva ensam resten av mitt liv. Tur att jag valt en utbildning som leder till att man kan få jobb där man kan jobba 80 timmar i veckan vilket innebär att jag får ägna mitt liv åt jobb och slippa ha ledig tid att grubbla över min ensamhet. Om du nu så gärna vill ha en flickvän så önskar jag dig att finna en, jag är i nuläget inte säker på att jag vill ha någon pojkvän/man längre för jag känner till 100 % att det inte finns någon för mig.
    Klart det finns någon för dig! Du har iallafall haft förhållanden men det har inte jag haft så är det någon som ska säga att det inte finns någon för mig så är det jag.
    Men jag har inte gett upp hoppet om att få en flickvän, fortsätter kontakta tjejer och hoppas på att det till slut finns en tjej som vill lära känna mig, men har insett att ju äldre man blir så blir det svårare att få en tjej som kan tänka sig en pojkvän som aldrig haft en tjej tidigare.
    Du kommer hitta en fin kille ska du se.
  • Anonym (förstår)
    Anonym (Deppig) skrev 2014-12-14 20:09:55 följande:
    Klart det finns någon för dig! Du har iallafall haft förhållanden men det har inte jag haft så är det någon som ska säga att det inte finns någon för mig så är det jag.
    Men jag har inte gett upp hoppet om att få en flickvän, fortsätter kontakta tjejer och hoppas på att det till slut finns en tjej som vill lära känna mig, men har insett att ju äldre man blir så blir det svårare att få en tjej som kan tänka sig en pojkvän som aldrig haft en tjej tidigare.
    Du kommer hitta en fin kille ska du se.
    Tack för hopptankar, men som jag känner nu så finns verkligen ingen för mig. Jag har bara haft ett förhållande och och i det förhållandet var det bara kärlek från min sida och jag tror också att den personen inte menad för mig om det inte blev vi två, så jag kan också säga att det inte finns någon för mig. Jag undrar om du möjligtvis kommer från något annat land? Exempelvis om du är en mellanösternkille som vill ha en svensk flickvän och de avvisar dig pga. att det är rädda för ev. kulturkrockar om ni skulle bli tillsammans. Vet att många skiter i sånt och går direkt känslan men sen finns det ju lite reserverade tjejer som är lite försiktiga så att säga. Jag tycker enligt din beskrivning så låter du som en drömpojkvän som vill visa mycket omtanke till din tjej, jag tycker att det är helt rätt för många tjejer uppskattar det. Vet du, än finns det tjejer liksom jag själv som inte gillar alls att en kille ska ha haft massa tjejer enligt samhällets "normer". Jag skulle inte vilja vara tillsammans med någon person som haft 100 + när jag bara haft 1. Jag vill ha någon likasinnad och då väljer jag hellre någon som aldrig haft en tjej, möjligtvis 1 eller 2 men inte någon som haft massa tjejer.
  • Anonym (Hej TS!)

Jag skall vara krass. De tjejerna du vill ha, en söt, trevlig, jämnårig tjej är jättesvåra att få. De har hur många alternativ som helst.

Vad du istället bör göra är att hitta någon singelmamma runt 40. Någon överviktig, kanske med tre barn med två olika pappor som röker 2paket cigg om dagen och är sjukpensionerad.

Annars är risken faktiskt stor att du kommer vara i precis samma sits, lika ensam tio år från nu.

Svar på tråden Finns det någon tjej som verkligen kan bli intresserad av mig?