• Anonym (Deppig)

Finns det någon tjej som verkligen kan bli intresserad av mig?

Den frågan har jag ställt till mig själv många gånger under 24 år, mina kompisar har under hela våran uppväxt haft massor av tjejer och flickvänner men jag har inte haft en enda på 24 år.

Som person så är jag social, trevlig, omtänksam, generös och oftast glad. Jag gillar att träna, kolla på sport, laga mat och göra andra saker som jag mår bra av. När jag är med mina kompisar och deras tjejer så är jag alltid glad och de skulle aldrig märka på mig att jag mår dåligt. 
    När jag kommer hem från jobbet så känns det så ensamt så jag åker iväg och hittar på saker för att inte känna mig nere, jag vill också hitta en tjej att komma hem till, laga en god middag till, mysa med framför tvn, skämma bort henne med saker och upplevelser, komma hem efter jobbet med en blomma och en liten överraskning, ge henne frukost på sängen och viska i hennes öra hur mycket jag älskar henne och hur glad jag är att ha henne i mitt liv. Förbereda en picknick och ta med henne till en fin plats där vi båda har en mysig stund tillsammans, planera veckorna tillsammans, åka och handla, skaffa barn och gifta sig och sådana saker.
    Jag brukar hitta på saker med mina kompisar då och då och oftast så är deras flickvänner med och jag känner mig så utanför och avundsjuk, när de plötsligt kan kyssas eller prata om saker de planerar för framtiden så sitter jag där och känner mig misslyckad, ibland tackar jag nej när jag blir hembjuden till dom på middag för jag orkar inte sitta där och känna mig värdelös. Vill också en dag ta med "min" flickvän och presentera henne för mina närmaste för jag är övertygad om att de undrar, min kompis trodde att jag var homosexuell eftersom jag aldrig tar med någon tjej.

Jag börjar att ge upp hoppet om att någonsin bli kär, eller kär har jag varit många gånger, men har gett upp hoppet om att någon tjej ska se mig som intressant och ge mig en chans att lära känna mig och min insida.
    Jag har det jag vill ha i livet, bra vänner, bra jobb som jag trivs med, en bra familj, fritidsintressen men det jag saknar är en tjej. Jag känner att livet är meningslöst utan en flickvän och vet inte hur jag ska göra för att få en!
    Skulle göra vad som helst.

Jag tar kontakt med tjejer både på krogen och på dejtingsajter men ingen genom alla åren har visat intresse.
    Jag är charmig och ler mycket och försöker vara trevlig och starta en konversation men ingen visar något intresse, de sitter med huvudet nere i sin telefon eller kollar åt sina vänners håll.
    På dejtingsidan så skriver jag personliga mejl till de tjejer som jag tycker verkar vara intressanta, läser igenom deras presentation och skriver sedan ett mejl och har aldrig fått ett mejl tillbaka.  Inte från en enda!
    Vad gör jag för fel för att tjejer undviker mig? Varför är jag så ointressant?
    Skriver till alla slags tjejer, en tjej med fotomodellutseende lägger jag inte ens ner tid att skriva till för vet att en sådan tjej kan jag aldrig få, utan skriver till tjejer som jag själv anser inte är så vackra men inte ens de svarar tillbaka så man känner sig skit ful och värdelös.

Hur ska jag göra för att få en flickvän, att bli stolt över och äntligen bli lycklig och få dela mitt liv tillsammans med en annan person?
    Skulle bli jätte glad om ni ville ge mig lite tips.

• Svar på tråden Finns det någon tjej som verkligen kan bli intresserad av mig?
  • Anonym (Deppig)
    HejPippi skrev 2015-01-06 19:23:37 följande:
    Du verkar vara en trevlig och gullig kille och du kommer nog med all säkerhet träffa någon snart, de flesta gör ju faktiskt det :) det jag tänkte på var att du kanske omedvetet sänder ut signaler/attityd att du är en charmig kille fast på ett kompissätt? Så när du träffar tjejer kanske de sätter dig i kompisfacket utan att fundera så mycket på det... Nu känner ju inte jag dig, spånar bara lite :)
    Det enda i din text jag tänkte på var detta:
    Det känns lite... vet inte riktigt vad för ord jag ska använda, kanske cyniskt? Att du mest skriver till tjejer som du inte tycker är så vackra. Tjejerna kanske känner detta och ingen vill ju vara någons andrahandsval eller hur? ;) våga satsa!
    Just ja, tänkte på en sak till. Du kanske har skrivit om det i tråden men har du kanske någon i din bekantskapskrets som kan presentera dig inför någon de känner? Eller du kanske tycker någon tjej är söt på jobbet, våga fråga om att ta en fika :) eller så kanske du kan hitta någon inom träningen, det behöver ju inte vara just på gymmet utan det kan ju vara någon att löpträna med eller vad du nu tycker är kul.
    Lycka till iaf!
    Tack men mina vänner och deras flickvänner säger ofta så, att jag är en fin och omtänksam kille och att jag kommer träffa någon, så jag börjar tappa hoppet på det snacket då jag inte träffat en flickvän på 24 år. I min ålder så ska man egentligen ha 1-2 barn och vara gift. Även om det inte är hela sanningen så menar jag bara att är man 24 år och aldrig haft en flickvän så är man näst intill misslyckad. Vad är det för fel på mig, det måste vara något eftersom ingen tjej vill lära känna mig eller prata och se mig i ögonen.
    Känner inte till någon i min ålder som aldrig haft en tjej.  Tycker inte synd om mig själv men är bara så trött på att ständigt vara ensam, inte ha någon att komma hem till, hitta på saker med, uppvakta och sitta i soffan och pussas med osv. Vill också en dag veta hur det känns och vara lycklig som alla mina vänner, ha någon att bry sig om, dela framtida drömmar och mål med och ge sin kärlek och trygghet till.

Nej det är ingen av mina kompisars flickvänner som sagt något om en vän. 

Läs gärna mitt inlägg 96. Sista stycket om du som tjej kanske känner igen dig eller har synpunkter varför hon nonchalerade mig. Det var inte att vara för på utan jag anser själv att det var lite oskyldigt att fråga henne om hon ville ta en fika. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (jagjag) skrev 2015-01-06 19:45:15 följande:
    Hej, jag har inte läst hela tråden men såg att de senaste kommentarerna handlade om bl.a. längden på meddelanden. Jag är tjej och jag gillar när killar skriver lite längre meddelanden på dejting-sidor, lägger lite mer tid på det och visar att han är intresserad liksom. Det ökar chansen att jag svarar betydligt. Eller att han bara skriver något roligt. Jag brukar oftast få bara "hej" eller "hej, vad gör du?" vilket jag tycker är tråkigt så dom flesta svarar jag inte ens..
    Ja jag kommer fortsätta att skriva längre personliga mejl och tillslut kanske en tjej blir glad och svarar mig.
    För känner hon att jag lägger ner extra tid och visar mig intresserad så kanske hon blir nyfiken på vem jag är.
    Hoppas det iallafall.
  • HejPippi
    Anonym (Deppig) skrev 2015-01-06 19:50:37 följande:

Tack men mina vänner och deras flickvänner säger ofta så, att jag är en fin och omtänksam kille och att jag kommer träffa någon, så jag börjar tappa hoppet på det snacket då jag inte träffat en flickvän på 24 år. I min ålder så ska man egentligen ha 1-2 barn och vara gift. Även om det inte är hela sanningen så menar jag bara att är man 24 år och aldrig haft en flickvän så är man näst intill misslyckad. Vad är det för fel på mig, det måste vara något eftersom ingen tjej vill lära känna mig eller prata och se mig i ögonen.

Känner inte till någon i min ålder som aldrig haft en tjej.  Tycker inte synd om mig själv men är bara så trött på att ständigt vara ensam, inte ha någon att komma hem till, hitta på saker med, uppvakta och sitta i soffan och pussas med osv. Vill också en dag veta hur det känns och vara lycklig som alla mina vänner, ha någon att bry sig om, dela framtida drömmar och mål med och ge sin kärlek och trygghet till.

Nej det är ingen av mina kompisars flickvänner som sagt något om en vän. 

Läs gärna mitt inlägg 96. Sista stycket om du som tjej kanske känner igen dig eller har synpunkter varför hon nonchalerade mig. Det var inte att vara för på utan jag anser själv att det var lite oskyldigt att fråga henne om hon ville ta en fika. 

Läste igenom det inlägget nu. Det var modigt och kul gjort av dig tycker jag! Jag antar att hon förmodligen blev så förvånad och kanske lite tagen på sängen av ditt sätt som var framåt (och enligt mig positivt) så att hon fick tunghäfta? Eller så var hon inte intresserad och kunde inte få fram det på ett bra sätt, hur som helst var det ju väldigt otrevligt av henne att inte ens svara. Häng inte upp dig på henne, det finns många andra tjejer :). I m du fortsätter vara framåt så kommer du ju till slut träffa någon tjej som uppskattar det. Dvs om du nu är framåt och flörtig på ett trevligt sätt och inte på ett obehagligt genomträngande sätt som vissa killar kan vara.
  • Anonym (Deppig)
    HejPippi skrev 2015-01-06 20:16:41 följande:
    Läste igenom det inlägget nu. Det var modigt och kul gjort av dig tycker jag! Jag antar att hon förmodligen blev så förvånad och kanske lite tagen på sängen av ditt sätt som var framåt (och enligt mig positivt) så att hon fick tunghäfta? Eller så var hon inte intresserad och kunde inte få fram det på ett bra sätt, hur som helst var det ju väldigt otrevligt av henne att inte ens svara. Häng inte upp dig på henne, det finns många andra tjejer :). I m du fortsätter vara framåt så kommer du ju till slut träffa någon tjej som uppskattar det. Dvs om du nu är framåt och flörtig på ett trevligt sätt och inte på ett obehagligt genomträngande sätt som vissa killar kan vara.
    Jag kan försäkra om att jag inte är obehaglig. Går fram och ler och försöker få igång ett samtal men det händer ofta att tjejerna tar upp sin mobil och trycker på den eller kollar mot sina kompisar när jag står där och pratar.
    Pratar ingenting om mig själv utan frågar henne saker och visar mig nyfiken på henne. Svarar hon bara kort så bara går jag därifrån. Skulle kännas lättande att få bara ett leende av en tjej någon gång.
    Skulle aldrig säga något otrevligt eller behandla en tjej eller kille på ett dåligt sätt.

Ja så långt är vi överens att hon inte var intresserad av mig, isåfall hade hon ju tackat ja. Men att bli röd i ansiktet har jag upplevt och läst att man blir om man skäms, så jag vet inte om hon skämdes för att jag var intresserad av henne eller att hon tyckte jag var för ful så hon kände en pinsamhet. Jag vet inte men är aldrig någon som sagt något negativt om mitt utseende, även om jag vet att jag inte ser ut som Eric Saade så har jag en fin insida och charm, så kanske kan någon tjej tycka om mig och se det fina i min insida och personlighet?

Men det blir ju svårt när ingen tjej vill lära känna mig så har du några tips som du kan ge mig, om jag gick fram till dig eller skrev till dig, hur skulle jag få dig att bli intresserad och nyfiken på mig? 
  • HejPippi
    Anonym (Deppig) skrev 2015-01-06 20:41:04 följande:

Jag kan försäkra om att jag inte är obehaglig. Går fram och ler och försöker få igång ett samtal men det händer ofta att tjejerna tar upp sin mobil och trycker på den eller kollar mot sina kompisar när jag står där och pratar.

Pratar ingenting om mig själv utan frågar henne saker och visar mig nyfiken på henne. Svarar hon bara kort så bara går jag därifrån. Skulle kännas lättande att få bara ett leende av en tjej någon gång.

Skulle aldrig säga något otrevligt eller behandla en tjej eller kille på ett dåligt sätt.

Ja så långt är vi överens att hon inte var intresserad av mig, isåfall hade hon ju tackat ja. Men att bli röd i ansiktet har jag upplevt och läst att man blir om man skäms, så jag vet inte om hon skämdes för att jag var intresserad av henne eller att hon tyckte jag var för ful så hon kände en pinsamhet. Jag vet inte men är aldrig någon som sagt något negativt om mitt utseende, även om jag vet att jag inte ser ut som Eric Saade så har jag en fin insida och charm, så kanske kan någon tjej tycka om mig och se det fina i min insida och personlighet?

Men det blir ju svårt när ingen tjej vill lära känna mig så har du några tips som du kan ge mig, om jag gick fram till dig eller skrev till dig, hur skulle jag få dig att bli intresserad och nyfiken på mig? 

Jag tror inte hon skämdes pga dig, hon rodnade nog för att hon blev generad. Det kan jag också bli ibland, det beror inte på att jag tycker att killen är ful. Det är ett hårt klimat när man är ute som du säkert har märkt. Jag tror ändå att det bästa du kan göra är att fortsätta som du gjort även fast många tjejer dissar. Till slut kommer du träffa någon som inte dissar och då har du din chans att visa din personlighet :). Jag känner dock igen reaktionen du beskriver hos tjejerna som tar upp mobilen och så när du pratar med dem. Jag är ibland inte så trevlig när jag är ute för att många killar respekterar en inte och då orkar man till slut inte ens svara när någon kommer fram för att det inte är värt det. Jag brukar dock inte nonchalera utan bara svara kortfattat att jag inte är intresserad.

Ärligt talat vet jag inte vad jag kan ge mer för tips... Det är så olika från människa till människa vad som funkar. Kan knappt ens svara på vad som funkar på mig haha :) det som killar har haft gemensamt när de fått mig nyfiken är att de varit glada, trevliga och självsäkra (på ett bra sätt), tycker det är fint när killen som kommer fram verkligen vågar kolla mig i ögonen och ler tills jag rodnar. Men då krävs det också att man känner av innan att det finns ett intresse :). Gillar inte äckliga raggningsrepliker och det är det nog inte många tjejer som gör...

Gällandes nätdejting har jag inte så mycket mer tips heller för jag gillar långa och lite personliga meddelanden och det gör du ju redan :)
  • Anonym (lyckatill)

Åh jag skrev jättelångt, men det försvann :(

Tips. Gör något nytt: Karate, Aikido, Taekwondo, Röda Korset, Rädda Barnen, engagera dig politiskt, gör något du brinner för, gå med i en syjunta, lär dig dansa, gå med i en löpargrupp, orientera, friidrotta, etc Bara se till att träffa nya människor, men inte i syfte att hitta livspartnern med stort L. Så kanske du får trevligt på kuppen och nya vänner.

De flesta vill bli sedda för dem de är, vilket är svårt att förmedla på krogen, nätdejting etc. Om det inte är på krogen och det inte är stängningsdags, så blir det ju jättekonstigt om det första du frågar är om vederbörande vill fika/dejta/ligga. Personen i fråga kanske inte alls passar dig, dvs hon är inte DIN typ.

Vill du träffa någon? Eller vill du träffa en person med attidtyd, engagemang, som tycker om att baka, eller som hellre springer milen fem gånger i veckan, eller kanske en filmfantast, eller någon som tycker om att programmera appar? Vem vill du komma hem till efter jobbet? Börja där istället och lycka till!

• Anonym (Deppig)
    HejPippi skrev 2015-01-06 21:33:16 följande:
    Jag tror inte hon skämdes pga dig, hon rodnade nog för att hon blev generad. Det kan jag också bli ibland, det beror inte på att jag tycker att killen är ful. Det är ett hårt klimat när man är ute som du säkert har märkt. Jag tror ändå att det bästa du kan göra är att fortsätta som du gjort även fast många tjejer dissar. Till slut kommer du träffa någon som inte dissar och då har du din chans att visa din personlighet :). Jag känner dock igen reaktionen du beskriver hos tjejerna som tar upp mobilen och så när du pratar med dem. Jag är ibland inte så trevlig när jag är ute för att många killar respekterar en inte och då orkar man till slut inte ens svara när någon kommer fram för att det inte är värt det. Jag brukar dock inte nonchalera utan bara svara kortfattat att jag inte är intresserad.
    Ärligt talat vet jag inte vad jag kan ge mer för tips... Det är så olika från människa till människa vad som funkar. Kan knappt ens svara på vad som funkar på mig haha :) det som killar har haft gemensamt när de fått mig nyfiken är att de varit glada, trevliga och självsäkra (på ett bra sätt), tycker det är fint när killen som kommer fram verkligen vågar kolla mig i ögonen och ler tills jag rodnar. Men då krävs det också att man känner av innan att det finns ett intresse :). Gillar inte äckliga raggningsrepliker och det är det nog inte många tjejer som gör...
    Gällandes nätdejting har jag inte så mycket mer tips heller för jag gillar långa och lite personliga meddelanden och det gör du ju redan :)
    Tack för att du tar din tid och skriver och försöker hjälpa mig.

Jag säger aldrig raggningsrepliker. Går ut för att hitta en flickvän och inte någon som vill följa med mig hem för en natt. Det är helt ointressant för mig, den tjej jag träffar får helt enkelt respektera mig för den jag är.

Ja men ibland har jag märkt när att en tjej sett att jag börjat gå fram till henne så tar hon upp mobilen snabbt, då går jag inte fram utan går tillbaka till mina vänner. Ja du gillar att ha ögonkontakt med folk du pratar med och det är jätte bra, hade själv blivit jätte glad om tjejen jag går fram till ler och ser mig i ögonen när hon pratar med mig, känner mig så osynlig när hon har mer fokuset på sin mobil eller mot sina vänner när hon svarar.

Jag har funderat mycket på hur alla andra killar gör, ser många tjejer som går fram till killar och ler och pratar men har aldrig kommit fram en tjej till mig, när jag och mina vänner kommer in på krogen så har vi oftast inte ens hunnit in och beställt öl innan det kommit fram tjejer till dom. Ögongodis dessutom men sedan vet jag att alla i min kompiskrets ser väldigt bra ut och de har haft tjejer som kommit och gått under hela våran uppväxt så vist känner man en viss press att det inte är så attraktivt eller finns många tjejer som skulle kunna bli intresserad av en 24 årig kille som aldrig haft en flickvän.
    Skulle du kunna bli intresserad av en kille i min ålder och inleda ett seriöst förhållande om du visste att han aldrig haft en tjej tidigare?
  • HejPippi
    Anonym (Deppig) skrev 2015-01-06 22:08:13 följande:

Tack för att du tar din tid och skriver och försöker hjälpa mig.

Jag säger aldrig raggningsrepliker. Går ut för att hitta en flickvän och inte någon som vill följa med mig hem för en natt. Det är helt ointressant för mig, den tjej jag träffar får helt enkelt respektera mig för den jag är.

Ja men ibland har jag märkt när att en tjej sett att jag börjat gå fram till henne så tar hon upp mobilen snabbt, då går jag inte fram utan går tillbaka till mina vänner. Ja du gillar att ha ögonkontakt med folk du pratar med och det är jätte bra, hade själv blivit jätte glad om tjejen jag går fram till ler och ser mig i ögonen när hon pratar med mig, känner mig så osynlig när hon har mer fokuset på sin mobil eller mot sina vänner när hon svarar.

Jag har funderat mycket på hur alla andra killar gör, ser många tjejer som går fram till killar och ler och pratar men har aldrig kommit fram en tjej till mig, när jag och mina vänner kommer in på krogen så har vi oftast inte ens hunnit in och beställt öl innan det kommit fram tjejer till dom. Ögongodis dessutom men sedan vet jag att alla i min kompiskrets ser väldigt bra ut och de har haft tjejer som kommit och gått under hela våran uppväxt så vist känner man en viss press att det inte är så attraktivt eller finns många tjejer som skulle kunna bli intresserad av en 24 årig kille som aldrig haft en flickvän.

Skulle du kunna bli intresserad av en kille i min ålder och inleda ett seriöst förhållande om du visste att han aldrig haft en tjej tidigare?

Ingen fara :)

Är du säker på att tjejen tar upp mobilen för att du just ska gå fram till henne? Eller kan det vara en slump bara? De flesta håller ju på med mobilen hela tiden.

Det kan ju också vara så att du hamnar lite i skymundan om alla dina kompisar är väldigt självsäkra och haft mycket tjejer så kanske de tar för sig mer och på ett annat än du gör?

Jag tycker inte ens det är särskilt konstigt att man aldrig haft en partner när man bara är 24... Det är ju fortfarande en ålder då många är ute mycket och reser osv. Det hade varit skillnad om du var över 35... Har en killkompis som aldrig någonsin haft en tjej och har är 25, han har många vänner och är ute mycket. Ingen tycker att han är konstig.

Förstår dock att du längtar men oroa och stressa dig inte för åldern för det är liksom inte onormalt. Ja det hade jag absolut kunnat göra och tror att de flesta av mina kompisar skulle svara likadant. Vi är för övrigt lika gamla och jag tycker verkligen inte att vi i vår ålder ska stressa för barn och giftemål ;)
  • HejPippi
    Anonym (lyckatill) skrev 2015-01-06 21:40:51 följande:

Åh jag skrev jättelångt, men det försvann :(

Tips. Gör något nytt: Karate, Aikido, Taekwondo, Röda Korset, Rädda Barnen, engagera dig politiskt, gör något du brinner för, gå med i en syjunta, lär dig dansa, gå med i en löpargrupp, orientera, friidrotta, etc Bara se till att träffa nya människor, men inte i syfte att hitta livspartnern med stort L. Så kanske du får trevligt på kuppen och nya vänner.

De flesta vill bli sedda för dem de är, vilket är svårt att förmedla på krogen, nätdejting etc. Om det inte är på krogen och det inte är stängningsdags, så blir det ju jättekonstigt om det första du frågar är om vederbörande vill fika/dejta/ligga. Personen i fråga kanske inte alls passar dig, dvs hon är inte DIN typ.

Vill du träffa någon? Eller vill du träffa en person med attidtyd, engagemang, som tycker om att baka, eller som hellre springer milen fem gånger i veckan, eller kanske en filmfantast, eller någon som tycker om att programmera appar? Vem vill du komma hem till efter jobbet? Börja där istället och lycka till!

• Frankk

Fundera och analysera inte för mycket. Fortsätt försöka på bred front. Trägen vinner. Lägg inte ditt liv i tvåsamhetens händer. Man kan vara lycklig ensam också.

Den tyngsta sorgen är att inse att vi själva är enda orsaken till alla våra motgångar.
Svar på tråden Finns det någon tjej som verkligen kan bli intresserad av mig?