• Anonym (Deppig)

Finns det någon tjej som verkligen kan bli intresserad av mig?

Den frågan har jag ställt till mig själv många gånger under 24 år, mina kompisar har under hela våran uppväxt haft massor av tjejer och flickvänner men jag har inte haft en enda på 24 år.

Som person så är jag social, trevlig, omtänksam, generös och oftast glad. Jag gillar att träna, kolla på sport, laga mat och göra andra saker som jag mår bra av. När jag är med mina kompisar och deras tjejer så är jag alltid glad och de skulle aldrig märka på mig att jag mår dåligt. 
    När jag kommer hem från jobbet så känns det så ensamt så jag åker iväg och hittar på saker för att inte känna mig nere, jag vill också hitta en tjej att komma hem till, laga en god middag till, mysa med framför tvn, skämma bort henne med saker och upplevelser, komma hem efter jobbet med en blomma och en liten överraskning, ge henne frukost på sängen och viska i hennes öra hur mycket jag älskar henne och hur glad jag är att ha henne i mitt liv. Förbereda en picknick och ta med henne till en fin plats där vi båda har en mysig stund tillsammans, planera veckorna tillsammans, åka och handla, skaffa barn och gifta sig och sådana saker.
    Jag brukar hitta på saker med mina kompisar då och då och oftast så är deras flickvänner med och jag känner mig så utanför och avundsjuk, när de plötsligt kan kyssas eller prata om saker de planerar för framtiden så sitter jag där och känner mig misslyckad, ibland tackar jag nej när jag blir hembjuden till dom på middag för jag orkar inte sitta där och känna mig värdelös. Vill också en dag ta med "min" flickvän och presentera henne för mina närmaste för jag är övertygad om att de undrar, min kompis trodde att jag var homosexuell eftersom jag aldrig tar med någon tjej.

Jag börjar att ge upp hoppet om att någonsin bli kär, eller kär har jag varit många gånger, men har gett upp hoppet om att någon tjej ska se mig som intressant och ge mig en chans att lära känna mig och min insida.
    Jag har det jag vill ha i livet, bra vänner, bra jobb som jag trivs med, en bra familj, fritidsintressen men det jag saknar är en tjej. Jag känner att livet är meningslöst utan en flickvän och vet inte hur jag ska göra för att få en!
    Skulle göra vad som helst.

Jag tar kontakt med tjejer både på krogen och på dejtingsajter men ingen genom alla åren har visat intresse.
    Jag är charmig och ler mycket och försöker vara trevlig och starta en konversation men ingen visar något intresse, de sitter med huvudet nere i sin telefon eller kollar åt sina vänners håll.
    På dejtingsidan så skriver jag personliga mejl till de tjejer som jag tycker verkar vara intressanta, läser igenom deras presentation och skriver sedan ett mejl och har aldrig fått ett mejl tillbaka.  Inte från en enda!
    Vad gör jag för fel för att tjejer undviker mig? Varför är jag så ointressant?
    Skriver till alla slags tjejer, en tjej med fotomodellutseende lägger jag inte ens ner tid att skriva till för vet att en sådan tjej kan jag aldrig få, utan skriver till tjejer som jag själv anser inte är så vackra men inte ens de svarar tillbaka så man känner sig skit ful och värdelös.

Hur ska jag göra för att få en flickvän, att bli stolt över och äntligen bli lycklig och få dela mitt liv tillsammans med en annan person?
    Skulle bli jätte glad om ni ville ge mig lite tips.

• Svar på tråden Finns det någon tjej som verkligen kan bli intresserad av mig?
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (hihi) skrev 2015-01-04 04:53:03 följande:
    Jag tycker du verkar vara en intressant kille, men jag tycker att du kan lägga ut en bild och visa dig.
    Är så nyfiken!

Sen är det inte alla som orkar ens läsa en vägg av text
    Kan inte du berätta lite om dig själv och lägga ut en bild på dig?

Nej tydligen orkar ingen tjej skriva heller, inte ens en rad har jag fått tillbaka.
    Jag vet inte vad andra killar skriver eftersom det verkar bara vara jag som aldrig fått ett svar tillbaka.
    Eftersom jag skriver och visar mig nyfiken av henne och frågar saker som hon skrivit på sin presentation och skriver varför hon väckte ett intresse hos mig så tycker jag att någon kan svara eftersom jag lägger ner lång tid på ett mejl. Jag tänker att tjejen märker att jag är nyfiken på henne och att mejlet är personligt till henne och inte ett massutskick till tio tjejer.
    Hur menar du att tjejer inte orkar läsa en vägg av text? Jag försöker vara så ärlig och nyfiken som möjligt, beskriva mig själv och vad jag söker. Försöka väcka ett intresse hos henne.
    Men vad är det andra killar skriver som tjejer orkar läsa och som de tycker är intressantare att få än ett personligt mejl? Skulle jag få svar om jag skrev ex, Hej tycker att du har fin kropp, vill du ligga?
    Är det sånt som tjejer svarar på för tycker att jag borde fått iallafall ett svar tillbaka på alla år jag varit medlem.

Men om du nu vet vad tjejer inte och orkar läsa så får du gärna ge mig tips på vad jag kan skriva, om det nu är mina mejl som är ointressanta så får du gärna berätta vad det är som tjejer svarar tillbaka på!
  • SegaMorsan

Gillade denna... Lite fakta generellt :)

• Anonym (Deppig)
    SegaMorsan skrev 2015-01-04 19:18:19 följande:
    Synd att du är upptagen. Du verkar vara en så trevlig och glad tjej. :)
  • Anonym (hihi)
    Anonym (Deppig) skrev 2015-01-04 12:32:21 följande:

Kan inte du berätta lite om dig själv och lägga ut en bild på dig?

Nej tydligen orkar ingen tjej skriva heller, inte ens en rad har jag fått tillbaka.

Jag vet inte vad andra killar skriver eftersom det verkar bara vara jag som aldrig fått ett svar tillbaka.

Eftersom jag skriver och visar mig nyfiken av henne och frågar saker som hon skrivit på sin presentation och skriver varför hon väckte ett intresse hos mig så tycker jag att någon kan svara eftersom jag lägger ner lång tid på ett mejl. Jag tänker att tjejen märker att jag är nyfiken på henne och att mejlet är personligt till henne och inte ett massutskick till tio tjejer.

Hur menar du att tjejer inte orkar läsa en vägg av text? Jag försöker vara så ärlig och nyfiken som möjligt, beskriva mig själv och vad jag söker. Försöka väcka ett intresse hos henne.

Men vad är det andra killar skriver som tjejer orkar läsa och som de tycker är intressantare att få än ett personligt mejl? Skulle jag få svar om jag skrev ex, Hej tycker att du har fin kropp, vill du ligga?

Är det sånt som tjejer svarar på för tycker att jag borde fått iallafall ett svar tillbaka på alla år jag varit medlem.

Men om du nu vet vad tjejer inte och orkar läsa så får du gärna ge mig tips på vad jag kan skriva, om det nu är mina mejl som är ointressanta så får du gärna berätta vad det är som tjejer svarar tillbaka på!

Too long, didn't read.

Jag tappar åtminstone intresset direkt när det är en sån lång text, nu skummade jag bara igenom det.

Och nej tror inte de svarar på om du frågar om de vill ligga.

Just långa texter får folk att verka desperata...

Varför skulle jag lägga upp en bild på mig när det är du som söker en tjej?

Dessutom är jag en man. :)
  • SegaMorsan
    Anonym (Deppig) skrev 2015-01-05 00:41:03 följande:
    Synd att du är upptagen. Du verkar vara en så trevlig och glad tjej. :)
    Lovar, finns fler där ute
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (hihi) skrev 2015-01-05 03:49:44 följande:
    Too long, didn't read.

Jag tappar åtminstone intresset direkt när det är en sån lång text, nu skummade jag bara igenom det.
    Och nej tror inte de svarar på om du frågar om de vill ligga.

Just långa texter får folk att verka desperata...
    Varför skulle jag lägga upp en bild på mig när det är du som söker en tjej?
    Dessutom är jag en man. :)
    Får man fråga hur du klarade av skolan? Har du aldrig läst en bok eftersom du inte orkar läsa en halv sida ens.

Ja hade en tjej visat sig nyfiken och intresserad av mig så hade jag kunnat skicka en bild, men du är tydligen kille och du har helt rätt i att jag söker en tjej och inte en kille,så jag är inte intresserad, jag tolkade iallafall det så när du skriver saker som att jag verkar vara en bra kille och du är nyfiken på hur jag ser ut som att du är homosexuell?
    Annars ser jag inte vad du skulle ha för glädje att veta hur jag ser ut.
  • Anonym (hihi)
    Anonym (Deppig) skrev 2015-01-05 18:10:43 följande:

Får man fråga hur du klarade av skolan? Har du aldrig läst en bok eftersom du inte orkar läsa en halv sida ens.

Ja hade en tjej visat sig nyfiken och intresserad av mig så hade jag kunnat skicka en bild, men du är tydligen kille och du har helt rätt i att jag söker en tjej och inte en kille,så jag är inte intresserad, jag tolkade iallafall det så när du skriver saker som att jag verkar vara en bra kille och du är nyfiken på hur jag ser ut som att du är homosexuell?

Annars ser jag inte vad du skulle ha för glädje att veta hur jag ser ut.

Om du inte vill ha tips, så okej. Förövrigt läser jag väldigt mycket böcker. Men när det gäller dejting på internet så ignorerar jag likt många andra långa meddelanden. Eftersom det känns som att de är desperata.

Så, för att jag tycker att du verkar vara en intressant människa gör det mig till bög? Wow.

Nej jag funderar på om du inte ser så bra ut och det är därför du inte får svar.

Tar sju sekunder för en tjej att bestämma sig om hon ska ligga med en kille eller inte.
  • HejPippi

Du verkar vara en trevlig och gullig kille och du kommer nog med all säkerhet träffa någon snart, de flesta gör ju faktiskt det :) det jag tänkte på var att du kanske omedvetet sänder ut signaler/attityd att du är en charmig kille fast på ett kompissätt? Så när du träffar tjejer kanske de sätter dig i kompisfacket utan att fundera så mycket på det... Nu känner ju inte jag dig, spånar bara lite :)

Det enda i din text jag tänkte på var detta:

Anonym (Deppig) skrev 2014-12-02 14:48:07 följande:

Skriver till alla slags tjejer, en tjej med fotomodellutseende lägger jag inte ens ner tid att skriva till för vet att en sådan tjej kan jag aldrig få, utan skriver till tjejer som jag själv anser inte är så vackra men inte ens de svarar tillbaka så man känner sig skit ful och värdelös.

Det känns lite... vet inte riktigt vad för ord jag ska använda, kanske cyniskt? Att du mest skriver till tjejer som du inte tycker är så vackra. Tjejerna kanske känner detta och ingen vill ju vara någons andrahandsval eller hur? ;) våga satsa!

Just ja, tänkte på en sak till. Du kanske har skrivit om det i tråden men har du kanske någon i din bekantskapskrets som kan presentera dig inför någon de känner? Eller du kanske tycker någon tjej är söt på jobbet, våga fråga om att ta en fika :) eller så kanske du kan hitta någon inom träningen, det behöver ju inte vara just på gymmet utan det kan ju vara någon att löpträna med eller vad du nu tycker är kul.

Lycka till iaf!
  • HejPippi

Förresten, tycker absolut inte du ska sluta med lite längre och personliga meddelanden som någon tyckte verkade desperat. Det är ju ett tecken på att man inte har problem att uttrycka sig i skrift och att man är engagerad och intresserad.

• Anonym (jagjag)

Hej, jag har inte läst hela tråden men såg att de senaste kommentarerna handlade om bl.a. längden på meddelanden. Jag är tjej och jag gillar när killar skriver lite längre meddelanden på dejting-sidor, lägger lite mer tid på det och visar att han är intresserad liksom. Det ökar chansen att jag svarar betydligt. Eller att han bara skriver något roligt. Jag brukar oftast få bara "hej" eller "hej, vad gör du?" vilket jag tycker är tråkigt så dom flesta svarar jag inte ens..

Svar på tråden Finns det någon tjej som verkligen kan bli intresserad av mig?