• Anonym (Deppig)

Finns det någon tjej som verkligen kan bli intresserad av mig?

Den frågan har jag ställt till mig själv många gånger under 24 år, mina kompisar har under hela våran uppväxt haft massor av tjejer och flickvänner men jag har inte haft en enda på 24 år.

Som person så är jag social, trevlig, omtänksam, generös och oftast glad. Jag gillar att träna, kolla på sport, laga mat och göra andra saker som jag mår bra av. När jag är med mina kompisar och deras tjejer så är jag alltid glad och de skulle aldrig märka på mig att jag mår dåligt. 
    När jag kommer hem från jobbet så känns det så ensamt så jag åker iväg och hittar på saker för att inte känna mig nere, jag vill också hitta en tjej att komma hem till, laga en god middag till, mysa med framför tvn, skämma bort henne med saker och upplevelser, komma hem efter jobbet med en blomma och en liten överraskning, ge henne frukost på sängen och viska i hennes öra hur mycket jag älskar henne och hur glad jag är att ha henne i mitt liv. Förbereda en picknick och ta med henne till en fin plats där vi båda har en mysig stund tillsammans, planera veckorna tillsammans, åka och handla, skaffa barn och gifta sig och sådana saker.
    Jag brukar hitta på saker med mina kompisar då och då och oftast så är deras flickvänner med och jag känner mig så utanför och avundsjuk, när de plötsligt kan kyssas eller prata om saker de planerar för framtiden så sitter jag där och känner mig misslyckad, ibland tackar jag nej när jag blir hembjuden till dom på middag för jag orkar inte sitta där och känna mig värdelös. Vill också en dag ta med "min" flickvän och presentera henne för mina närmaste för jag är övertygad om att de undrar, min kompis trodde att jag var homosexuell eftersom jag aldrig tar med någon tjej.

Jag börjar att ge upp hoppet om att någonsin bli kär, eller kär har jag varit många gånger, men har gett upp hoppet om att någon tjej ska se mig som intressant och ge mig en chans att lära känna mig och min insida.
    Jag har det jag vill ha i livet, bra vänner, bra jobb som jag trivs med, en bra familj, fritidsintressen men det jag saknar är en tjej. Jag känner att livet är meningslöst utan en flickvän och vet inte hur jag ska göra för att få en!
    Skulle göra vad som helst.

Jag tar kontakt med tjejer både på krogen och på dejtingsajter men ingen genom alla åren har visat intresse.
    Jag är charmig och ler mycket och försöker vara trevlig och starta en konversation men ingen visar något intresse, de sitter med huvudet nere i sin telefon eller kollar åt sina vänners håll.
    På dejtingsidan så skriver jag personliga mejl till de tjejer som jag tycker verkar vara intressanta, läser igenom deras presentation och skriver sedan ett mejl och har aldrig fått ett mejl tillbaka.  Inte från en enda!
    Vad gör jag för fel för att tjejer undviker mig? Varför är jag så ointressant?
    Skriver till alla slags tjejer, en tjej med fotomodellutseende lägger jag inte ens ner tid att skriva till för vet att en sådan tjej kan jag aldrig få, utan skriver till tjejer som jag själv anser inte är så vackra men inte ens de svarar tillbaka så man känner sig skit ful och värdelös.

Hur ska jag göra för att få en flickvän, att bli stolt över och äntligen bli lycklig och få dela mitt liv tillsammans med en annan person?
    Skulle bli jätte glad om ni ville ge mig lite tips.

• Svar på tråden Finns det någon tjej som verkligen kan bli intresserad av mig?
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Instämmer) skrev 2014-12-13 19:38:01 följande:
    Jag tror att de flesta förr eller senare vill ha ett seriöst och fint förhållande. Men man går ju inte runt och letar med det som kriterium nr 1, alltså att det viktigaste är att killen är ute efter ett seriöst förhållande. Utan det viktigaste är ju något helt annat (attraktion, väcker intresse med hobby, jobb, resor, att killen har humor osv). Det är ju därför som både tjejer och killar som söker någon seriöst också hamnar i korta/oseriösa förhållanden.

Om du skriver (eller utstrålar) att du söker ett seriöst förhållande så betyder det att tjejer som inte riktigt vet vad de vill ska hålla sig borta. Du är nämligen inte intresserad av någon att ha kul med en sommar, eller någon som ändrar sig efter två månader och bara vill vara KK. Bland mina tjejkompisar så var det de som var singlar när de närmade sig 30 som "bara var ute efter seriöst förhållande". Dvs man har inte tid att leka mer för man vill ha barn inom 5 år. Så är det ju absolut inte för dig men tänk efter ändå om det inte finns viss likhet? Du målar upp ett förhållande så som du vill ha det och de enda som fattas är tjejen. Kanske lite avskräckande eftersom den som tar kontakt vet att du vet att hon vet vad du är ute efter. Svårt att träffas förutsättningslöst och se vart det leder.
    Okej jag förstår, fast jag skriver bara till tjejer som söker ett seriöst förhållande. 
  • Anonym (Deppig)
    lindalicious skrev 2014-12-13 01:53:54 följande:
    Njae vete sjutton, de ggr jag varit med på dejtingsidor har jag endast svarat på just de där lite längre personliga mailen. För att man som tjej får massor med mejl på dom där sidorna och de flesta män orkar bara skriva typ "tja läget" eller nån vitsig kommentar dom skickar till alla (fullt förståeligt, det är ju överskott av män på dejtingsidorna och helt klart svårare att få napp för er). Men just därför har jag svarat på de där mejlen som känns lite mer seriösa och där avsändaren tagit sig nån minut att berätta om sig själv och ev vad han söker. Eller bara när han skriver avslappnat som man gör till en kompis/bekant istället för på flört - sättet. Det uppskattas! Åtminstone lite blandat.
    Men kanske är det annat med tjejer i 20-25-års åldern, det vet jag inte? Jag har iaf aldrig fungerat så. Blir tvärtom glad om någon månar lite extra, blir inte rädd att han ska vara klängig eller "för seriös". Men kanske beror det på vart man är i livet och vad man söker själv?
    Däremot märker man ju rätt fort om killen ifråga är just klängig och det är inte alls charmigt. Då avslutar jag fort. Men det problemet verkar ju inte alls TS ha så :)
    Nej jag är inge klängig, jag backar om jag märker att tjejen inte vill prata med mig.
    Jag vill tjejer allt gott här i livet :) Men skulle jag märka att en tjej ler tillbaka mot mig så är chansen stor att jag går fram för att byta några ord och kanske bjuda på en drink. Det pinsamma skulle såklart varit ifall hon log mot killen bakom mig.
    Tycker det är så svårt att veta när en tjej är intresserad. Jag har ingen erfarenhet av tjejer så finns säkert de som kan läsa av tjejer väldigt enkelt. Fast kollar de när i mobilen eller bort mot sina vänner så förstår till och med jag att de inte är intresserade.
  • Anonym (Deppig)

Linda, jag försökte skriva till dig men jag var ej välkommen hos dig stog det...

• Anonym (Nykomling)

Hej! Hur kan man få tag i dig mer privat, typ?... Tycker du verkar trevlig och vettig och jag är babbelsugen :)

• Anonym (Hmm)
    Anonym (Deppig) skrev 2014-12-13 22:29:58 följande:
    Nej jag är inge klängig, jag backar om jag märker att tjejen inte vill prata med mig.
    Jag vill tjejer allt gott här i livet :) Men skulle jag märka att en tjej ler tillbaka mot mig så är chansen stor att jag går fram för att byta några ord och kanske bjuda på en drink. Det pinsamma skulle såklart varit ifall hon log mot killen bakom mig.
    Tycker det är så svårt att veta när en tjej är intresserad. Jag har ingen erfarenhet av tjejer så finns säkert de som kan läsa av tjejer väldigt enkelt. Fast kollar de när i mobilen eller bort mot sina vänner så förstår till och med jag att de inte är intresserade.
    Haha, kunde inte låta bli att le lite åt det där :p "ifall hon log mot killen bakom mig" ^^ 

Det jag tänker på är att du kanske är så inställd på att ingen är intresserad av dig så att du läser av känslor som inte finns? Du går fram och pratar med en tjej och "känner av" att hon inte är intresserad av att prata med dig, men det kanske hon egentligen är? Hon kanske är blyg eller känner likadant, som "han vill egentligen inte prata med mig" och därför utstrålar "fel" känslor? 

Jag säger så därför att jag själv har varit sån, jag har alltid tagit för givet att alla ogillar mig så därför "känner jag av" att folk gör det också. 

När jag träffade min senaste kille så var det på en fest hos en kompis. Det blev ett ONS och dagen efter kom han hem till min kompis för att hämta sin jacka. Jag vågade inte ens titta på honom, jag antog att han ångrade sig och att han aldrig ville se mig igen. Han däremot undrade om jag var sur på honom som inte sa hej och om han gjort nåt fel som fått mig att ogilla honom :p Så det kan bli fel om man är förinställd på något. Ha ett öppet sinne istället och sluta inte prata bara för att du tror att hon är ointresserad. Gör henne intresserad istället! :) 
  • FrölundaIndians
    Anonym (Nykomling) skrev 2014-12-13 22:57:57 följande:
    Hej! Hur kan man få tag i dig mer privat, typ?... Tycker du verkar trevlig och vettig och jag är babbelsugen :)
    Skicka ett mejl :)
  • Anonym (22)

Hoppas verkligen du hittar en tjej som förtjänar dig!

• Anonym (Deppig)
    Anonym (Hmm) skrev 2014-12-13 23:11:12 följande:
    Haha, kunde inte låta bli att le lite åt det där :p "ifall hon log mot killen bakom mig" ^^ 

Det jag tänker på är att du kanske är så inställd på att ingen är intresserad av dig så att du läser av känslor som inte finns? Du går fram och pratar med en tjej och "känner av" att hon inte är intresserad av att prata med dig, men det kanske hon egentligen är? Hon kanske är blyg eller känner likadant, som "han vill egentligen inte prata med mig" och därför utstrålar "fel" känslor? 

Jag säger så därför att jag själv har varit sån, jag har alltid tagit för givet att alla ogillar mig så därför "känner jag av" att folk gör det också. 

När jag träffade min senaste kille så var det på en fest hos en kompis. Det blev ett ONS och dagen efter kom han hem till min kompis för att hämta sin jacka. Jag vågade inte ens titta på honom, jag antog att han ångrade sig och att han aldrig ville se mig igen. Han däremot undrade om jag var sur på honom som inte sa hej och om han gjort nåt fel som fått mig att ogilla honom :p Så det kan bli fel om man är förinställd på något. Ha ett öppet sinne istället och sluta inte prata bara för att du tror att hon är ointresserad. Gör henne intresserad istället! :) 
    Förstår hur du menar, men har hänt vid fler än 5 tillfällen att den tjej som jag gått fram och pratat med har någon timme senare gått fram till en av mina kompisar och flirtat med honom. Så blyga är de inte.

Kan du känna igen det beteendet, om du ser en kille närma dig som vill vara trevlig och snacka lite, kan du då börja ta fram mobilen då och trycka på den eller kolla dig runt i lokalen istället för att se killen som kommit fram till dig i ögonen? För jag känner mig osynlig vid de tillfällen och känner att de inte är intresserade.
    Anonym (22) skrev 2014-12-13 23:23:49 följande:
    Hoppas verkligen du hittar en tjej som förtjänar dig!
    Tack, vad du är snäll :)

• Samace92

Åh, alltså, jag känner igen mig så i det du skriver! Ända skillnaden är att jag skulle säga "Jag är SÅ redo att träffa någon och jag drömmer om en kille som... [insert din text]". Problemet verkar vara att det finns så många härliga killar och tjejer med fina personligheter som sitter hemma och känner sig ensamma och enda sättet för de att träffas (om det inte sker via en slump på dansgolvet) är att gå via dejtingsajter där man får slåss med människor där den ena är mer överkåt än den andra. Hur gör man? Vart finns de rumsrena internetsidorna?

Jag säger ofta att det aldrig är någon kille som ser åt mitt håll eller kommer fram till mig men rannsakar jag mig lite så vet jag att det är ju inte sant. Jag bidrar absolut till problemet då jag dömer folk på en sekund. Le mot mig och jag har redan tänk ut hur barnrummet ska se ut. Smaska med öppen mun och jag överger hoppet eftersom en människa som äter med öppen mun kan ju aldrig vara Mr. Right (jamen du hör ju?). Det hände senast idag när jag fick ögonkontakt med en man genom rummet på en luciakonsert. Han var snygg, men rätt mycket äldre och redan andra gången vi fick ögonkontakt hade jag lagt fram hypotesen om hur han var skild men var där för att titta på sitt barns luciatåg. Och jag kan ju såklart inte ens prata med en person som har barn.

Jag skulle vilja tagga ner lite och bli fri känslan att allt måste leda någonvart. Jag tror att det har att göra med att även om jag känner att det fortfarande finns tid (jag är 22) att ha förhållanden och dejta runt innan jag skaffar familj så är det inte alls länge tills jag är 30-35 och då vill jag inte vara ensam.

• damboo

Fan jag som lever livet vill till och med skaffa en tjej haha.
    Nä men det är faktiskt svårt i dagsläget, men jag känner faktiskt igen mig i det du skriver. Man saknar närhet som fan.

Svar på tråden Finns det någon tjej som verkligen kan bli intresserad av mig?