• Anonym (Deppig)

Finns det någon tjej som verkligen kan bli intresserad av mig?

Den frågan har jag ställt till mig själv många gånger under 24 år, mina kompisar har under hela våran uppväxt haft massor av tjejer och flickvänner men jag har inte haft en enda på 24 år.

Som person så är jag social, trevlig, omtänksam, generös och oftast glad. Jag gillar att träna, kolla på sport, laga mat och göra andra saker som jag mår bra av. När jag är med mina kompisar och deras tjejer så är jag alltid glad och de skulle aldrig märka på mig att jag mår dåligt. 
    När jag kommer hem från jobbet så känns det så ensamt så jag åker iväg och hittar på saker för att inte känna mig nere, jag vill också hitta en tjej att komma hem till, laga en god middag till, mysa med framför tvn, skämma bort henne med saker och upplevelser, komma hem efter jobbet med en blomma och en liten överraskning, ge henne frukost på sängen och viska i hennes öra hur mycket jag älskar henne och hur glad jag är att ha henne i mitt liv. Förbereda en picknick och ta med henne till en fin plats där vi båda har en mysig stund tillsammans, planera veckorna tillsammans, åka och handla, skaffa barn och gifta sig och sådana saker.
    Jag brukar hitta på saker med mina kompisar då och då och oftast så är deras flickvänner med och jag känner mig så utanför och avundsjuk, när de plötsligt kan kyssas eller prata om saker de planerar för framtiden så sitter jag där och känner mig misslyckad, ibland tackar jag nej när jag blir hembjuden till dom på middag för jag orkar inte sitta där och känna mig värdelös. Vill också en dag ta med "min" flickvän och presentera henne för mina närmaste för jag är övertygad om att de undrar, min kompis trodde att jag var homosexuell eftersom jag aldrig tar med någon tjej.

Jag börjar att ge upp hoppet om att någonsin bli kär, eller kär har jag varit många gånger, men har gett upp hoppet om att någon tjej ska se mig som intressant och ge mig en chans att lära känna mig och min insida.
    Jag har det jag vill ha i livet, bra vänner, bra jobb som jag trivs med, en bra familj, fritidsintressen men det jag saknar är en tjej. Jag känner att livet är meningslöst utan en flickvän och vet inte hur jag ska göra för att få en!
    Skulle göra vad som helst.

Jag tar kontakt med tjejer både på krogen och på dejtingsajter men ingen genom alla åren har visat intresse.
    Jag är charmig och ler mycket och försöker vara trevlig och starta en konversation men ingen visar något intresse, de sitter med huvudet nere i sin telefon eller kollar åt sina vänners håll.
    På dejtingsidan så skriver jag personliga mejl till de tjejer som jag tycker verkar vara intressanta, läser igenom deras presentation och skriver sedan ett mejl och har aldrig fått ett mejl tillbaka.  Inte från en enda!
    Vad gör jag för fel för att tjejer undviker mig? Varför är jag så ointressant?
    Skriver till alla slags tjejer, en tjej med fotomodellutseende lägger jag inte ens ner tid att skriva till för vet att en sådan tjej kan jag aldrig få, utan skriver till tjejer som jag själv anser inte är så vackra men inte ens de svarar tillbaka så man känner sig skit ful och värdelös.

Hur ska jag göra för att få en flickvän, att bli stolt över och äntligen bli lycklig och få dela mitt liv tillsammans med en annan person?
    Skulle bli jätte glad om ni ville ge mig lite tips.

• Svar på tråden Finns det någon tjej som verkligen kan bli intresserad av mig?
  • Anonym (Pepp)
    Anonym (Deppig) skrev 2014-12-02 14:48:07 följande:

Den frågan har jag ställt till mig själv många gånger under 24 år, mina kompisar har under hela våran uppväxt haft massor av tjejer och flickvänner men jag har inte haft en enda på 24 år.

Jag fick min första pojkvän när jag var 25. Jag var inte den enda tjejen i gänget som var singel länge även om jag var sist ut. Jag funderade i samma banor som du. Till slut ordnade det sig.
  • Anonym (Instämmer)
    lindalicious skrev 2014-12-04 23:01:59 följande:
    Åh jag vet inte riktigt vad jag menar med "normal" och det är ett så jäkla dåligt ordval av mig, sorry! Jag menar väl mer att du inte verkar avvikande på något sätt, och att det därför inte alls är ditt "fel" utan ren otur med tjejer. Jag tror också du skulle vara en bra pojkvän!

Oj nej om du bara visste, det är sååå många killar som inte bryr sig eller reflekterar över sitt eget beteende på samma mogna sätt som du gör. Många kör bara på med sitt och förväntar sig att brudarna ska stanna ändå. Vilket de ofta gör då yngre tjejer (inte alla förstås, men en hel del) attraheras av dom här nonchalanta killarna som inte bryr sig mer än om sig själva och sina polare/intressen osv. Men den attraktionen brukar också ofta bytas ut ju äldre man blir till att man vill ha en schysst kille istället, en kille som man kan vara bästa kompis med och känna sig uppvaktad hos istället för nån som kör över en. Därför tror jag att du kommer få fler o fler uppskattande tjejer ju äldre du/ni blir.

Tack för frågan, gulligt av dig. Nej jag är inte upptagen. Singel sen 7 månader. Däremot lite för gammal med mina 32 år haha, annars hade jag gärna utvecklat kontakten med dig! Så du ser, du har absolut dragningskraft och kan väcka intresse hos en tjej trots att det bara är genom skrift! :)
    Jag håller med i allt du skriver om att TS verkar va en helt normal och bra kille!

Ska vara lite mer tydlig: i de här trådarna av killar som inte hittar tjej är det vanligt att det finns en bitter underton, typ att de har bestämt sig för att det är fel på tjejerna. Därför skönt att TS varken verkar ogilla tjejer eller sig själv. Bra utgångsläge för dig TS!

Jag undrar hur du skriver i din presentation på dejtingsidorna? Har du foto?

Det du skriver här om vad du är ute efter är ju väldigt lockande (tycker jag som är 35-årig småbarnsmorsa och sambo hehe). Tycker du ska skriva lite så. Och som foto, gärna en bild tagen utomhus som utstrålar aktivitet och att du är social! Behöver ju inte visa ansiktet tydligt på en gång om du tror att det kan vara så att man inte faller pladask för det som tjej. För när det finns en bild så kommer alltid den vara det man utgår från när man bedömer. Sätter texten och mejlkontakten däremot en positiv bild i huvudet först så finns en större chans att man ska se det lite charmiga och fina i ett utseende!
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Instämmer) skrev 2014-12-08 09:32:10 följande:
    Jag håller med i allt du skriver om att TS verkar va en helt normal och bra kille!

Ska vara lite mer tydlig: i de här trådarna av killar som inte hittar tjej är det vanligt att det finns en bitter underton, typ att de har bestämt sig för att det är fel på tjejerna. Därför skönt att TS varken verkar ogilla tjejer eller sig själv. Bra utgångsläge för dig TS!

Jag undrar hur du skriver i din presentation på dejtingsidorna? Har du foto?

Det du skriver här om vad du är ute efter är ju väldigt lockande (tycker jag som är 35-årig småbarnsmorsa och sambo hehe). Tycker du ska skriva lite så. Och som foto, gärna en bild tagen utomhus som utstrålar aktivitet och att du är social! Behöver ju inte visa ansiktet tydligt på en gång om du tror att det kan vara så att man inte faller pladask för det som tjej. För när det finns en bild så kommer alltid den vara det man utgår från när man bedömer. Sätter texten och mejlkontakten däremot en positiv bild i huvudet först så finns en större chans att man ska se det lite charmiga och fina i ett utseende!
    På min presentation skriver jag vem jag är, vad som gör mig glad, mina intressen och vad jag söker.
    Till exempel så gillar jag brunetter med ett snällt leende.

Till de tjejer som jag skriver till så läser jag igenom deras presentation och skriver sedan ett personligt mejl, så jag lägger ner mycket tid på att skriva ett mejl men får aldrig något svar tillbaka.
    Har funderat mycket på varför jag inte får det, om de inte tycker att jag är attraktiv så kan de bara skriva ett svar tillbaka att de inte är intresserade för att få ett svar tillbaka skulle kännas så mycket bättre för jag känner mig värdelös när de inte ens kan skriva tre ord när jag skriver ett långt personligt mejl där jag frågar och visar mig nyfiken på hennes intressen och frågar saker som har med henne att göra. Sedan skriver jag lite kortfattat om mig själv och varför jag blev nyfiken på henne och skrev.

Hade jag satt in en bild på till exempel Eric saade och skrivit till tio tjejer med texten "Får jag bjuda på fika imorgon?" Så hade jag säkerligen fått svar av samtliga tjejer, med det menar jag att jag tror att ser man ut som en modell så spelar det inte så stor roll hur intressant man är som person, vad man skriver i sin presentation osv, jag säger inte att det gäller endast tjejer, killar tänker nog likadant det vet jag inte.
    Jag hade iallafall svarat till alla tjejer om nu någon hade skrivit till mig.
    Vill så gärna ha en flickvän men något positivt måste jag väl ha som väcker intresset hos en tjej borde jag tycka. hela jag kan väl inte utstråla negativitet!
  • Anonym (Kille)

Om du vill väcka attraktion kan du inte hålla på sådär.

• lindalicious
    Anonym (Instämmer) skrev 2014-12-08 09:32:10 följande:

Ska vara lite mer tydlig: i de här trådarna av killar som inte hittar tjej är det vanligt att det finns en bitter underton, typ att de har bestämt sig för att det är fel på tjejerna. Därför skönt att TS varken verkar ogilla tjejer eller...

Jaa exakt så menade jag. Tack för att du skrev det lite tydligare!

I många utav dessa trådar är det precis som du säger ofta en bitter underton, eller en känsla av att personen är lite "avvikande" på något sätt. Behöver inte vara något fel i det, dock kan det ge viss förståelse till situationen.

Och det är just detta avvikande som du TS inte ger någon känsla utav och det var det jag menade med det halvdåliga ordet "normal".

Haha nej nej, jag bryr mig inte det minsta huruvida killen är erfaren eller haft förhållanden eller ej. Herregud det finns så mycket andra kvalitéer att titta efter! Ja men dåså, skriv ett mejl till mig om du vill så kan vi byta några ord privat :)

Ja såklart det ordnar sig. Du kommer träffa flera tjejer och glömma bort att du ens funderade på detta. Försök att inte oroa dig, det tar så mycket onödig energi. Och jobba för en bra självkänsla (även om jag fattar att detta förhållandeproblem kan kännas knäckande just nu) och bra självförtroende. Det gör massor hos en människa!

Jag tex är inte nå vidare snygg. Eller, visst kan jag väl se okej eller "bra" ut (vad det nu är) emellanåt men jag är varken smal eller har nån häftig stil eller ja, du vet. Men jag har alltid haft ett ganska bra självförtroende och får ofta komplimanger för utseendet ändå, och inte av snällhet utan uppriktiga. Förmodligen för att det är attraktivt att vara bekväm o trygg i sig själv och det märks i utstrålningen och hur man för sig. Jag har heller aldrig haft problem att träffa sk "snygga killar" trots att jag verkligen inte är någon 10-poängare själv. Däremot har jag valt bort såna män några ggr då insidan är så sjukt mycket viktigare (såklart det finns killar med både och också) och jag ofta tycker den norm-snygghet som råder idag är ganska trist. Jag menar nu inte att alla killar faller för mig hehe, långt ifrån. Men jag är inte så fokuserad på att nån ska falla heller utan mer "händer det så händer det". Jag trivs himla bra utan att vara i en relation också och det är så skönt! :) Ja det jag menade att säga var: Har har man en bra grund i självförtroendet så kommer mycket positiva bieffekter på köpet så att säga :)
    Don't get mad, get even.
  • Anonym (Molly)

Min kompis ser väldigt bra ut, en stark 9 medan hon har en pojkvän som är skit ful. Ingen som förstår vad hon ens ser i honom när hon kan få vilken kille som helst. Så om han kan få en tjej så kan garanterat du också få det haha.

• Anonym (Bi?)

Hej TS.

Har du funderat över mitt förslag att prova med killar? Vi kan träffas och så kan du få utforska om du vill?

• lindalicious
    Anonym (Bi?) skrev 2014-12-09 02:09:14 följande:

Hej TS.

Har du funderat över mitt förslag att prova med killar? Vi kan träffas och så kan du få utforska om du vill?

Du börjar ju bli komisk.
    Don't get mad, get even.
  • Anonym (Kille)
    Anonym (Bi?) skrev 2014-12-09 02:09:14 följande:

Hej TS.

Haha eller kan han ragga upp en pensionär kanske.
  • Anonym (Pepp)
    Anonym (Molly) skrev 2014-12-09 02:06:43 följande:

Min kompis ser väldigt bra ut, en stark 9 medan hon har en pojkvän som är skit ful. Ingen som förstår vad hon ens ser i honom när hon kan få vilken kille som helst. Så om han kan få en tjej så kan garanterat du också få det haha.

Annars finns det kanske en stackars mindre snygg tjej som har en underbar personlighet som TS kan uppvakta.
Svar på tråden Finns det någon tjej som verkligen kan bli intresserad av mig?