• Anonym (Deppig)

Finns det någon tjej som verkligen kan bli intresserad av mig?

Den frågan har jag ställt till mig själv många gånger under 24 år, mina kompisar har under hela våran uppväxt haft massor av tjejer och flickvänner men jag har inte haft en enda på 24 år.

Som person så är jag social, trevlig, omtänksam, generös och oftast glad. Jag gillar att träna, kolla på sport, laga mat och göra andra saker som jag mår bra av. När jag är med mina kompisar och deras tjejer så är jag alltid glad och de skulle aldrig märka på mig att jag mår dåligt. 
    När jag kommer hem från jobbet så känns det så ensamt så jag åker iväg och hittar på saker för att inte känna mig nere, jag vill också hitta en tjej att komma hem till, laga en god middag till, mysa med framför tvn, skämma bort henne med saker och upplevelser, komma hem efter jobbet med en blomma och en liten överraskning, ge henne frukost på sängen och viska i hennes öra hur mycket jag älskar henne och hur glad jag är att ha henne i mitt liv. Förbereda en picknick och ta med henne till en fin plats där vi båda har en mysig stund tillsammans, planera veckorna tillsammans, åka och handla, skaffa barn och gifta sig och sådana saker.
    Jag brukar hitta på saker med mina kompisar då och då och oftast så är deras flickvänner med och jag känner mig så utanför och avundsjuk, när de plötsligt kan kyssas eller prata om saker de planerar för framtiden så sitter jag där och känner mig misslyckad, ibland tackar jag nej när jag blir hembjuden till dom på middag för jag orkar inte sitta där och känna mig värdelös. Vill också en dag ta med "min" flickvän och presentera henne för mina närmaste för jag är övertygad om att de undrar, min kompis trodde att jag var homosexuell eftersom jag aldrig tar med någon tjej.

Jag börjar att ge upp hoppet om att någonsin bli kär, eller kär har jag varit många gånger, men har gett upp hoppet om att någon tjej ska se mig som intressant och ge mig en chans att lära känna mig och min insida.
    Jag har det jag vill ha i livet, bra vänner, bra jobb som jag trivs med, en bra familj, fritidsintressen men det jag saknar är en tjej. Jag känner att livet är meningslöst utan en flickvän och vet inte hur jag ska göra för att få en!
    Skulle göra vad som helst.

Jag tar kontakt med tjejer både på krogen och på dejtingsajter men ingen genom alla åren har visat intresse.
    Jag är charmig och ler mycket och försöker vara trevlig och starta en konversation men ingen visar något intresse, de sitter med huvudet nere i sin telefon eller kollar åt sina vänners håll.
    På dejtingsidan så skriver jag personliga mejl till de tjejer som jag tycker verkar vara intressanta, läser igenom deras presentation och skriver sedan ett mejl och har aldrig fått ett mejl tillbaka.  Inte från en enda!
    Vad gör jag för fel för att tjejer undviker mig? Varför är jag så ointressant?
    Skriver till alla slags tjejer, en tjej med fotomodellutseende lägger jag inte ens ner tid att skriva till för vet att en sådan tjej kan jag aldrig få, utan skriver till tjejer som jag själv anser inte är så vackra men inte ens de svarar tillbaka så man känner sig skit ful och värdelös.

Hur ska jag göra för att få en flickvän, att bli stolt över och äntligen bli lycklig och få dela mitt liv tillsammans med en annan person?
    Skulle bli jätte glad om ni ville ge mig lite tips.

• Svar på tråden Finns det någon tjej som verkligen kan bli intresserad av mig?
  • Anonym (Brunett)

Jag tror du letar på fel ställe. Jag tex är en brunett med ett snällt leende men jag går aldrig på krogen eller är på dejting sidor. Mig kan man träffa ute på stan/parken, på jobbet eller på events. Nu bor jag tyvärr för långt bort för att träffa någon I Sverige men poängen är att vi finns, vi som gillar snälla killar och som vill mysa hemma.

• Anonym (Molly)
    Anonym (Pepp) skrev 2014-12-09 13:51:57 följande:
    Annars finns det kanske en stackars mindre snygg tjej som har en underbar personlighet som TS kan uppvakta.
    Vad menar du med det? Att det är synd om den tjej som inleder ett förhållande med ts?
    Så ful kan han väl inte vara så man tycker synd om den tjejen :)
  • Anonym (Deppig)

Vad taskiga ni är. 

Anonym (Brunett) skrev 2014-12-09 14:11:52 följande:
    Jag tror du letar på fel ställe. Jag tex är en brunett med ett snällt leende smile5.gif men jag går aldrig på krogen eller är på dejting sidor. Mig kan man träffa ute på stan/parken, på jobbet eller på events. Nu bor jag tyvärr för långt bort för att träffa någon I Sverige men poängen är att vi finns, vi som gillar snälla killar och som vill mysa hemma.
    Hur ska jag annars ta kontakt med en tjej om inte på dejtingsida eller krogen?
    Vad finns det annars för alternativ? 
    Du säger att man kan träffa dig på stan till exempel, menar du då att man kan gå fram till dig och börja prata när du sitter vid ett bord och äter med dina vänner? Skulle inte det kännas konstigt och opassande?
    Någon nämnde att jag skulle börja flirta med en tjej i kön på ica, jag har fått nobben så många gånger så har inte det självförtroendet att få nobben i en kö där 7-10 personer hör när jag blir ratad.
    Jag låter negativ men tror inte det finns så många här som vet hur det känns, att vilja så mycket ha en flickvän men att inte veta hur jag ska göra eller bete mig för att få en tjej intresserad. Jag försöker vara charmig,intresserad och trevlig men till ingen nytta. 
  • lindalicious

Alltså varför har ni fått för er att TS är ful? Ge er. Bara för att jag skrev om utseenden överlag som ett EXEMPEL betyder inte det att TS har något problem med sitt utseende.

Det handlade dessutom om självförtroende.

Och det är inte "stackars" och "synd" om en tjej bara för att hon är mindre "snygg". Finns många tjejer som inte bryr sig nämnvärt huruvida de själva är snygga eller ej och skulle aldrig tycka synd om sig själva pga utseendet.

Finns även massor av par där den ena betraktas som den snyggare av parterna. Att folk ens bryr sig om det.. Dels faller man för olika saker, dels ligger skönheten i betraktarens öga, dels finns det faktiskt människor som uppskattar en underbar insida och därmed ser en yttre skönhet som i de flesta andras ögon kanske inte finns.

Don't get mad, get even.
  • Anonym (Deppig)
    lindalicious skrev 2014-12-09 21:28:15 följande:
    Alltså varför har ni fått för er att TS är ful? Ge er. Bara för att jag skrev om utseenden överlag som ett EXEMPEL betyder inte det att TS har något problem med sitt utseende.
    Det handlade dessutom om självförtroende.

Och det är inte "stackars" och "synd" om en tjej bara för att hon är mindre "snygg". Finns många tjejer som inte bryr sig nämnvärt huruvida de själva är snygga eller ej och skulle aldrig tycka synd om sig själva pga utseendet.
    Finns även massor av par där den ena betraktas som den snyggare av parterna. Att folk ens bryr sig om det.. Dels faller man för olika saker, dels ligger skönheten i betraktarens öga, dels finns det faktiskt människor som uppskattar en underbar insida och därmed ser en yttre skönhet som i de flesta andras ögon kanske inte finns.
    Jag pratar gärna med dig privat! Du skriver väldigt fint och får en att känna sig uppskattad. Trots att du inte känner mig så formulerar du dig på ett sätt i din text som får mig att tro att det finns hopp för mig att en dag bli lycklig och få dela vardagen med någon som man tycker så mycket om. Ditt stöd betyder väldigt mycket ska du veta.
  • Anonym (S)

Ts, det är inte så att du ger upp för snabbt när du går fram till tjejer exempelvis på krogen? Bara för att en tjej kollar på mobilen eller tittar mot sina vänner innebär inte det nödvändigtvis att hon inte är intresserad. Vad händer om du stannar kvar lite längre och fortsätter prata? Verkar tjejen obekväm? Tona ner lite på allt för stora leenden (men se fortfarande trevlig ut så klart) och cheesy komplimanger, det kan bli för "på"och verka lite desperat.

• lindalicious
    Anonym (Deppig) skrev 2014-12-09 23:22:51 följande:

Jag pratar gärna med dig privat! Du skriver väldigt fint och får en att känna sig uppskattad. Trots att du inte känner mig så formulerar du dig på ett sätt i din text som får mig att tro att det finns hopp för mig att en dag bli lycklig och få dela vardagen med någon som man tycker så mycket om. Ditt stöd betyder väldigt mycket ska du veta.

Tack, vad glad jag blir av dina rader :) Jag uppskattar att prata med trevliga människor så mejla gärna när du känner för det.

Nej jag känner ju inte dig alls, men dels genom det du skriver och dels genom att man kan läsa mycket mellan raderna i en text så verkar du jättetrevlig och bra på alla sätt. Tror helt enkelt du haft otur att träffa på fel typ av tjejer, och tyvärr har det fått dig att tro att DU gör något fel, när det i själva verket är precis tvärtom.

Ja, du kommer inte bara att träffa en tjej utan en tjej du verkligen vill ha, och bli lycklig både i och utanför en relation. Det är jag övertygad om.
    Don't get mad, get even.
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (S) skrev 2014-12-09 23:32:10 följande:
    Ts, det är inte så att du ger upp för snabbt när du går fram till tjejer exempelvis på krogen? Bara för att en tjej kollar på mobilen eller tittar mot sina vänner innebär inte det nödvändigtvis att hon inte är intresserad. Vad händer om du stannar kvar lite längre och fortsätter prata? Verkar tjejen obekväm? Tona ner lite på allt för stora leenden (men se fortfarande trevlig ut så klart) och cheesy komplimanger, det kan bli för "på"och verka lite desperat.
    Nej men är man intresserad så tar man ögonkontakt med personen man pratar med, eller åtminstone kollar upp mot mig, så då går jag efter ett tag när jag känner att jag inte får någon respons, komplimanger ger jag inte till varenda tjej jag går fram till, gör det vid vissa tillfällen för att se om jag får någon respons men de kan skratta lite eller säga "eller hur' eller 'tack" hade känts lättande om de kollade upp mot mig och log.
    Jag står inte där och ler hela tiden förstår du väl? Främst först när man går fram och försöker snacka lite men efter ett tag när jag märker att de inte kollar mot mig så tänker jag varför står jag kvar här och så går jag efter ett tag.
    Någon timme senare kan samma tjej gå fram till en av mina kompisar och stå nära honom och flirta. 
    Ibland har jag märkt att vissa tjejer kan ta upp mobilen när de ser att jag börjar närma mig henne, lite komiskt men då går jag bara tillbaka till mina kompisar och inser att de är intressantare än mig.
  • Ytlig

Tjena TS!

Kommer inte ge dig tips nu utan kommer berätta en liten historia (typ). Sen får du reflektera och dra lite slutsatser utifrån den om du önskar.

Here goes:

Mannen jag träffar just nu är en hel del äldre än mig (10+ år), och han är ingen skönhet. Först när vi träffades så hade jag inte mycket till övers för honom ( mycket p.g.a. att jag var ytlig och fördomsfull). Han är stor, runt 2 meter lång, bredaxlad och närvaron som han utstrålar kan för en del nog vara avskräckande. Inte för att han har ett aggressivt sätt eller så, men andra killar backar gärna när han kommer och han har något av en alfahanne-aura omkring sig som inte på något vis gör rättvisa åt hans personlighet. Nuförtiden älskar jag när han ler mot mig sådär brett och innerligt och säger vilka vackra kastanjerna ögon jag har. Hade han dock gjort så det första han gjorde när vi träffades hade jag nog flytt fort som fan. Hade känt mig trängd och att det hade varit för intensivt även om akten i sig inte på något vis är något otrevligt. Så... Hur fick han mitt intresse då? Han fanns vid mig men inte med mig. Rörde sig bland folk, minglade och umgicks för att han njöt av livet och av sällskapet. När han pratade med mig så pratade han med mig som person, inte som tjej. Han hade snappat upp saker jag berättat eller pratat om i gruppen och frågade om det eller utbytte erfarenheter om det beroende på hur insatt han själv var. Insåg att vi hade massor av saker gemensamt och sakta men säkert (inte glaciärsakta dock, utan efter kanske 5-6 timmar) fick jag upp ögonen för hur attraktiv han var. Nu inser jag att han uppvaktade mig utan att uppvakta mig direkt. Rakt på. När jag sen fick en komplimang var den avslappnad och lite apropå (han satte sig ner på stolen bredvid mig, från att ha varit stående hela kvällen, skrattade och sa; "wow, dina ögon!" Sen så skrattade han lite generat och fortsatte med, "Du är jäkligt smart, och snygg. Ovanlig kombo... Jävlar, nu lät jag som en douche".) Därifrån var jag såld. Tänkte att grabben hade lite smooth moves. Har dock fått höra från hans syster och kompisar att han varit singel i närapå 10 år (!!!) och att det såvitt de visste var iaf 2 år sedan han varit på en dejt senast. Han var alltså van vid att bli ratad, eller dömd utifrån utseende. Men det hindrade inte honom från att få upp mina ögon. Glad att han fick det är jag också. För så jäkla najs som vi har det så är jag bara glad att jag plockade upp den där skatten innan någon annan gjorde det. Glad är jag också över alla idioter som ratat honom tidigare för nu är han aaaaall mine!!!! Hahahaha!! ????

End of story.

Kraam!

Svar på tråden Finns det någon tjej som verkligen kan bli intresserad av mig?