• Anonym (Deppig)

Finns det någon tjej som verkligen kan bli intresserad av mig?

Den frågan har jag ställt till mig själv många gånger under 24 år, mina kompisar har under hela våran uppväxt haft massor av tjejer och flickvänner men jag har inte haft en enda på 24 år.

Som person så är jag social, trevlig, omtänksam, generös och oftast glad. Jag gillar att träna, kolla på sport, laga mat och göra andra saker som jag mår bra av. När jag är med mina kompisar och deras tjejer så är jag alltid glad och de skulle aldrig märka på mig att jag mår dåligt. 
    När jag kommer hem från jobbet så känns det så ensamt så jag åker iväg och hittar på saker för att inte känna mig nere, jag vill också hitta en tjej att komma hem till, laga en god middag till, mysa med framför tvn, skämma bort henne med saker och upplevelser, komma hem efter jobbet med en blomma och en liten överraskning, ge henne frukost på sängen och viska i hennes öra hur mycket jag älskar henne och hur glad jag är att ha henne i mitt liv. Förbereda en picknick och ta med henne till en fin plats där vi båda har en mysig stund tillsammans, planera veckorna tillsammans, åka och handla, skaffa barn och gifta sig och sådana saker.
    Jag brukar hitta på saker med mina kompisar då och då och oftast så är deras flickvänner med och jag känner mig så utanför och avundsjuk, när de plötsligt kan kyssas eller prata om saker de planerar för framtiden så sitter jag där och känner mig misslyckad, ibland tackar jag nej när jag blir hembjuden till dom på middag för jag orkar inte sitta där och känna mig värdelös. Vill också en dag ta med "min" flickvän och presentera henne för mina närmaste för jag är övertygad om att de undrar, min kompis trodde att jag var homosexuell eftersom jag aldrig tar med någon tjej.

Jag börjar att ge upp hoppet om att någonsin bli kär, eller kär har jag varit många gånger, men har gett upp hoppet om att någon tjej ska se mig som intressant och ge mig en chans att lära känna mig och min insida.
    Jag har det jag vill ha i livet, bra vänner, bra jobb som jag trivs med, en bra familj, fritidsintressen men det jag saknar är en tjej. Jag känner att livet är meningslöst utan en flickvän och vet inte hur jag ska göra för att få en!
    Skulle göra vad som helst.

Jag tar kontakt med tjejer både på krogen och på dejtingsajter men ingen genom alla åren har visat intresse.
    Jag är charmig och ler mycket och försöker vara trevlig och starta en konversation men ingen visar något intresse, de sitter med huvudet nere i sin telefon eller kollar åt sina vänners håll.
    På dejtingsidan så skriver jag personliga mejl till de tjejer som jag tycker verkar vara intressanta, läser igenom deras presentation och skriver sedan ett mejl och har aldrig fått ett mejl tillbaka.  Inte från en enda!
    Vad gör jag för fel för att tjejer undviker mig? Varför är jag så ointressant?
    Skriver till alla slags tjejer, en tjej med fotomodellutseende lägger jag inte ens ner tid att skriva till för vet att en sådan tjej kan jag aldrig få, utan skriver till tjejer som jag själv anser inte är så vackra men inte ens de svarar tillbaka så man känner sig skit ful och värdelös.

Hur ska jag göra för att få en flickvän, att bli stolt över och äntligen bli lycklig och få dela mitt liv tillsammans med en annan person?
    Skulle bli jätte glad om ni ville ge mig lite tips.

• Svar på tråden Finns det någon tjej som verkligen kan bli intresserad av mig?
  • SegaMorsan
    Anonym (Deppig) skrev 2014-12-08 22:19:21 följande:

På min presentation skriver jag vem jag är, vad som gör mig glad, mina intressen och vad jag söker.

Till exempel så gillar jag brunetter med ett snällt leende.

Till de tjejer som jag skriver till så läser jag igenom deras presentation och skriver sedan ett personligt mejl, så jag lägger ner mycket tid på att skriva ett mejl men får aldrig något svar tillbaka.

Har funderat mycket på varför jag inte får det, om de inte tycker att jag är attraktiv så kan de bara skriva ett svar tillbaka att de inte är intresserade för att få ett svar tillbaka skulle kännas så mycket bättre för jag känner mig värdelös när de inte ens kan skriva tre ord när jag skriver ett långt personligt mejl där jag frågar och visar mig nyfiken på hennes intressen och frågar saker som har med henne att göra. Sedan skriver jag lite kortfattat om mig själv och varför jag blev nyfiken på henne och skrev.

Hade jag satt in en bild på till exempel Eric saade och skrivit till tio tjejer med texten "Får jag bjuda på fika imorgon?" Så hade jag säkerligen fått svar av samtliga tjejer, med det menar jag att jag tror att ser man ut som en modell så spelar det inte så stor roll hur intressant man är som person, vad man skriver i sin presentation osv, jag säger inte att det gäller endast tjejer, killar tänker nog likadant det vet jag inte.

Jag hade iallafall svarat till alla tjejer om nu någon hade skrivit till mig.

Vill så gärna ha en flickvän men något positivt måste jag väl ha som väcker intresset hos en tjej borde jag tycka. hela jag kan väl inte utstråla negativitet!

Måste säga att jag tycker du låter som en urgullig kille och ett riktigt kap! (De flesta tjejer vill ju ha precis så som du beskrev dig och vad du vill göra med din framtida flickvän).

Ang nätdejting så verkar tjejer vara riktig kalla och elaka... Kan läsa meddelanden men kan inte ens skriva och säga att de inte är intresserad, ohyfsat tycker jag! Har hört flera av mina vänner (och även de jag chattar med) att de skriver och skriver men aldrig får ett svar...

Men som tidigare skribenter så tycker jag att du definitivt ska kolla runt på andra ställen... Matbutiken är ju perfekt, flirta lite med kassörskan utan att förvänta dig att det ska bli en dejt, passa på att flirta med någon på biblioteket när du lånar böcker, restaurangen, shoppingcentrumet... Ja till och med pendeln (om du bor i storstad). Till slut så kommer någon öppna upp sig och definitvit flirta tillbaka :)

Jag menar, jag fick ett leende på läpparna när jag satt och läste din presentation här, de tjejer som inte svarat eller helt enkelt ignorerat dig går ju miste om en fin kille med hjärtat på rätt plats :)
  • Anonym (Deppig)
    SegaMorsan skrev 2014-12-10 01:23:39 följande:
    Måste säga att jag tycker du låter som en urgullig kille och ett riktigt kap! (De flesta tjejer vill ju ha precis så som du beskrev dig och vad du vill göra med din framtida flickvän).
    Ang nätdejting så verkar tjejer vara riktig kalla och elaka... Kan läsa meddelanden men kan inte ens skriva och säga att de inte är intresserad, ohyfsat tycker jag! Har hört flera av mina vänner (och även de jag chattar med) att de skriver och skriver men aldrig får ett svar...
    Men som tidigare skribenter så tycker jag att du definitivt ska kolla runt på andra ställen... Matbutiken är ju perfekt, flirta lite med kassörskan utan att förvänta dig att det ska bli en dejt, passa på att flirta med någon på biblioteket när du lånar böcker, restaurangen, shoppingcentrumet... Ja till och med pendeln (om du bor i storstad). Till slut så kommer någon öppna upp sig och definitvit flirta tillbaka :)
    Jag menar, jag fick ett leende på läpparna när jag satt och läste din presentation här, de tjejer som inte svarat eller helt enkelt ignorerat dig går ju miste om en fin kille med hjärtat på rätt plats :)
    Vad kul att du tycker så! Det är så jag är som person, väldigt snäll och omtänksam.
    Har så mycket kärlek att ge så hoppas jag träffar en tjej som jag tycker om och som jag får bli lycklig tillsammans med. :)
  • SegaMorsan
    Anonym (Deppig) skrev 2014-12-10 23:53:54 följande:
    Vad kul att du tycker så! Det är så jag är som person, väldigt snäll och omtänksam.
    Har så mycket kärlek att ge så hoppas jag träffar en tjej som jag tycker om och som jag får bli lycklig tillsammans med. :)
    Tro mig, hon finns där ute:)
  • Anonym (Malin)

Åh du verkar ju vara en jätte gullig kille, önskar att jag kunde träffat någon som dig för jag har bara träffat skitstövlar.
    Du kommer utan tvekan träffa en tjej som kommer uppskatta dig och vad du gör för henne. Den tjej som får dig kan skatta sig lycklig :) De som avböjt dina inviter har ju gått miste om en fin kille.

• Anonym (Instämmer)
    Anonym (Deppig) skrev 2014-12-10 00:03:00 följande:
    Nej men är man intresserad så tar man ögonkontakt med personen man pratar med, eller åtminstone kollar upp mot mig, så då går jag efter ett tag när jag känner att jag inte får någon respons, komplimanger ger jag inte till varenda tjej jag går fram till, gör det vid vissa tillfällen för att se om jag får någon respons men de kan skratta lite eller säga "eller hur' eller 'tack" hade känts lättande om de kollade upp mot mig och log.
    Jag står inte där och ler hela tiden förstår du väl? Främst först när man går fram och försöker snacka lite men efter ett tag när jag märker att de inte kollar mot mig så tänker jag varför står jag kvar här och så går jag efter ett tag.
    Någon timme senare kan samma tjej gå fram till en av mina kompisar och stå nära honom och flirta. 
    Ibland har jag märkt att vissa tjejer kan ta upp mobilen när de ser att jag börjar närma mig henne, lite komiskt men då går jag bara tillbaka till mina kompisar och inser att de är intressantare än mig.
    Jag tycker att du beskriver vad som händer på krogen + datingsidor rätt bra. Man pratar ofta om "spelet" som går ut på att visa sig lagon intresserad osv så att man lyckas fånga den man vill ha.

MEN. Det finns ett annat spel också, som det inte pratas så mycket om. Som tjej måste man passa sig så att man inte uppmuntrar fel person får då kan man "få någon på halsen" som man inte är intresserad av. Tror att man som singeltjej vet att det finns många fina snälla killar där ute, men man är lite rädd för dem. Om man ger för positiva signaler till en snäll (och obs lite desperat) kille så finns en risk att han kommer börja höra av sig på fel sätt (för ofta) och bli sårad och få en att känna sig dålig när han märker att man bara har lekt med hans känslor.

Bättre att sätta ner foten direkt och satsa på de oseriösa och erfarna killarna som man vet var man har, för det kommer inte sluta med att man som tjej känner sig elak.

Så, med det i bakhuvudet. En kille som skriver långa brev anpassade till vad han läst i tjejens presentation = en potentiellt lättsårad kille. Har investerat oproportionerligt mycket känslor/tid/tanke redan innan man har börjat kommunicera.

Krogen, alltså, tänk på att det ofta kallas "köttmarknad" (eller är det bara i min generationSkäms)! Tjejerna vet att det är väldigt liten chans att påbörja en seriös relation på krogen. De är ändå där, men antagligen inte för att äntligen träffa en kille som inte bara är ute efter sex, om man säger så.
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Instämmer) skrev 2014-12-12 14:49:09 följande:
    Jag tycker att du beskriver vad som händer på krogen + datingsidor rätt bra. Man pratar ofta om "spelet" som går ut på att visa sig lagon intresserad osv så att man lyckas fånga den man vill ha.

MEN. Det finns ett annat spel också, som det inte pratas så mycket om. Som tjej måste man passa sig så att man inte uppmuntrar fel person får då kan man "få någon på halsen" som man inte är intresserad av. Tror att man som singeltjej vet att det finns många fina snälla killar där ute, men man är lite rädd för dem. Om man ger för positiva signaler till en snäll (och obs lite desperat) kille så finns en risk att han kommer börja höra av sig på fel sätt (för ofta) och bli sårad och få en att känna sig dålig när han märker att man bara har lekt med hans känslor.

Bättre att sätta ner foten direkt och satsa på de oseriösa och erfarna killarna som man vet var man har, för det kommer inte sluta med att man som tjej känner sig elak.

Så, med det i bakhuvudet. En kille som skriver långa brev anpassade till vad han läst i tjejens presentation = en potentiellt lättsårad kille. Har investerat oproportionerligt mycket känslor/tid/tanke redan innan man har börjat kommunicera.

Krogen, alltså, tänk på att det ofta kallas "köttmarknad" (eller är det bara i min generationSkäms)! Tjejerna vet att det är väldigt liten chans att påbörja en seriös relation på krogen. De är ändå där, men antagligen inte för att äntligen träffa en kille som inte bara är ute efter sex, om man säger så.
    Tack intressant att läsa. Men varför ska man spela för? Kan man inte bara stå och snacka en stund och ha trevligt. Vara social och le lite!

Så det är där felet ligger att jag skriver långa personliga mejl? Är det för att de inte orkar läsa eller att de är rädda att såra mig om de inte är intresserade? Hur ska jag skriva för att få ett svar tillbaka?
    Så tjejer är lite rädda för killar som är seriösa och har drömmar om ett fint förhållande, de vill hellre ha killar som mer är nöjd att ligga och sen ses man aldrig igen?

Jag vill så gärna få en tjej att bli intresserad av mig, vill lära känna mig och ser mig som ett pojkvänsmaterial.
    Att få bjuda ut en tjej någon gång och sitta och hålla varandra i handen över bordet när man väntar på efterrätten, att få vakna upp med den personen varje dag som man älskar och bryr sig om. Det är så mycket jag vill göra men känns så hopplöst när ingen tjej vill lära känna mig. 
    Mina vänner har haft så många tjejer genom våran uppväxt medan jag inte haft någon så jag är lite rädd för att om jag träffar en tjej och berättar att jag aldrig haft en tjej någonsin så kanske hon blir rädd och undrar vad det är för fel på mig och inte vill fortsätta träffa mig.
  • lindalicious

Njae vete sjutton, de ggr jag varit med på dejtingsidor har jag endast svarat på just de där lite längre personliga mailen. För att man som tjej får massor med mejl på dom där sidorna och de flesta män orkar bara skriva typ "tja läget" eller nån vitsig kommentar dom skickar till alla (fullt förståeligt, det är ju överskott av män på dejtingsidorna och helt klart svårare att få napp för er). Men just därför har jag svarat på de där mejlen som känns lite mer seriösa och där avsändaren tagit sig nån minut att berätta om sig själv och ev vad han söker. Eller bara när han skriver avslappnat som man gör till en kompis/bekant istället för på flört - sättet. Det uppskattas! Åtminstone lite blandat.

Men kanske är det annat med tjejer i 20-25-års åldern, det vet jag inte? Jag har iaf aldrig fungerat så. Blir tvärtom glad om någon månar lite extra, blir inte rädd att han ska vara klängig eller "för seriös". Men kanske beror det på vart man är i livet och vad man söker själv?

Däremot märker man ju rätt fort om killen ifråga är just klängig och det är inte alls charmigt. Då avslutar jag fort. Men det problemet verkar ju inte alls TS ha så :)

Don't get mad, get even.
  • Anonym (Mimmi)

Har du inga tjejkompisar som har kompisar som du kan träffa? Du låter som en bra kille som inte borde ha problem att träffa en tjej :)

• Anonym (Instämmer)
    lindalicious skrev 2014-12-13 01:53:54 följande:

Njae vete sjutton, de ggr jag varit med på dejtingsidor har jag endast svarat på just de där lite längre personliga mailen. För att man som tjej får massor med mejl på dom där sidorna och de flesta män orkar bara skriva typ "tja läget" eller nån vitsig kommentar dom skickar till alla (fullt förståeligt, det är ju överskott av män på dejtingsidorna och helt klart svårare att få napp för er). Men just därför har jag svarat på de där mejlen som känns lite mer seriösa och där avsändaren tagit sig nån minut att berätta om sig själv och ev vad han söker. Eller bara när han skriver avslappnat som man gör till en kompis/bekant istället för på flört - sättet. Det uppskattas! Åtminstone lite blandat.

Men kanske är det annat med tjejer i 20-25-års åldern, det vet jag inte? Jag har iaf aldrig fungerat så. Blir tvärtom glad om någon månar lite extra, blir inte rädd att han ska vara klängig eller "för seriös". Men kanske beror det på vart man är i livet och vad man söker själv?

Däremot märker man ju rätt fort om killen ifråga är just klängig och det är inte alls charmigt. Då avslutar jag fort. Men det problemet verkar ju inte alls TS ha så :)

När jag var singel för 1000 år sedan så hade jag inte ens mobiltelefon. Så för mig är det inte konstigt att läsa ett långt brev. Men jag tror att det är rätt annorlunda för dagens unga tjejer som är uppvuxna med att formulera sig och flörta på 160 tecken. Som jag fattar det så pågår en massa flörtande på facebook, instagram, twitter + olika sociala medier som jag inte ens vet existerar.

Ett tips till TS skulle kunna vara att aldrig skriva mer än 160 tecken i sina meddelanden. Testa det ett tag. Finns ju hur mkt som helst man kan få sagt på det utrymmet, det behöver inte alls bli ett opersonligt "tja läget".

Eller så fortsätter TS skicka långa brev och hoppas på att till sist hitta en tjej som uppskattar det. Är ju kanske det rätta egentligen, även om det kan ta tid.

Eller skaffa ett intressant halvanonymt instagramkonto och börja interagera mycket med främst tjejer. Instagram är ju väldigt tjejtätt om man säger så.

• Anonym (Instämmer)
    Anonym (Deppig) skrev 2014-12-12 18:26:27 följande:
    Tack intressant att läsa. Men varför ska man spela för? Kan man inte bara stå och snacka en stund och ha trevligt. Vara social och le lite!

Så det är där felet ligger att jag skriver långa personliga mejl? Är det för att de inte orkar läsa eller att de är rädda att såra mig om de inte är intresserade? Hur ska jag skriva för att få ett svar tillbaka?
    Så tjejer är lite rädda för killar som är seriösa och har drömmar om ett fint förhållande, de vill hellre ha killar som mer är nöjd att ligga och sen ses man aldrig igen?

Jag vill så gärna få en tjej att bli intresserad av mig, vill lära känna mig och ser mig som ett pojkvänsmaterial.
    Att få bjuda ut en tjej någon gång och sitta och hålla varandra i handen över bordet när man väntar på efterrätten, att få vakna upp med den personen varje dag som man älskar och bryr sig om. Det är så mycket jag vill göra men känns så hopplöst när ingen tjej vill lära känna mig. 
    Mina vänner har haft så många tjejer genom våran uppväxt medan jag inte haft någon så jag är lite rädd för att om jag träffar en tjej och berättar att jag aldrig haft en tjej någonsin så kanske hon blir rädd och undrar vad det är för fel på mig och inte vill fortsätta träffa mig.
    Jag tror att de flesta förr eller senare vill ha ett seriöst och fint förhållande. Men man går ju inte runt och letar med det som kriterium nr 1, alltså att det viktigaste är att killen är ute efter ett seriöst förhållande. Utan det viktigaste är ju något helt annat (attraktion, väcker intresse med hobby, jobb, resor, att killen har humor osv). Det är ju därför som både tjejer och killar som söker någon seriöst också hamnar i korta/oseriösa förhållanden.

Om du skriver (eller utstrålar) att du söker ett seriöst förhållande så betyder det att tjejer som inte riktigt vet vad de vill ska hålla sig borta. Du är nämligen inte intresserad av någon att ha kul med en sommar, eller någon som ändrar sig efter två månader och bara vill vara KK. Bland mina tjejkompisar så var det de som var singlar när de närmade sig 30 som "bara var ute efter seriöst förhållande". Dvs man har inte tid att leka mer för man vill ha barn inom 5 år. Så är det ju absolut inte för dig men tänk efter ändå om det inte finns viss likhet? Du målar upp ett förhållande så som du vill ha det och de enda som fattas är tjejen. Kanske lite avskräckande eftersom den som tar kontakt vet att du vet att hon vet vad du är ute efter. Svårt att träffas förutsättningslöst och se vart det leder.
Svar på tråden Finns det någon tjej som verkligen kan bli intresserad av mig?