• smultronoga

behandlingstart på Linne i början på jan 2015

Precis som rubriken säger så startar vi vår behandling i början på jan och förhoppningsvis ägg utplock v 5 2015 på Linne. Någon annan som är pg då. Spelar ingen roll vart ni går utan bara att man följs åt under tiden. Kan vara skönt att ibland få prata ur sig.

• Svar på tråden behandlingstart på Linne i början på jan 2015
  • happyhappy

Vad med ägg ni fått ut!! Roligt!! håller tummarna för att ni får tillbaka fina embryon nu:)

Idag har jag verkligen känt av mina äggstockar vid varje steg jag tagit,

så jag hoppas på bra utbyte imorgon.

• Stella was a diver

Sex ägg är befruktade! Skrattande Glad Skrattande Tror knappt att det är sant! Hade mentalt ställt in mig på att äggen skulle vara defekta även denna gång, men det var de alltså inte!

Hon sa att de hade både låtit befruktningen ske spontant samt gjort mikroinjektion på några ägg, och att båda metoderna lett till befruktade ägg. Vi visste inte att de skulle göra mikroinjektion också, det sa de inte innan. Insättning i morgon då!

Hoppas det går bra för dig i dag happyhappy!

• happyhappy

Vilket resultat!

Nu är jag hemma, 19 ägg och toppensimmare. Måtte något ägg hålla måttet. Jag kör något slags rescue-protokoll med 1/4 ovitrellspruta, östrogenplåster och lutinus nu. Beräknad återföring av ev blastocyst på måndag.

Nu blir det värmekudde och vila resten av dagen :)

• smultronoga

Låter som de flesta av er har lyckan framme. Själv har jag återgått till det normala. Lite besviken att vi fick avbryta stimulering och att kroppen inte vill som jag vill. Håller alla tummar till er alla

• Stella was a diver

Smultronoga, stora kramar till dig! Om jag förstod ditt tidigare inlägg om att ta tag i vikten så tror de att du behöver gå ner lite för bättre resultat? Jag vet hur det känns. Som jag skrev om tidigare i tråden så gjorde jag mitt första misslyckade IVF-försöket för fyra år sedan, då var jag 29 och vägde 25 kg mer än idag (BMI 34,5). Efter det misslyckade försöket gick jag upp ännu mer dessutom, hade som mest BMI 39. Nu får vi se hur detta försök går, men redan har jag fått bättre resultat än förra gången eftersom jag har fått ägg som varit bra och blivit befruktade. Vikten verkar ha spelat stor roll för mig i alla fall!

Mitt bästa motivationstips är att läsa forskning som visar på hur BMI och IVF hänger ihop, finns tex länkar på denna sida: www.fertilitetsguiden.com/index.html (detta kanske inte funkar för normala människor men jag älskar att läsa forskning och blir supermotiverad Skrattande)

Så kämpa på med vikten, ta hand om dig så blir det nya försök i din framtid! Tackar även för tumhållningen, kan behövas! Glad

• Helendi

Stella: Häftigt med 6 befruktade ägg Skål, nu håller vi tummarna för full utveckling av dem också!

Antar att du ringde för att få veta befruktningsgraden? Jag har inte hört något från CvL så jag får väl tro det bästa om det och att vi åtminstone har 1 embryo att återföra imorgon. Man får inte måla faan på dörren Skrattande även fast jag inte har superstora förhoppningar. 

Oj, oj happyhappy - vilken skörd! Vila lugnt nu Solig.

Smultronoga - du ska se att din tid också kommer även fast det känns svårt nu. Ni verkar ju hur som helst ha någon plan på hur allt ska kunna gå bättre nästa gång, eller?

Amanda 2011.11.04
  • Stella was a diver

Nu är det en fyrcellig klump inplacerad i mig! Fick se klumpen på en skärm innan insättningen, det var lite kul! Upplevde det som lite stressigt där idag, hade velat fråga mer eftersom jag är så nyfiken på allt men fick svar på det viktigaste för nu iaf. Hade en läkare jag aldrig träffat tidigare men som påstod sig känna igen mig från väntrummet? Glad 

Hur som helst, av sex befruktade ägg stannade ett av i tvåcellsfas så då var det borta. Men de andra fem, varav 4 hade 9,1 av 10 i poäng och ett hade 8,1, levde och verkade bra. Fick in ett och de andra fyra hamnade i frysen! Oddsen för att vårt ägg blir ett foster är nu 25-30%. Inte illa jobbat av min ensamma stackars äggstock som fortfarande är öm efter denna ansträngning. 

Helendi, jag behövde inte ringa utan de kontaktade mig med tanke på att inget ägg gick att använda förra gången. Det bestämdes redan vid äggplockningen. Hoppas på många fina embryon för dig idag!

Happyhappy, hur mår du nu? Känns det som att överstimuleringssymptomen håller på att ge med sig? När får du veta hur det går för äggen?

• Helendi

Hurra för dig Stella! Och jag förstår varför de ringde dig då.

Jo, jag blev ruvare jag också idag. Helt chockad av beskedet att alla 7 plockade var mogna och befruktade - så ett i mig och sex till frysen. Vad faan hände liksom....Vart så chockad att jag glömde att fråga om scoringen men läkaren sa att om alla hade utfall som oss hade hon varit arbetslös. Inte för att jag tror att det är sant men det var roligt att höra.

Nu väntar vi bara på dig happyhappy

Amanda 2011.11.04
  • happyhappy

Hurra vad roligt! Håller tummarna att dom fäster som dom ska nu!

Jag va nyfiken och ringde kliniken, 12 av 19 är befruktade. Så nu hoppas jag att dom delar sig som dom ska till på måndag.

Svar på tråden behandlingstart på Linne i början på jan 2015