• Helendi

behandlingstart på Linne i början på jan 2015

Hej,

Vi har planerat ÄP v 4 så jag ligger väl dryga veckan före dig . Har sprayat sen julafton och har inga egentliga biverkningar, nästan så man undrar om det funkar som det ska...

Går allt bra för dig?

Amanda 2011.11.04
  • Helendi

Mm,

humöret är nog lite påverkat även för mig men mest att mitt tålamod blivit sämre. Inte alltid lyckat när man har en trotsande 3åring...

Ska vara i kontakt med CvL imorgon och då får jag reda på när jag ska börja spruta. ÄP är ju planerat till v 4 och vi har inte supermycket tid att spela på då vi åker till Thailand sista januari, så jag håller tummarna att allt rullar på bra.

När börjar du spruta?

Amanda 2011.11.04
  • Helendi

Hej, tänkte bara checka in och höra hur det går för dig. Visst har du börjat spruta nu?

Jag var upp till CvL imorse och tog blodprov och ett vul. Läkaren såg ett tiotal små blåsor. En sköterska ringde nu på eftermiddagen och jag ska öka dosen och dit igen på tisdag.

Amanda 2011.11.04
  • Helendi

Stella - trevligt att fler är på g. Hur tyckte du Synarelan var? Fick du några biverkningar? Och hur gjorde läkaren valet av Menopur?

Själv har jag gonal f och pennan är mycket smidig. Fick lite högre dos efter förra vul och blodprov så på tisdag ska jag dit igen och då hoppas jag att kroppen har samarbetat.

Amanda 2011.11.04
  • Helendi

Men Stella - ett stooort grattis till din viktnedgång! Det har du gjort bra! Har du använt dig av någon speciell metod?  

Själv kanske jag skulle gå ned lite men har ingen motivation och vill inte stressa kroppen medans jag är uppe i ett försök.Det får jag ta tag i om detta försöket inte går bra. Äter typ LCHF för att inte insulinet ska åka jojo på mig. Jag är inte diabetiker men ganska känslig för socker och kolhydrater så det är bäst att låta bli det Obestämd.

Amanda 2011.11.04
  • Helendi

Tittar in igen för att höra hur det går för er Glad!

Ni båda bör ju vara på slutspurten nu med äggplock till veckan. Även jag har fått äggplock nästa vecka på tisdag. Har varit svårstartad och dosen har ändrats både upp och ned - undrar just om det blir något. Lite pessimistisk då kroppen inte vill samarbeta.

Har hur som helst 4 större blåsor (16-18 mm) och 7 mindre (10-12 mm) och hoppas nu att de växer till. Känner inte så stor tillförlit att det kommer att funka men vi har ju resan att se fram emot Cool, bara 1 vecka kvar nu.

Amanda 2011.11.04
  • Helendi

Smultronoga, så tråkigt att det inte gick bra denna gången men du ska se att nästa försök kommer att gå bättre.

Usch Stella för att du mår dåligt av sprutorna och har ont. Finns det risk för överstimulering?

Stella och happyhappy, så det verkar som om vi ska göra ÄP på samma dag .

Happyhappy, blir det ÄP och totalfrys om det slår över för dig?

Amanda 2011.11.04
  • Helendi

happyhappy - hur gick ditt vul idag? Är du fortfarande inplanerad på äp på tisdag?

Känner mig mycket skeptisk till att detta försöket ska fungera då de har laborerat så mycket med dosenSkrikandes. Ska hur som helst ta Ovitrellen ikväll kl 23.00 och sen får vi se hur det ser ut på tisdag. Fick världens psykbryt på min man i eftermiddag, har verkligen inget tålamod alls. Tjaa, kramade han i alla fall innan jag åkte till arbetet.

Och hoppas Stella att du mår bra och inte har ont {#emotions_dlg.flower}.

Amanda 2011.11.04
  • Helendi

Oj då Stella, inte roligt att ha ont. Antagligen pga många blåsor, eller hur? 

Jag ömmar lite men inte så värst mycket efter Ovitrellen. Har som jag sagt tidigare inte så stora förhoppningar att det ska gå bra den här gången eftersom de ändrat min dos uppåt och nedåt. Känns som om min kropp inte vill samarbeta Obestämd

Man kan ju alltid hoppas på att bli glatt överraskad imorgon.

Lycka till imorgon!

Och happyhappy - vad roligt ändå att det blev ÄP för dig ändå. Vet ni om det blir återsättning eller totalfrys?

Amanda 2011.11.04
  • Helendi

Så bra det gick för dig Stella. Kan förstå att det var trångt med alla ägg.

7 ägg fick de ut idag hos mig, får se vilken kvalité de sen har Cool. Har fått återföring på torsdag eftermiddag, så jag håller tummarna för oss båda ( och även du happyhappy Solig). Om det blir återsättning på torsdag kommer jag att testa på min födelsedag då det gått 14 dagar även fast deras officiella testdag är 18 dagar. Har vanligtvis en lutealfas på 12 dagar så om mensen inte kommit efter det så kollar jag. Om jag får plus så får jag åtminstone ta mig ett glas vin på min födelsedag. 

Och jo, vi fick info om Bisolvon vi också så jag har tagit dem idag och ska ta dem fram till insättning. 

Slogs av tanken när vi var där uppe att vilken business det är, såg massor med par som skulle in och plockas eller var på väg därifrån från plock. Undrar just hur många de hinner med på en dag? Såg åtminstone 7-8 par bara på tiden vi var där uppe.  

Amanda 2011.11.04
Svar på tråden behandlingstart på Linne i början på jan 2015