Detta var andra gången på Synarela för mig, har gjort ett IVF tidigare där inget ägg gick att använda. Då fick jag alla biverkningar som går att få typ, så jag fasade verkligen för Synarelan. Men denna gång gick det mycket bättre, lite sömnproblem pga vallningar på slutet och något mer lättretad men inte alls i närheten av första gången! Då mådde jag psykiskt dåligt vilket jag inte gjorde nu. Tog Nozoil efter varje sprayning eftersom jag förra gången fick jätteont i näsan, och det hjälpte mycket faktiskt. Hur har det varit för er andra?
Vet inte hur Menopur valdes, hade det första gången också på samma dos, 225. Jag har endometrios och har pga detta opererat bort en äggstock och den andra har en cysta och är vriden ner och fastväxt bakom livmodern typ, men trots detta fick jag 9 äggblåsor och fem ägg förra gången, vilket jag tror är ett bra resultat med tanke på mina förutsättningar så de ville väl inte ändra på det . Jag har gått ner jättemycket i vikt sedan förra försöket (från BMI 34 till 25) så jag hoppas att viktnedgången är faktorn som kan göra att mina ägg blir av bättre kvalitet denna gång!
I går kväll tog jag tredje sprutan, och hade jätteproblem med att sticka mig själv, förstår inte varför! Tog tre försök på olika ställen innan det gick. Har gått utan problem de två första dagarna. Konstigt. Hur tycker ni att det går med sprutorna? Penna låter ju enklare, har aldrig använt det men ägglossningssprutan är i penna så jag får prova det vecka 5 !